Správny tlak v pneumatikách je nielen zárukou bezpečnosti, ale aj predlžuje životnosť pneumatík a ovplyvňuje spotrebu paliva. Hoci niektorí vodiči stále hustia pneumatiky ručne alebo pomocou nožnej pumpy, je oveľa pohodlnejšie používať elektrický kompresor.
Dopravná nehoda je nepríjemná a ani pri najlepšej snahe sa jej niekedy nedá vyhnúť. Čo v takej situácii robiť? Dôležité je zachovať si chladnú hlavu a riadiť sa krokmi, ktoré nájdete v tomto článku.
Vriaca nemrznúca zmes v chladiči, para, ukazovateľ teploty v červenej zóne… zdá sa, že o príznakoch prehriatia motora vieme všetko, vrátane jeho následkov v podobe zdeformovanej hlavy valcov. Dôvody sú tiež známe už dlho – upchatie chladiaceho systému či pokazený termostat. Lenže toto všetko platilo pred 20 rokmi. Moderné motory sú, paradoxne, svojimi konštruktérmi odsúdené na neustálu prácu na hranici prehriatia a vodič to spravidla zistí až vtedy, keď je príliš neskoro. Dnes si vysvetlíme, ako sa to stalo a čo je to „pravidelné prehrievanie“.
Takmer všetci motoristi si pri tankovaní určite všimli, že keď otvoria uzáver nádrže, ozve sa charakteristické syčanie. Niekedy je to sotva počuteľné, inokedy desivo hlučné a nápadné. Je to normálne?
Možno si myslíte, že keď vám na palubnej doske nesvieti žiadna kontrolka, je všetko v poriadku. Za zvýšenou spotrebou však nemusí byť iba nesprávny štýl jazdenia. Častejšia potreba tankovať môže poukazovať na oveľa vážnejší problém – zanesenie motora vášho auta karbónom. Ak tento problém nebudete riešiť, riskujete upchatie a poškodenie vstrekovačov. To môže mať za následok stratu výkonu a v horšom prípade zničenie komponentov palivového systému a ich potrebnú výmenu.
Máme radi tlačidlá! A SsangYong ich má rád tiež! Kedysi samozrejmosť, no dnes sa funkcie z tlačidiel presúvajú do displejov, čo mnohým časom lezie na nervy. Našťastie, Kórejci ešte majú zdravý rozum.