VW TAIGO: SUV-kupé do každej rodiny! Poradca pri kúpe z auto motor a športu
Nový model Volkswagenu sa tešil mimoriadne veľkému záujmu ešte pred tým, než sa otvorili jeho cenníky. Ak naňho tiež máte zálusk, poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Vydané, zverejnil Erik Stríž (Editor príspevku)

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Rekapitulácia
Prvú jazdu na novom SUV-kupé značky Volkswagen máme už za sebou. Mohli ste o nej čítať v predchádzajúcom čísle. Ak ste ho náhodou zmeškali, v rýchlosti vám pripomenieme to najdôležitejšie, čo sme si z medzinárodnej prezentácie tohto modelu odniesli: Taigo je odvodený od modelu T-Cross. Je však o 146 mm dlhší. Neponúka posuvnú zadnú lavicu, ale základný objem batožinového priestoru má väčší – až 438 litrov. Na zadných sedadlách je napriek tomu nadpriemerne veľa miesta aj pre vysokých ľudí. A to má Taigo strechu, ktorá sa smerom dozadu zvažuje.Technológie na palube sú podobné, aké poznáme z modelu T-Cross. To znamená vynikajúca konektivita, bezdrôtové nabíjanie, dobrá ergonómia. Je tu však aj niečo navyše: Taigo totiž ponúka aj inteligentné adaptívne Matrix LED svetlá IQ.Light, ako aj systém Travel Assist, ktorý T-Cross v ponuke zatiaľ nemá.
V skratke: Taigo napriek dynamickej siluete neobetuje nič z pohodlia ani priestoru pre posádku a navyše môže byť aj slušne technologický vybavený.


Bohatý základ
Pozrime sa najprv na jednotlivé stupne výbavy. Základ predstavuje verzia Taigo Life. Na niektorých trhoch sa ponuka začína nižším stupňom výbavy s jednoduchým názvom „Taigo“, avšak Slováci preferujú lepšie vybavené autá. Verzia Life túto požiadavku spĺňa. V základe ponúka 7 airbagov vrátane centrálneho airbagu medzi prednými sedadlami, systémy na zabránenie alebo zmiernenie čelnej zrážky Front Assist a City Brake s rozpoznávaním chodcov a cyklistov či udržiavanie v jazdnom pruhu Lane Assist. Z komfortných prvkov spomeňme asistent rozjazdu do kopca, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, klimatizáciu, elektrické okná aj zrkadlá. V základe sú dokonca aj LED predné a zadné svetlá a 16-palcové disky z ľahkých zliatin.Taigo taktiež už od základu ponúka plne digitálny kokpit a autorádio so 6,5-palcový dotykovým displejom, ktoré podporuje aj konektivitu so smartfónmi cez Android Auto aj Apple CarPlay. Bluetooth hands-free je taktiež v základe.


Vyberte si!
Ďalšie dva stupne výbavy sú si navzájom rovnocenné: Taigo Style a Taigo R-Line. Každý z nich kombinuje trochu iné prvky a dodáva modelu Taigo unikátny charakter, pričom navzájom sú oba stupne na takmer rovnakej cenovej hladine. Výbava Style sa sústredí, ako to už jej názov napovedá, na štýl a technológie. Skvelé svetlomety IQ.Light s osvetlenou LED lištou naprieč maskou chladiča tu dostanete bez príplatku, rovnako ako rádio s 8-palcovou dotykovou obrazovkou a bezdrôtovú konektivitu. Nechýbajú štýlové prvky ako strieborné strešné lyžiny, 17-palcové disky kolies Aberdeen a športové sedadlá. Pre výbavu Style sú charakteristické aj dekoratívne obklady Deep Iron Grey v interiéri. Zvonku tu nájdeme kontrastné matne strieborné prvky a robustný vzhľad, ktorý podporujú plastové obklady karosérie vrátane prahov.Výbava R-Line neobsahuje v základe svetlomety IQ.Light (možete si ich však doobjednať za 880 €, čo jednoznačne odporúčame), miesto toho sa zameriava na športový vzhľad auta. Infotainment je tu rovnaký ako v prípade verzie Style, špecifikom je interiér so športovými sedadlami s charakteristickým R-Line poťahom, nástupné lišty s nápisom R-Line a oceľové pedále. Zvonku Taigo R-Line na prvý pohľad rozpoznáte vďaka športovejšie tvarovaným nárazníkom s lesklými čiernymi doplnkami, prahom karosérie vo farbe auta a aj vďaka emblémom R v prednej maske chladiča a na predných blatníkoch. Taigo R-Line sériovo obúva taktiež 17-palcové disky, avšak v inom dizajne.


