Vyhláška potichu zrušila často používanú dopravnú značku, pamätáte si jej význam?
Zabúdať je prirodzené, ale je nanajvýš rozumné občerstvovať si pamäť a pripomenúť si dopravné značky, ktoré sa na cestách nevyskytujú často.
Vydané, zverejnil Erik Stríž

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


• Význam: Značka vydáva motoristovi odporúčanie, akou rýchlosťou môže na danom úseku cesty jazdiť.
• Použitie: Napríklad v zákrutách, kde je síce iná najvyššia dovolená rýchlosť, ale s ohľadom na reálne vyhotovenie úseku cesty sa odporúča jazda nižšou rýchlosťou.
Poznámka: Táto dopravná značka sa už v prílohe k Vyhláške č. 30/2020 nevyskytuje, ale na cestách ju ešte stále môžete nájsť.
Pripomeňme si tiež ďalšie dve dopravné značky, ktoré sa týkajú rýchlosti a majú modro-bielu farebnú schému:

• Význam: Značka prikazuje jazdiť rýchlosťou nie nižšou ako vyznačenou rýchlosťou v kilometroch za hodinu; to neplatí, ak je to potrebné z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.
• Použitie: Na niektorých úsekoch ciest, v ktorých by jazda nižšou rýchlosťou mohla spôsobiť dopravnú nehodu alebo zhoršiť plynulosť premávky.

• Význam: Značka informuje o čísle cesty I. triedy alebo o čísle cesty II. triedy.
• Použitie: Tieto značky sa nachádzajú na kraji cesty a v porovnaní s vizuálne podobou značkou Odporúčaná rýchlosť majú podstatne menšie rozmery. Tieto značky sa objavujú aj na mapách.
Objasňovaniu dopravných otázok sa pravidelne venujeme v našej [Poradni](https://autoviny.sk/obsah/znacka/poradna). V nedávnych príspevkoch sme sa zaoberali odpoveďami na otázky ako napríklad: * [Kedy vám môže policajt prehľadať auto?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122636/kedy-vam-moze-policajt-prehladat-auto-a-smie-otvorit-aj-batozinu-a-tasky) * [Na ktorú nápravu umiestniť lepšie pneumatiky?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122954/na-ktoru-napravu-umiestnit-lepsie-pneumatiky-tuto-chybu-robi-vacsina-slovakov) * [Môžem prejsť cez plnú čiaru, keď má pozemok či garáž vjazd z protismeru?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122969/mozem-prejst-cez-plnu-ciaru-ked-ma-pozemok-ci-garaz-vjazd-z-protismeru) * [Ako si vodiči zbytočne ničia spojku?](https://www.autoviny.sk/reportaze/123002/spojku-si-nechtiac-nicia-aj-skuseni-soferi-jej-zivotnost-pritom-mozu-dramaticky-predlzit) * [Sú vesty a prilby na kolobežkách povinné?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122923/su-vesty-a-prilby-na-kolobezkach-povinne-co-hovori-zakon-a-ake-su-odporucania) * [Aký je rozdiel medzi plnou a prerušovanou žltou čiarou?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122903/viete-co-znamena-toto-znacenie-a-aky-je-rozdiel-medzi-plnou-a-prerusovanou-zltou-ciarou) * [Kedy musíte pri parkovaní nechať bočný odstup až 1,2 metra?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122898/sirka-parkovacich-miest-nie-je-vzdy-zavazna-kedy-musite-nechat-bocny-odstup-az-12-metra) * [Dá sa vymknúť aj z nového auta?](https://www.autoviny.sk/novinky/122881/da-sa-vymknut-aj-z-noveho-auta-moze-za-to-tato-funkcia-kluca-asistencna-sluzba-vam-nemusi-pomoct) * [Kto je zodpovedný za nehodu v križovatke, keď vodič na hlavnej v križovatke predchádzal?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122867/predbiehal-v-krizovatke-zrazil-sa-s-autom-z-vedlajsej-cesty-kto-je-vinnikom-takejto-nehody-v-krizovatke) * [Kto platí škody a pokuty na požičanom aute?](https://www.autoviny.sk/novinky/122753/nehody-a-priestupky-na-pozicanom-aute-kto-plati-skody-pokuty-a-nesie-zodpovednost)

Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.