Test Ford Kuga 1.5 EcoBoost : Benzín môže byť

Stredne veľké SUV a benzínový motor? Pokiaľ jazdíte predovšetkým v okolí miest, nemusí to byť márna alternatíva. Presviedčal nás o tom nový Ford Kuga s 1,5-litrovým turbomotorom.
Vydané, zverejnil

Stredne veľké SUV a benzínový motor? Pokiaľ jazdíte predovšetkým v okolí miest, nemusí to byť márna alternatíva. Presviedčal nás o tom nový Ford Kuga s 1,5-litrovým turbomotorom.

Vynovený Ford Kuga sa opäť radí medzi najlepšie jazdiace autá v segmente. Jeho ovládateľnosť sa prejavila najmä pri jazde cez horské priechody Skýcov a Veľké Pole na rozhraní Nitrianskeho, Trenčianskeho a Banskobystrického kraja. Úzke vracáky, prudké zákruty, stúpania a ostré brzdenie poskytli vynikajúci priestor na to, aby Kuga ukázala, že obratnosť nemusí hľadať v slovníku cudzích slov. Na zimných pneumatikách pridala aj veľmi príjemný komfort a ukážkové tlmenie nerovností.


Benzínový motor s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 240 Nm z 1,5-litrového motora nie je trhač asfaltu a nebude vás katapultovať z pomalých zákrut až na koniec rovinky. Jeho záťah je rovnomerný a pri rozvážnom užívaní si vystačí s približne ôsmimi litrami benzín na 100 km. To je najmä vtedy, ak bývate v prímestských častiach a do mesta po voľnejších cestách vozíte deti do školy, prípadne prichádzate za prácou. Na veľké a priestranné auto ide o akceptovateľný výsledok, aj keď musíme dodať, že konkurencia je papierovo dynamickejšia a úspornejšia. Kuga má veľký vnútorný priestor na predných aj zadných sedadlách, akurát ich sklápanie potrebuje trochu cviku. Prekvapil nás však skok po sklopení operadiel. Vodič má pred sebou viacero tubusov s prístrojmi, volant posiaty tlačidlami a tlačidlá sa nachádzajú aj pod obrazovkou navigačného a info-zábavného systému. Na prvý pohľad pôsobia nesúrodo, no rýchlo sa s nimi skamarátite.


Dnes je podstatná súhra auta s mobilnými telefónmi a tú Kuga zvláda ukážkovo. Okrem bluetooth pripojíte mobil aj káblom, palec hore dávame za dva osvetlené USB vstupy pod lakťovou opierkou. A druhý palec hore aj za hlasové ovládanie. Kuga je azda prvé auto, v ktorom fungovalo. Síce po česky, ale dohodli sme sa a dostali sme sa k požadovaným výsledkom. Pokiaľ bývate v Stupave, Krásnej nad Hornádom či v Badíne a vaše každodenné cesty s deťmi a za prácou vedú do Bratislavy, Košíc či do Banskej Bystrice a vaše srdce volá po zvýšenom podvozku a SUV využijete aj pri aktivitách mimo spevnených ciest, tak Kuga môže byť vnútorným priestorom, výbavou a pohodlím odpoveďou.


Technické údaje | Ford Kuga 1.5 EcoBoost

**Motor** preplň. benzínový R4, 1 499 cm3 **Výkon** 88 kW (120 k) pri 5 500 ot./min. horší **Krútiaci moment** 240 Nm pri 1 600 – 3 000 ot./min. lepší **Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 235/55 R 17. **Batožinový priestor** 456/1 653 dm3 horší **Rozmery**: 4 531 × 1 838 × 1 689 mm, rázvor 2 690 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 579/2 100 kg, objem nádrže 60 l. **Najvyššia rýchlosť** 180 km/h priemer **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 12,5 s horší **Spotreba** 7,9/5,4/6,3 l/100 km horší **Emisie CO2** 145 g/km horší **Cena/testované auto** 20 480 €/23 380 € horší **Konkurenti**: Škoda Kodiaq, Peugeot 3008, Hyundai Tucson **POZITÍVA** Jazdné vlastnosti, vnútorný priestor, hlasové ovládanie, konektivita. **NEGATÍVA** Horšie prehľadný kokpit, dynamika pri plnom zaťažení, schod v batožinovom priestore.

Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.