Vriaca nemrznúca zmes v chladiči, para, ukazovateľ teploty v červenej zóne… zdá sa, že o príznakoch prehriatia motora vieme všetko, vrátane jeho následkov v podobe zdeformovanej hlavy valcov. Dôvody sú tiež známe už dlho – upchatie chladiaceho systému či pokazený termostat. Lenže toto všetko platilo pred 20 rokmi. Moderné motory sú, paradoxne, svojimi konštruktérmi odsúdené na neustálu prácu na hranici prehriatia a vodič to spravidla zistí až vtedy, keď je príliš neskoro. Dnes si vysvetlíme, ako sa to stalo a čo je to „pravidelné prehrievanie“.
Takmer všetci motoristi si pri tankovaní určite všimli, že keď otvoria uzáver nádrže, ozve sa charakteristické syčanie. Niekedy je to sotva počuteľné, inokedy desivo hlučné a nápadné. Je to normálne?
Karbónové usadeniny postupne a nenápadne negatívne ovplyvňujú rôzne parametre motora. Trpia na ne staré ale aj nové autá. Zašli sme sa špecialistami z Carbonclinic, aby sme sa ich spýtali, čo sa s tým dá robiť.
Milujete svoje auto a chcete pre neho to najlepšie? Doprajte mu kvalitný servis, ktorý si zaslúži. S pomocou portálu Motointegrator si jednoducho vyhľadáte overené autoservisy vo vašom okolí.