Range Rover Sport: Moderné umenie

Land Rover je bezpochyby terénnou ikonou. A ten, kto by si myslel, že jeho asfaltovejšie orientovaný model Range Rover Sport si prestížnu zelenú plaketu na veku kufra nezaslúži, hlboko sa mýli.
Vydané, zverejnil
Terénne schopnosti modelu Range Rover si zasluhujú potlesk nadšeného publika už po pekných pár desaťročí. Range Rover Sport je podstatne mladším dieťaťom legendárnej značky Land Rover a jeho misiou hneď od začiatku je predviesť umenie jazdy v teréne nielen v kombinácii s luxusným, priestranným a komfortným interiérom, ako to dokazuje „klasický Range“, ale podľa dnešných moderných trendov aj v spojení so suverénnejším a bezpečnejším prejavom aj na pevnej ceste. Dokonca vraj pri svojom vývoji musel prejsť tými istými náročnými testami a splniť tie isté kritériá ako ostatné terénne modely značky. To znamená, že zvládne 45-stupňové stúpanie alebo klesanie, (na ktorom ho dokonca udrží bezpečne na mieste jeho parkovacia brzda), poradí si s 35-stupňovým bočným náklonom a prebrodí bez dodatočnej úpravy nasávania a ďalších komponentov až 700 mm hlbokú vodu. Priznáme sa bez hanby, že úplne na doraz k týmto hraničným hodnotám nás počas testu nepustil pud sebazáchovy, aj tak nás však „cestnejší Range“ doslova uchvátil tým, čo v teréne dokáže. A to aj napriek tomu, že má všetky štyri kolesá zavesené nezávisle a rám má „iba“ integrovaný do karosérie. O schopnostiach na tvrdom asfaltovom podklade sa zase naopak dá povedať, že sme síce už možno zažili aj lepšie ovládateľné autá tejto veľkosti a hmotnosti, z konkurentov, boli to však vyslovene cestní špecialisti, ktorí sa terénu boja ako upír cesnaku. Otvárame kapotu. Už sme počuli pekných pár naftových osemvalcov, ktorých zvukový prejav nás nijako extra nepriklincoval. Tu však, ktovie či náhodou alebo náročky, odhlučnenie v oblasti koncoviek výfukov našťastie neprehnali, a tak sa konfigurácia V8 cez dve rúry trčiace pod zadným nárazníkom ozýva dostatočne počuteľnou a pomerne vzrušujúcou bublavou akustikou, pripomínajúcou benzínové vé osmičky. Nadmerného hluku sa každopádne báť nemusíte. Ešte jedna dobrá správa v súvislosti s motorom: aj so spotrebou, ktorou sme preliezli výrobcom uvádzanú hodnotu iba o liter, musíme vyjadriť pomerne jednoznačnú spokojnosť. A to nielen s ohľadom na vysokú hmotnosť vozidla, nie práve najnižší koeficient aerodynamického odporu stále dosť hranatej karosérie, veľkú čelnú plochu a široké pneumatiky, ale aj vo vzťahu k dynamike. Údaj prevyšujúci deväť sekúnd v kolónke akcelerácie síce teoreticky nesľubuje žiadnu drámu, keď sa vám však na za tento čas rozbehne z pokoja na stovku dva a trištvrte tony vážiaci hrošík, subjektívny pocit z dynamiky podstatne prevyšuje číslo na papieri. Jasné je aj to, že na zastavenie takéhoto hoviadka potrebujete patrične silné laso. To sa na nami testovanom aute volalo Brembo a pozostávalo na predných kolesách zo štvorpiestikových strmeňov, zatínajúcich sa do kotúčov priemeru 360 mm. Praktický efekt? Citeľne efektný a hlavne efektívny. Na záver ešte krátky komentár k maximálnemu komfortu a luxusu na palube, ktorý sľubuje výrobca. Všetko by takmer aj sedelo, trochu nás však rozladila stredová konzola, ktorej dizajn a usporiadanie ovládacích prvkov sa ako keby zabudli niekde na konci osemdesiatych rokov minulého storočia…. Okrem tohto detailu a pár lacných plastov, napríklad imitácie hliníka na volante, sme však dospeli k stavu plnej spokojnosti. Text: Ladislav Malák Foto: PANER (3) a Martin Ruisl **Hodnotenie \*\*\*\*\* +** Výborné schopnosti v teréne, veľmi slušné jazdné správanie na asfalte, ťah motora, akustika výfukov, subjektívna dynamika, spotreba, množstvo vnútorného priestoru, kvalita spracovania. **-** Zastaralá štylistika stredovej konzoly, pár lacných detailov v interiéri. **Pohonné ústrojenstvo** Prepĺňaný naftový osemvalec do V. Objem 3630 cm3. Výkon 200 kW/272 k pri 4000 ot/min. Krútiaci moment 640 Nm pri 2000 ot/min. **Podvozok** Vpredu aj vzadu nezávislé zavesenie kolies na dvojitých priečnych ramenách so vzduchovým odpružením. **Terénne schopnosti** Svetlá výška 172-227\* mm, predný nájazdový uhol 30,2/34°\*, prejazdový uhol 20/25°\*, zadný nájazdový uhol 23,9/27°\*, brodivosť 700 mm. **Karoséria** DxŠxV: 4788x1928x1812 mm. Rázvor 2745 mm. Batožinový priestor ???/2013 l. Pohotovostná hmotnosť 2675 kg, užitočná hmotnosť 500 kg. **Jazdné výkony** (údaje výrobcu) Maximálna rýchlosť 209 km/h 0-100 km/h 9,2 s Kombinovaná spotreba 11,1 l/100 km Emisie CO2 294 g/km Spotreba počas testu 12,1 l/100 km Základná cena verzie od 2 119 123 Sk (70 342,00 €) \*štandardný/terénny režim

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.