Test Ford Kuga 1.5 EcoBoost : Benzín môže byť
Stredne veľké SUV a benzínový motor? Pokiaľ jazdíte predovšetkým v okolí miest, nemusí to byť márna alternatíva. Presviedčal nás o tom nový Ford Kuga s 1,5-litrovým turbomotorom.
Vydané, zverejnil Martin Šebesta
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Stredne veľké SUV a benzínový motor? Pokiaľ jazdíte predovšetkým v okolí miest, nemusí to byť márna alternatíva. Presviedčal nás o tom nový Ford Kuga s 1,5-litrovým turbomotorom.
Vynovený Ford Kuga sa opäť radí medzi najlepšie jazdiace autá v segmente. Jeho ovládateľnosť sa prejavila najmä pri jazde cez horské priechody Skýcov a Veľké Pole na rozhraní Nitrianskeho, Trenčianskeho a Banskobystrického kraja. Úzke vracáky, prudké zákruty, stúpania a ostré brzdenie poskytli vynikajúci priestor na to, aby Kuga ukázala, že obratnosť nemusí hľadať v slovníku cudzích slov. Na zimných pneumatikách pridala aj veľmi príjemný komfort a ukážkové tlmenie nerovností.Benzínový motor s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 240 Nm z 1,5-litrového motora nie je trhač asfaltu a nebude vás katapultovať z pomalých zákrut až na koniec rovinky. Jeho záťah je rovnomerný a pri rozvážnom užívaní si vystačí s približne ôsmimi litrami benzín na 100 km. To je najmä vtedy, ak bývate v prímestských častiach a do mesta po voľnejších cestách vozíte deti do školy, prípadne prichádzate za prácou. Na veľké a priestranné auto ide o akceptovateľný výsledok, aj keď musíme dodať, že konkurencia je papierovo dynamickejšia a úspornejšia. Kuga má veľký vnútorný priestor na predných aj zadných sedadlách, akurát ich sklápanie potrebuje trochu cviku. Prekvapil nás však skok po sklopení operadiel. Vodič má pred sebou viacero tubusov s prístrojmi, volant posiaty tlačidlami a tlačidlá sa nachádzajú aj pod obrazovkou navigačného a info-zábavného systému. Na prvý pohľad pôsobia nesúrodo, no rýchlo sa s nimi skamarátite.
Dnes je podstatná súhra auta s mobilnými telefónmi a tú Kuga zvláda ukážkovo. Okrem bluetooth pripojíte mobil aj káblom, palec hore dávame za dva osvetlené USB vstupy pod lakťovou opierkou. A druhý palec hore aj za hlasové ovládanie. Kuga je azda prvé auto, v ktorom fungovalo. Síce po česky, ale dohodli sme sa a dostali sme sa k požadovaným výsledkom. Pokiaľ bývate v Stupave, Krásnej nad Hornádom či v Badíne a vaše každodenné cesty s deťmi a za prácou vedú do Bratislavy, Košíc či do Banskej Bystrice a vaše srdce volá po zvýšenom podvozku a SUV využijete aj pri aktivitách mimo spevnených ciest, tak Kuga môže byť vnútorným priestorom, výbavou a pohodlím odpoveďou.