Čo si vybrať?
Ak by sme si mali vybrať, najlepší pomer ceny a výkonu ponúka Taigo vo výbave Style. Ak netrváte na balíku R-Line, ponúkne práve Style veľmi veľa muziky za rozumné peniaze. Style ponúka aj športové sedadlá, v ktorých sa veľmi dobre sedí, interiér je v tejto verzii dokonca zaujímavejší vďaka výraznejším farbám čalúnenia, jeho bodykit je, najmä v spojení s jednou z tých žiarivejších farieb laku, dostatočne pekný a nástupné prahy či kovové pedále by sme bez mihnutia oka vymenili za oveľa lepšie svetlá.Z výbavy odporúčame priplatiť si za cúvaciu kameru (250 €), vyhrievané predné sedadlá (300 €) a za automatickú dvojzónovú klimatizáciu, ktorá je pre všetky stupne výbavy za príplatok 340 €. V mestskom aute je vždy veľmi vhodné myslieť aj na bezkľúčový vstup a štartovanie (340 €), ktorý sa však povinne kombinuje s alarmom (270 €). Ak chcete mať možnosť zobraziť mapu navigácie aj na digitálnom prístrojovom štíte, musíte si priplatiť za jeho väčší variant Pro (310 €) a taktiež za rádionavigačný systém Discover Pro (1 260 € pri Style a R-Line). Vzhľadom na to, že tento systém umožňuje bezdrôtovú konektivitu so smartfónmi, zvážte aj pridanie bezdrôtovej nabíjačky za 110 €, samozrejme, ak váš mobil takéto nabíjanie podporuje.

Komu by sme Taigo odporučili?
Vďaka nekonfliktnému a pútavému dizajnu, praktickým vlastnostiam a širokým možnostiam individualizácie (dostupné je aj dvojfarebné lakovanie) je to auto vhodné pre jednotlivcov, ale aj pre mladé rodiny. Jeho záber je skutočne široký. Štvorkolka nebude chýbať nikomu, kto jazdí na spevnených cestách a maximálny výkon 110 kW (150 k) poskytuje autu vďaka jeho nízkej hmotnosti presvedčivú dynamiku.Na záver ešte jeden postreh k cene: Taigo je lacnejšie než T-Cross. Prvý pohľad do cenníka síce hovorí iný príbeh, ale základný T-Cross má slabší motor. Len čo ho dorovnáte na úroveň modelu Taigo, zistíte, že nové SUV-kupé od Volkswagenu je o 300 € lacnejšie!
NÁŠ NÁZOR | 1.0 TSI 81 kW | 1.0 TSI 81 kW DSG | 1.5 TSI 110 kW DSG |
Druhé auto do rodiny | ideálne | ideálne | na zváženie |
Rodina | odporúčame | odporúčame | ideálne |
Seniori | odporúčame | ideálne | menej vhodné |
Mladý pár | odporúčame | odporúčame | ideálne |
Podnikateľ | menej vhodné | na zváženie | ideálne |

