KRÁSA DIVERZITY: Porovnali sme BMW 128ti a Cupra Leon ST 2.0 TSI 310 4Drive
K rýchlej jazde sa dá pristupovať rôznymi spôsobmi. Chcete mať plné ruky práce a cvičiť si pravú nohu? Alebo mať slobodu nerozmýšľať nad plynovým pedálom? Tento porovnávací test prvého skutočného hothatchu od BMW a rýchleho kombi od Cupry nie je vôbec tradičný, no niektoré zistenia sú vskutku prekvapivé.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ






Model | Cupra Leon ST 310 4Drive | BMW 128ti | |
Usporiadanie/počet valcov | Turbo R/4 | Turbo R/4 | |
Objem | cm3 | 1 994 | 1 998 |
Najvyšší výkon | kW (k) pri ot./min. | 228 (310)/- | 195 (265)/4 750 – 6 500 |
Najvyšší krút. Moment | Nm pri ot./min. | 400/- | 400/1 750 – 4 500 |
Emisie CO2 Emisie CO2 Emisie CO2 | g/km | 183 – 196 | 170 – 157 |
Pohotovostná hmot./užit. zaťaženie | kg | 1 640/- | 1 520/2 000 |
Dĺžka × šírka × výška | mm | 4 657 × 1 799 × 1 437 | 4 319 × 1 799 × 1 434 |
Rázvor | mm | 2 683 | 2 670 |
Batožinový priestor | dm3dm3dm3 | 620 | 380/1 200 |
Objem palivovej nádrže | l | 55 | 50 |
Pneumatiky | 235/35 ZR19 | 225/40 R18 | |
Prenos sily | Pohon všetkých kolies, 7-stupňová automatická prevodovka DSG | Pohon predných kolies, 8-stupňová automatická prevodovka, samosvorný diferenciál torsen | |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 4,9 | 6,1 |
Najvyššia rýchlosť | km/h | 250 | 250 |
Komb. spotreba (WLTP) | l/100 km | 8,1 – 8,6 | 7,5 – 6,9 |
Štandardná záruka | roky/km | 5/100 000 | 2/bez obmedzenia km |
Registračný poplatok | € | 2 300 | 1 900 |
Základná cena | € | 42 080 | 41 700 |
Adaptívny tempomat | 240 | 465 | |
Adaptívne svetlomety | – | 517 | |
Adaptívny podvozok | S | – | |
Vyhrievané predné/zadné sedadlá | 615*/- | 413/- | |
Vyhrievaný volant | S | 196 | |
Bezdrôtové nabíjanie | 191 | 413 | |
Parkovacie senzory/cúv. Kamera | S (zadné)/494 | S/362 | |
Metalíza | 636 | 775 | |
Navigácia | S | 1 085 | |
Balík asistenčných systémov | S | 2 263 | |
AMŠ Hodnotenie | (najvyšší počet bodov) | Cupra Leon ST 310 4Drive | BMW 128ti |
Pohon | (10) | 9 | 8 |
Podvozok | (10) | 8 | 8 |
Komfort | (10) | 8 | 8 |
Interiér | (10) | 7 | 9 |
Cena/výbava | (10) | 8 | 6 |
Spolu | (50) | 40 | 39 |
1. | 2. | ||
Záver: | |||
1. Cupra Leon ST 310 4Drive | 2. BMW 128ti | ||
Cupra si nás získala najmä špičkovou pohonnou jednotkou. Neúnavný motor s ostro radiacou prevodovkou poskytuje skvelý zážitok z jazdy. Priestor sme v tomto porovnávacom teste nehodnotili, ale pre niekoho to môže byť ďalšia pridaná hodnota. | BMW nás prekvapilo jednoduchým a predsa prepracovaným prístupom k vytvoreniu hot-hatchu. Potenciál má skvelý, jeho motor má krásny zvuk, ale viac by sa nám k nemu hodila manuálna prevodovka. Určite si nezabudnite zvoliť iné pneumatiky! |

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.