Šéf VW kritizuje lídrov G7: Nechať elektromobily jazdiť na elektrinu z uhlia je regulačný nezmysel!
Generálny riaditeľ tvrdí, že elektromobily majú zmysel iba vtedy, keď budú napájané zelenou energiou.
Vydané, zverejnil Redakcia (s)
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
V záverečnom komuniké, ktoré vyplynulo z minulotýždňového samitu, sa skupina G7 **zaviazala čo najskôr ukončiť medzinárodné financovanie energie z fosílnych palív** náročných na uhlíkovú stopu a **urýchliť ich odchod z energie získavanej z uhlia** – lenže bez konečného termínu. Všeobecne sa má za to, že **dekarbonizácia energetického priemyslu** má prebehnúť najneskôr počas 30. rokov tohto storočia. Lídri ale neboli schopní dohodnúť sa na pevnom termíne kvôli odporu jedného člena skupiny. Neschopnosť G7 stanoviť presný termín prechodu na čistejšie formy získvania energie je podľa mnohých dôkazom, že hoci sú verejnosti predkladané veľkolepé plány, vo vnútri skupiny nie je skutočná ambícia dekarbonizovať vyspelú časť sveta. Otvoreným problémom pritom naďalej ostáva predpoklad, že prechod európskeho priemyslu na uhlíkovo neutrálnu výrobu spôsobí príliv „špinavej výroby“ do menej vyspelých častí sveta. V konečnom dôsledku by sa tak dekarbonizácia stala iba nástrojom populizmu a dočasným riešením bez premyslenia globálnych dôsledkov. Diess vedie spoločnosť, ktorá rozhodne patrí medzi najagresívnejších výrobcov elektromobilov a plánuje do konca tohto desaťročia uviesť na trh zhruba 70 modelov napájaných z batérií. Minulý rok kritizoval Nemecko za to, že je „príliš pomalé a plaché“ pri ústupe od uhoľných elektrární, [uvádza Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vws-diess-criticizes-g-7-leaders-not-setting-coal-phase-out-date). G7 je skupina siedmich najvyspelejších krajín sveta: Francúzsko, Japonsko, Kanada, Nemecko, Spojené kráľovstvo, Spojené štáty a Taliansko. Do apríla 2014 bolo ôsmym členom (vtedy Skupiny G8) aj Rusko.That’s not enough, @G7. Disappointing outcome. We need to exit coal much earlier! EVs are key to reach the climate goals 2030. But EVs only make sense with green energy, letting EVs run on coal is regulatory nonsense. @COP26 @BorisJohnson @EU_Commission https://t.co/mOpqn2pJTW— Herbert Diess (@Herbert_Diess) June 15, 2021
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.