Nedali vám prednosť počas zipsovania? Kto je na vine v prípade nehody?
Každý motorista musí tieto pravidlá ovládať bez ohľadu na to, či sa mu zipsovanie páči alebo nie.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Kto je na vine pri nehode pri zipsovaní?
Ak sa dve vozidlá zrazia na mieste, kde zákon umožňuje princíp striedavého radenia, tzv. zipsovania, dôvodov incidentu môže byť hneď niekoľko a záleží na konkrétnych detailoch, ktorý z vodičov nesie za nehodu zodpovednosť.- ak sa pruh končí alebo je na ňom prekážka na ceste (B) a ak vodič v modrom aute ide prvý a zapne smerovky, vodič žltého auta má dať modrému prednosť;
- ak je v pruhu modrého vodiča akákoľvek prekážka (B) a modré vozidlo signalizuje zámer obísť ju zapnutou smerovkou, vodič žltého auta mu musí dať prednosť; vodič modrého auta pritom nesmie ohroziť vodiča žltého auta;
- ak by vodič v modrom aute nebol prvý a mal zapnuté smerovky (B), mal by sa zaradiť za žlté vozidlo;
- ak by sa vodič modrého auta preraďoval z jedného pruhu do druhého bez toho, aby bol tento pruh ukončený (A), musí dať prednosť žltému vozidlu;
- ak sú tieto dva pruhu súbežné a neukončené (A) a v pravom pruhu je kolóna idúcich vozidiel, vodič žltého auta musí dať modrému autu prednosť.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.