Test Citroën Berlingo XTR BlueHDi 100 – Klasický poctivec

Hľadáte auto s väčším vnútorným priestorom, aby sa tam zmestilo všetko a nechcete platiť veľa peňazí? Pozrite sa na Citroën Berlingo.
Vydané, zverejnil
Berlingo vo verzii XTR mieri na rodiny, ktoré chcú jazdiť aj inam než len na víkend k babke. Napríklad zobrať športové náradie a so zdvihnutým podvozkom vyraziť za dobrodružstvom. Na tieto aktivity ponúka Citroën variabilný vnútorný priestor s troma samostatnými sedadlami vzadu, ktoré sa dajú sklápať, preklápať aj vyberať. Stredné operadlo sa dá sklopiť tak, aby vznikla široká lakťová opierka s dvoma držiakmi na poháre. Využiteľnosť pre deti zlepšujú aj výklopné stolíky na zadnej strane predných operadiel a samostatné zrkadielko na sledovanie diania vzadu. Odkladacie priestory rozširuje veľká skrinka medzi prednými sedadlami a množstvo otvorov v palubnej doske vrátane veľkej schránky pred vodičom. Väčšina priečinkov je však otvorených a malých, čo neplatí o veľkej priečke pod strechou. Kokpit Berlinga využíva dobre známe prvky. Teda žiadne dotykové displeje, ale veľké tlačidlá, navyše usporiadané v dosahu vodičovej ruky. K radiacej páke sa dostalo aj ovládanie okien, na čo si treba chvíľu zvykať. Zvykať si nemusíte na asistenčné systémy ako monitorovanie mŕtveho uhla či udržiavanie v jazdnom pruhu. Berlingo nič také neponúka.
Slovo klasika sa jednoznačne hodí aj na jazdné vlastnosti. Pohodlné, komfortné, bez potreby náhlenia a lámania rekordov. Motoru však chýba pružnosť a predbiehacie manévre si treba dobre rozmyslieť. Na druhej strane vie odmeniť nízkou spotrebou – v zime a s častým využívaním mimoriadne rýchleho vyhrievania sedadiel (so spínačom ukrytým pod operadlom) sme podliezli 6 l/100 km. A klasické je aj radenie – s dlhými dráhami a so spiatočkou umiestnenou naozaj ďaleko.
**Záver** Je iba na vás či si ako spoločníka na výlety vyberiete skúseného skautského vedúceho, ktorému stačí buzola, špagát a vreckový nožík, alebo sa budete obzerať po chlapíkovi, ktorému z každého vrecka trčí nejaká elektronická pomôcka. **Technické údaje | Citroën Berlingo XTR BlueHDi 100** **Motor** preplň. naftový R4, 1 598 cm3 **Výkon** 73 kW (100 k) pri 3 7500 ot./min. priemer **Krútiaci moment** 254 Nm pri 1 750 Nm horší **Pohon a podvozok**: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/55 R 16. **Batožinový priestor** 675 – 3 000 dm3 horší **Rozmery**: 4 380 × 1 857 × 1 801 mm, rázvor 2 728 mm prevádzková/celková hmotnosť 1 585/2 060 kg, objem nádrže 53 l. **Najvyššia rýchlosť** 166 km/h priemer **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 12,4 s lepší **Spotreba** 5,1/3,9/4,3 l/100 km lepší **Emisie CO2** 113 g/km lepší **Konkurenti**: VW Caddy, Opel Combo, Renault Kangoo

Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.