Oranžová metalíza stojí až 875 eur. Porovnali sme výbavy novej Fabie a vybrali NÁŠ REDAKČNÝ TIP
Nová Škoda Fabia má svoje slovenské ceny a my sme expresne rýchlo pripravili porovnanie výbav a náš redakčný tip. Zverejňujeme aj kompletný cenník v PDF
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Základná výbava novej Fabie
Nová Škoda Fabia sa na Slovensku predáva od ceny 11 760 eur. Ide o základnú výbavu Active, teda nie o uvádzaciu edíciu so špeciálne konfigurovanou výbavou. Výbava Active je k dispozícii pre všetky motorizácie, ktorých je dovedna päť; vo všetkých kombináciách je zoznam položiek výbavy totožný.Je dôležité pripomenúť, že dnes novú Fabiu za avizovaných 11 760 eur ale nekúpite, pretože najslabší z motorov, 1.0 MPI 48 kW bude v predaji až počas budúceho roka, najdostupnejšou konfiguráciou teda v súčasnosti je 1.0 MPI 59 kW (80 k) s 5° manuálom za 12 260 eur. Okrem toho konfigurátor momentálne neumožňuje výber Fabie vo výbave Active, ale až ako Ambition. V základnej výbave Active tak Fabia obsahuje napríklad aj nasledovné:
- FRONT ASSIST – výstraha pred kolíziou a podpora núdzového brzdenia a PEDESTRIAN MONITOR (ochrana chodcov);
- LANE ASSIST – asistent udržiavania v jazdnom pruhu;
- DRIVER ALERT – asistent rozpoznania únavy;
- LED hlavné svetlomety a LED denné svietenie so svetelným senzorom;
- Elektrické ovládanie okien vpredu (vzadu sú kľučky);
- Maxi DOT – displej palubného počítača;
- Obmedzovač rýchlosti (tempomat v tejto výbave nie je);
- Rádio SWING s Bluetooth, AM/FM/DAB so 6,5″ farebným dotykovým displejom, 2 x USB-C
- systém núdzového volania e-Call;
- 2-ramenný PUR volant;
- Predĺžená záruka na 5 rokov/100 000 km.
Vyšší stupeň výbavy Ambition je od základného stupňa drahší o 800 až 1 100 eur (v závislosti od motora), ale obsahuje hodnotnejší interiér, asistent rozjazdu do kopca, elektrické ovládanie okien aj vzadu, bezkľúčové štartovanie EASY START, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, manuálnu klímu, konektivitu SmartLink, dva reproduktory navyše vzadu, ale aj praktický detail v podobe dáždnika vo šoférových dverách. Za nedostatok výbavy Ambition považujeme to, že neobsahuje cúvaciu kameru ani zadné parkovacie senzory, kolesá sú navyše stále oceľové.
Najvyšší stupeň výbavy sa volá Style a bude dostupný pre všetky motory okrem toho najslabšieho, ktorý bude v predaji budúci rok. Cenový rozdiel medzi Ambition a Style je 1 400 eur, ale existuje aj alternatíva v podobe akčného paketu Ambition Plus za 580 eur. Ten ponúkne parkovacie senzory vzadu a predné hmlovky, lakťovú opierku s vnútorným priestorom či disky z ľahkej zliatiny 5,5J x 15″“ ROTARE.
Samostatné parkovacie senzory vzadu pre stupeň výbavy Ambition k dispozícii nie sú vôbec, môžete si vybrať len senzory vpredu aj vzadu za 589 eur.
Ak by ste chceli ešte viac, v predaji sú akčné pakety, ako Style Plus, Comfort Plus Style alebo Business Style. Zatiaľ čo Style Plus za 680 eur ponúka už aj virtuálny kokpit, LED zadné svetlá či parkovaciu kameru s ostrekovačom, taký Business Plus za 926 eur obsahuje už aj FULL LED svetlomety, automatické diaľkové svetlá či predné parkovacie senzory.
Za 106 eur nová Fabia ponúka aj funkciu DRIVE MODE SELECT, teda voľbu jazdných režimov a dodávame, že množstvo jednotlivých položiek výbavy sa dá dokupovať aj individuálne, teda mimo akčných paketov. Neplatí to však pre parkovaciu kameru, tá ako samostatná položka v cenníku uvedená nie je.
Náš tip
Zovšeobecňovať zákazníka nie je správne, pretože čo človek, to iný názor na rozsiahlosť výbavy a spôsob používania vozidla. Ak by sme ale stáli pred rozhodovaním sa o kúpe novej Fabie my, vybrali by sme si verziu s najsilnejším motorom 1.0 TSI 81 kW (110 k) so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, pretože od momentálne najslabšej dostupnej motorizácie je drahšia iba o 2 500 eur. Tento rozdiel sa v splátkach za auto stratí. Ďalej by sme si vybrali stupeň výbavy Ambition, pretože obsahuje položky, ktoré považujeme za samozrejmosť (manuálna klíma, tempomat), ten by sme však doplnili o paket Business Ambition za 575 eur, ktorý obsahuje automatickú klímu a zadnú kameru. Tá je podľa nášho názoru užitočnejšia ako parkovacie senzory a nemusíte sa obávať o jej zašpinenie, pretože má vlastný ostrekovač.Autoviny.sk odporúčajú novú Škodu Fabia v konfigurácii 1.0 TSI 81 kW (110 k) 7DSG Business Ambition, ktorej cena dosahuje 16 435 eur. Vieme, že podľa mnohých bude vyše 16-tisíc za Fabiu prehnaná suma, lenže je potrebné uvedomiť si, že práve tak, ako rastie naša životná úroveň, tak rastú aj ceny nových automobilov. Tie sú čoraz bezpečnejšie a technologicky vybavenejšie.
Určite by sme ale zvažovali aj nákup balíčka TRAVEL ASSIST za ďalších 727 eur, čo je akýsi základ pre bezpečnejšiu asistovanú jazdu najmä na diaľnici.
Okrem toho by sme ešte uvažovali aj nákup metalického laku, ktorý však v novej Fabii stojí 526 eur a viac. Ak sa vám páči tá pekná oranžová metalíza Phoenix z prospektov, tak vedzte, že za ňu zaplatíte až 875 eur! Základné farby „UNI“ bez príplatku sú pritom len dve, Biela Candy a Modrá Energy.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.