VW žiada odloženie emisnej normy EURO 7. Splniť ju tak rýchlo je nereálne, upozorňuje koncern

Podľa normy Euro 7 majú byť dieselové a benzínové motory od roku 2025 ešte čistejšie. Plány Európskej komisie sú však také ambiciózne a neprimerané, že ich možno považovať za skrytý zákaz spaľovacích motorov.
VW chce dva roky na prípravu na implementáciu plánovanej normy
Komisia tvrdí, že opatrenia je potrebné zaviesť do praxe čo najskôr
Vydané, zverejnil
BERLÍN – Volkswagen vyzýva, aby sa implementácia nových emisných noriem EÚ posunula aspoň na jeseň 2026, teda o viac ako rok neskôr, než sa plánovalo. Cieľ je, aby všetky nové autá spĺňali normy do jesene 2027. VW chce, aby mali automobilky dva roky na prípravu na implementáciu plánovanej normy a tri roky na úpravu všetkých svojich nových vozových parkov, uviedol Volkswagen v stanovisku ([zdroj](https://europe.autonews.com/environmentemissions/vw-seeks-euro-7-tailpipe-regulation-delay)). Európski výrobcovia automobilov sa bránia navrhovaným emisným nariadeniam a tvrdia, že sú [nerealistické, príliš nákladné a nemožno ich implementovať tak rýchlo](https://www.autoviny.sk/novinky/122186/nova-emisna-norma-euro-7-moze-byt-konecnou-pre-spalovacie-motory-poziadavky-su-odtrhnute-od-reality), ako očakáva Európska komisia. Očakávanie zavedenia nových noriem od júla 2025 by viedlo k zastaveniu výroby mnohých modelov na veľa mesiacov v celej Európe, vyhlásil Volkswagen vo štvrtok. Ďalšie aspekty nariadenia, ako sú [regulácia malých čiastočiek vznikajúcich pri brzdení a opotrebovaní pneumatík](https://www.autoviny.sk/novinky/123729/emisna-norma-euro-7-nebude-riesit-len-emisie-motorov-na-rade-su-brzdy-a-pneumatiky), by sa mali odložiť na neurčito, uviedol Volkswagen. „Potrebných je niekoľko rokov prípravného obdobia,“ uvádza sa vo vyhlásení, ktoré poukazuje na nedostatok dodávateľov alebo industrializovanú výrobu pneumatík, ktoré by vyhovovali novým požiadavkám. Napriek tomu Komisia tvrdí, že opatrenia je potrebné zaviesť do praxe čo najskôr, aby bolo znižovanie emisií nových automobilov čo najrýchlejšie. Ak by sa posunulo prijatie normy Euro7, je možné, že by sa tým vytvoril nový tlak na odloženie zákazu predaja nových automobilov so spaľovacími motormi plánovaný na rok 2035. [Už dnes je tento termín ohrozený pre názorový nesúlad jednotlivých krajín EÚ](https://www.autoviny.sk/novinky/123793/velky-obrat-nemecko-nesuhlasi-so-zakazom-spalovacich-aut-od-roku-2035-navrh-bude-vetovat). Krajiny Európskej únie a zákonodarcovia majú rokovať o návrhoch normy Euro 7 tento rok. Zámerom zavedenia emisnej normy Euro7 je zníženie rôznych druhov emisií osobných automobilov, nákladných vozidiel a autobusov, vrátane oxidu dusíka a oxidu uhoľnatého.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.