Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Vyššia liga plug-in hybridov
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV má evidentný náskok v estetike aj technologickej vybavenosti.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Pripravené v spolupráci s Mitsubishi
Nový Eclipse Cross PHEV je neprehliadnuteľný, pre svoj výrazný vzhľad vskutku zatieni každé iné vozidlo vo svojom okolí. Mali sme si to možnosť overiť počas našich redakčných testov. Japonci veľmi dobre vedeli, že anglické slovo eclipse, teda zatmenie, bude pre model príznačné. Rovnako ako cross, ktoré odkazuje ako na úspechy v motoristickom športe, tak na momentálne veľmi žiadané karosárske vyhotovenie SUV-kupé. Napokon akronymom PHEV výrobca označuje svoj najvyspelejší plug-in hybridný pohon s rýchlym nabíjaním, rezervným tokom energie a výkonnou bezúdržbovou batériou.
Bolo by ale naivné myslieť si, že je len moderný pohon a estetika, čo robí z Mitsubishi Ecplise Cross PHEV výnimočné vozidlo. Je to aj jeho všestrannosť a technologické vybavenie na palube.
V nasledujúcom príspevku sumarizujeme 7 oblastí, ktoré posúvajú Eclipse Cross PHEV do vyššej ligy aj našej priazne.
Zmysluplný a perspektívny pohon
Ak plug-in hybrid používate správne, môže byť ekonomicky veľmi racionálnym rozhodnutím. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV sa predáva výhradne ako plug-in hybrid, a nie hocijaký. Pohon kombinuje 2,4-litrový benzínový agregát s dvomi synchrónnymi elektromotormi, pričom už v základnej cene zákazník dostáva najvyšší možný výkon 138 kW (188 k) a pohon všetkých kolies 4×4 S-AWC. Vozidlo dokáže jazdiť výlučne na elektrinu na dlhej trase, dojazd dosahuje až 55 kilometrov. Výhodou tohto systému je, že vodič môže hospodáriť s dostupnou energiou a palivom podľa vlastného uváženia, ale aj sa spoľahnúť na automatiku, ktorá pripravuje ten ideálny mix pohonov. Kto jazdí prevažnú časť denných kilometrov v meste, pre toho bude Eclipse Cross PHEV predovšetkým elektromobilom.
Rýchle nabíjanie
Nabíjanie tromi spôsobmi, s káblom i bez neho.
Čím viac sa plug-in hybrid nabíja, tým jazdí lacnejšie a ekologickejšie. V porovnaní s hybridmi tak ponúka nielen možnosť dobíjania z elektrickej siete, ale aj jazdu na elektrinu „normálnymi“ rýchlosťami. Vyššia rýchlosť sa týka aj samotného nabíjania, batériu s kapacitou 13,8 kWh na rýchlonabíjacej stanici nabijete do 80% už za 25 minút. Z kávy v nákupnom centre tak odchádzate s energiou na celý deň jazdy ešte aj dnes celkom zadarmo.
Mitsubishi ku každej výbave (Intense+, Instyle a Instyle+) pribalí aj nabíjací kábel s 230 V adaptérom, takže nabíjať môžete doma aj v práci. Nabitie batérie z nuly na 100% zo zásuvky trvá 6 hodín a pri prúde 16 ampérov len 4 hodiny.
Naďalej pritom platí, že elektrická energia je podstatné lacnejšia ako ekvivalentné množstvo fosílneho paliva. Tretím spôsobom nabíjania je to automatické počas jazdy princípom rekuperácie – pri brzdení a spomaľovaní sa z elektrického motora stáva generátor elektrickej energie, ktorú posiela priamo do akumulátora v podlahe.
Všestrannosť
Eclipse Cross PHEV je ideálny do mesta, na dlhé trasy aj do terénu.
Mitsubishi techniku plug-in hybridného pohonu do vozidla integrovalo tak, že nie je obmedzený vnútorný priestor či veľkosť kufra. Pri obsadení piatimi osobami vrátane vodiča tak SUV-kupé ponúka využiteľných až 471 litrov batožinového priestoru, pretože akumulátor je uložený v podlahe.
Univerzálnosť Eclipse Cross PHEV ale spočíva aj v pohone 4×4 S-AWC, teda schopnosti vydať sa z ciest do terénu. Na internete nájdete množstvo ukážok schopností tohto modelu, ktoré ťažia z účinného rozdeľovania hnacej sily medzi jednotlivé kolesá. Zadné kolesá sú poháňané výlučne elektricky. Okrem štandardného jazdného režimu ponúka aj režimy pre štrk, sneh, asfalt a jeden ekologický – off-road legenda Mitsubishi sa teda nezaprie ani v takejto štýlovke.
Pojazdný elektrický generátor
Silná stránka modelu: akumulátor môžete použiť na napájanie elektrospotrebičov. Akumulátor s kapacitou 13,8 kWh je nepochybne dostatočný pre použitie v plug-in hybridnom SUV, ale zároveň je dosť výkonný, aby napájal bežné elektrické spotrebiče. Jednoducho do vstavanej 230 voltovej zásuvky pripojíte akýkoľvek spotrebič s príkonom do 1 500 wattov a môžete ho používať. Len pre predstavu, plne nabitý akumulátor zabezpečí:
- 9 hodín prevádzky motorovej píly;
- 9 hodín prevádzky elektrického grilu;
- 170 hodín svietenia 80 W zdrojom svetla;
- nabitie 1300 smartfónov alebo tabletov
- a napájanie celého domu vďaka technológii V2H.
Jedno z najdostupnejších plug-in hybridných SUV na trhu
Na Slovensku to znamená ceny od 36 490 eur v prípade výbavy INTENSE+. To hovorí za všetko. K tomu je potrebné pripočítať si nízku spotrebu paliva aj v reálnych podmienkach: podľa metodiky WLTP je to priemerne 2,0 l/100 km, ale keď budete akumulátor nabíjať pravidelne, môžete jazdiť aj za rovných 0,0 l/100 km. Tu do celého výpočtu nákladov vstupujú aj nízke servisné náklady a dlhé záruky. Záruka na 80-článkovú batériu je až 8 rokov alebo 160 000 km.
Najmodernejší asistenti a konektivita
Už v základnej výbave je 7 airbagov, udržiavanie v pruhu či parkovacia kamera. V Mitsubishi Ecplise Cross PHEV 4×4 si môžete byť istí, že je o vás postarané aj z pohľadu bezpečnosti a komfortu. K dispozícii sú najmodernejšie systémy v podobe adaptívneho tempomatu, 360° kamerového systému, head-up displeja, asistenta zmeny jazdného pruhu či konektivity Apple CarPlay a Android Auto. Nezabudnime tiež na dostupnosť LED osvetlenia, koženého čalúnenia, automatickej dvojzónovej klimatizácie so zadnými výduchmi či 8-reproduktorového audiosystému a 8-palcovej navigácie.
Prehľadná ponuka
1 pohon, 3 stupne výbavy a 7 paketov
Zvlášť oceňujeme prehľadnú ponuku výbav, dovedna osem farieb karosérie (z nich je šesť metalických a jedna perleťová) a kombinovateľné dizajnové a funkčné pakety už od 400 eur. Sú nimi Sport (+), Elegance (+), Protection, Utility a Light, pričom Sport a Elegance základový Eclipse Cross PHEV viditeľne odlíšia.
Viac o Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 nájdete priamo na stránkach EclipseCrossPHEV.sk.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.