Technické údaje Peugeot Partner Tepee 4×4 Dangel Outdoor 1.6 HDI 90 hp

Volkswagen Golf 8. generácie je v predaji od minulého roka
Volkswagen Golf ôsmej generácie sa prakticky nedá odcudziť.
Vyplýva to z rozsiahleho testu nemeckého autoklubu ADAC až 360 rôznych automobilov, rozličných výrobcov, tried a cenových úrovní rokov s rokom výroby 2014 až 2020.
Moderné automobily často bývajú kritizované za to, že vymenili komfort za bezpečnosť. Populárne a obyčajne príplatkové odomykanie, zamykanie a štartovanie bez kľúča (keyless) je pohodlné a praktické, zároveň ale veľmi nebezpečné. Ukazuje sa, že zlodejom stačí iba niekoľko sekúnd a trocha sústredenia na to, aby vedeli od nič netušiaceho majiteľa získať bezdrôtový signál z jeho autokľúča, ktorý má vo vrecku a skopírovať ho pre zneužitie.
Automobilky o tomto probléme vedia a aktívne ho riešia, čím sa aj z moderných áut stávajú sofistikované počítače plné bezpečnostného softvéru chrániace samotné vozidlo pred hackerskými útokmi.
Nanešťastie, taktiky zlodejov sú vždy o pol kroka vpred a rýchlo vedia nájsť nedostatky aj v celkom novom zabezpečení.
Nemecký ADAC minulý rok zverejnil výsledky testu 360 nových áut s rokom výroby 2014 až 2020, ktoré boli priam šokujúce: z 360 áut sa dalo relatívne bezproblémovo odomknúť až 354 z ich! Toto neuveriteľné číslo vypovedá o reálnych hrozbách, ktoré číhajú na novopečených majiteľov áut. Pre úplnosť dodávame, že ADAC v rámci rovnakého testu skúmal aj bezpečnosť motoriek, preto uvádza údaj o „419 testovaných vozidlách“.
Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo päť modelov automobilov, ktoré nebolo možné odomknúť ani po väčšej snahe, bolo vyššej triedy (teda sa jednalo o drahé vozidlá), iba jedno jediné patrilo do nižšej strednej triedy dostupnej pre masy. Týmto výnimočným vozidlom bol nový Volkswagen Golf ôsmej generácie, ktorý je práve teraz v predaji.
Za tento výsledok vďačí najmodernejšej technológii, ktorou je ultra širokopásmové pripojenie UWB (Ultra Wide Band). Pri ňom použité čipy dokážu z doby „letu“ rádiového signálu veľmi presne stanoviť vzdialenosť elektronického kľúča od vozidla. Pri použití predlžovača rádiového signálu tak automobil nereaguje. Golf 8 je historicky prvým modelom kompaktnej triedy, ktorý začal využívať technológiu UWB.

Volkswagen Golf vo verzii Alltrack – kombi s terénnym charakterom
Už základná línia „Golf“ pritom zahŕňa napríklad komunikačný protokol Car2X, predné LED svetlá, štartovacie tlačidlo bez kľúča Keyless Go, digitálny kokpit s uhlopriečkou 26 cm (10,25″), asistent zachovania jazdného pruhu „Lane Assist“, asistenčný systém na monitorovanie premávky pred vozidlom „Front Assist“ (s funkciou núdzového brzdenia City Brake a rozoznávaním chodcov a cyklistov Pedestrian and Cyclist Recognition), digitálny združený prístroj Active Info Display s uhlopriečkou 26 cm, rádio „Composition“ s farebným dotykovým displejom 21 cm a mobilnými online službami We Connect Plus predplatenými na 3 roky, rozhranie Bluetooth, multifunkčný volant či automatickú klimatizáciu „Air Care Climatronic“.

Aktuálna generácia Golfu priniesla do koncernovej nižšej strednej triedy kuriózne detaily, napríklad takéto senzorové ovládače vonkajšieho osvetlenia
Na Slovensku sa dá nový VW Golf zakúpiť už od akciových 16 990 eur v konfigurácii Golf 1.0 TSI 66 kW 5MT, ďalej za 18 340 eur za konfiguráciu Golf 1.0 TSI 88 kW 6MT či s naftovým motorom 2.0 TDI 85 kW za 21 200 eur. V predaji je tiež ako mild-hybrid 1.5 eTSI DSG od 22 660 eur, hybrid spaľujúci benzín a CNG za 24 340 eur či dokonca plug-in hybrid 1.4 TSI eHybrid DSG od 37 020 eur.

Volkswagen Golf vo verzii kombi sa volá Variant, na fotografii s hybridným pohonom eTSI

Značka | Peugeot |
Model | Partner |
Typ | Tepee 4x4 Dangel Outdoor 1.6 HDI 90 hp |
Rok výroby/modelový ročník |
Dĺžka | 4380 mm |
Šírka | 1810 mm |
Výška | 1865 mm |
Rázvor | 2728 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1575 kg |
Užitočné zaťaženie | 575 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 675 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 3000 dm3 |
Max. výkon | 92 kW |
Max. výkon pri | 4000 ot./min |
Max. krútiaci moment | 230 Nm |
Max. krútiaci moment pri | 1750 ot./min |
Max. rýchlosť | 162 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 14,3 s |
Palivo | nafta |
Objem valcov | 1560 cm3 |
Usporiadanie valcov | 50 |
Počet valcov | 4 |
Poháňaná náprava | 4×4 |
Typ prevodovky | manuálna |
Počet prevodových stupňov | 5 |
Kombinovaná spotreba | 5,9 l/100 km |
Emisie CO2 | 154 g/km |
Cena |