Motory: načo to komplikovať?
Na Slovensku je Taigo v ponuke s dvoma benzínovými motormi. Jedným je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorý môžete kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Tento motor je dostupný pre všetky stupne výbavy.Taigo Style a Taigo R-Line vám dáva možnosť objednať si skvelý štvorvalec 1.5 TSI s technológiou deaktivácie dvoch valcov pri nízkej záťaži, čo pomáha šetriť palivo. Aj preto má tento motor v modeli Taigo iba o 0,2 l/100km vyššiu papierovú spotrebu než trojvalec. Ak jazdíte dynamicky, možno sa spotreba týchto motorov vyrovná úplne. Štvorvalec zároveň prichádza iba s automatickou prevodovkou DSG. Všetky verzie modelu Taigo majú náhon iba na predné kolesá.
Moderné benzínové motory dosahujú podobnú spotrebu ako naftové, avšak stoja oveľa menej. Je preto logické, že v ponuke modelu Taigo naftový motor nenájdete. O to jednoduchší je výber. Trojvalcová jednotka 1.0 TSI s výkonom 81 kW je už dostatočne dynamická na to, aby s nevyhnutnou dávkou pokory zvládla všetko, čo na ňu hodíte. Tento motor je dostatočne kultivovaný a úsporný.
Avšak zo skúseností vieme, že brilantný štvorvalec 1.5 TSI ponúka len nepatrne vyššiu spotrebu a pod záťažou dokáže byť dokonca aj úspornejší, pritom ponúka dynamiku, ktorá vám už dodá dostatok sebavedomia pri predbiehaní aj na diaľnici. Jeho kultúra chodu je taktiež o kus ďalej. Ak plánujete jazdiť s viac zaťaženým autom a preferujete dynamický štýl jazdy, určite zvážte, či si za túto jednotku nepriplatiť. Rozdiel v cene oproti trojvalcu v kombinácii s prevodovkou DSG je však 1 700 € pre verziu Taigo Style a 1 800 € pre Taigo R-Line. Čo sa týka výbavy, u nás by zvíťazilo Taigo Style, pretože už v základe ponúka svetlomety IQ.Light.
Verzia | 1.0 TSI 81 kW | 1.0 TSI 81 kW DSG | 1.5 TSI 110 kW DSG |
Karoséria | SUV-kupé | SUV-kupé | SUV-kupé |
Usporiadanie/počet valcov | R/3 | R/3 | R/4 |
Palivo | Benzín | Benzín | Benzín |
Prevodovka/počet stupňov | M/6 | A/6 | A/6 |
Zdvihový objem cm3 | 999 | 999 | 1498 |
Najvyšší výkon kW (k) pri ot./min. | 81 (110)/6 250 | 81 (110)/6 250 | 110 (150)/5 500 |
Najvyšší krút. moment Nm pri ot./min. | 200/ 2000-3000 | 200/ 2000-3000 | 250/ 1 500 – 3 500 |
Dĺžka × šírka × výška/rázvor mm | 4 269 × 1 757 × 1 499/2 554 | ||
Batožinový priestor dm³ | 440/1 222 | ||
Najvyššia rýchlosť km/h | 191 | 191 | 212 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s | 10,4 | 10,9 | 8,3 |
Kombinovaná spotreba l/100 km | výrobca neudáva | 5,9 | 6,1 |
Emisie CO2 g/km | výrobca neudáva | 111 | 116 |
Základná cena € | 17 990 € | 19 590 € | 23 490 € |
NÁŠ NÁZOR | Trojvalec s manuálom je nekonfliktná kombinácia, kde je nie čo pokaziť. Nedostatku dynamiky sa nemusíte báť najmä pri prázdnom aute. | Automat pridáva autu istý komfort najmä v meste a je pridanou hodnotou ak trávite veľa času v dopravných zápchach, alebo si nie ste istí prácou s manuálnou prevodovkou. | Najvýkonnejší motor je s odstupom najdrahší, ale právom. Aj subjektívne totiž posúva Taigo do inej cenovej kategórie, navyše jeho spolupráca s prevodovkou DSG je harmonickejšia. |
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.