TEST Kia Rio 1.0 T-GDI Platinum – Najsilnejší s tromi

Znie to zvláštne, no v najvýkonnejšej verzii novej Kie Rio bije pod kapotou iba trojvalcové srdce. Stačí mu prepĺňanie na to, aby bol šťukou ulíc?
Vydané, zverejnil
Trojvalec je najsilnejší výkonovo, krútiacim momentom ho však predbieha naftový motor 1.4 CRDi, ktorý sme vám predstavili v predchádzajúcom čísle. Benzínová verzia dosahuje vyššiu maximálnu rýchlosť a o dve sekundy skôr sa dostane aj na 100 km/h.


Brazílske Rio je známe svojím karnevalom a celkom slušný karneval dokáže vyprodukovať aj trojvalec v Kii Rio. Od litrového objemu sa nedajú čakať rekordy a trhanie asfaltu, no motor sa rýchlo a ochotne dostáva do otáčok. Vďaka tomu sa vie svižne prepletať dopravou a poskytuje aj príjemný pocit rýchlosti. A nemusíte na to ani prekračovať predpísané limity. Dynamike neprekážali ani bubnové brzdy na zadných kolesách. Spomaľovanie pri bežnom používaní to nepostrehlo, do extrémnych výkonov sme Kiu Rio nenaháňali. Nevideli sme v tom zmysel a auto na to ani nie je stavané.


Oveľa viac mu vyhovuje mestská premávka, prípadne dojazdy do mesta z okrajových a satelitných oblastí. Tam sa cíti najlepšie, diaľnica mu, vzhľadom na objem a výkon, až tak veľmi nesedí. Jazda je pohodlná, k čomu prispela kombinácia nastavenia pruženia a vyšších zimných pneumatík s profilovým číslom 55. Testovaná verzia nás rozmaznávala viacerými príplatkovými komfortnými prvkami.


Na rozdiel od konkurencie sa motor 1.0 T-GDI dodáva iba k najvyššej verzii Platinum (v akcii za 14 150 €), ktorá má na palube už takmer všetko. Príplatkové pohodlné kožené sedadlá (350 €) ladili s červeno lakovanou palubnou doskou a dodávali interiéru nádych elegancie a luxusu. Za užitočný luxus, ktorý oceníte najmä v chlade, považujeme vyhrievané predné sedadlá, ktoré dostanete v kombinácii s vyhrievaným volantom (250 €). V oboch prípadoch považujeme cenu príplatkov za férovú a vrele ich odporúčame. Rovnako tak aj metalízu za 390 €. Ak rozmýšľate nad malým autom do mesta a jeho okolia, nezabudnite si do výberu pridať Kiu Rio. Môže vážne zamiešať karty!


**Technické údaje**

**Motor**: preplň. benzínový R3, 998 cm3

**Výkon:** 88,3 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.

**Krútiaci moment:** 171,5 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.

**Pohon a podvozok:** 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu vlečné ramená s torznou priečkou. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Pneu 195/55 R 16.

**Batožinový priestor:** 325/980 dm3

**Rozmery:** 4 065 × 1 725 × 1 450 mm, rázvor 2 580 mm,

**Pohotovostná/celková hmotnosť:** 1 160/1 620 kg, objem nádrže 45 l.

**Najvyššia rýchlosť:** 190 km/h

**Zrýchlenie 0 – 100 km/h:** 10,2 s

**Spotreba:** 5,6/4,2/4,7 l/100 km

**Emisie:** CO₂ 107 g/km

**Cena/testované auto:** 14 150 €/15 140 €

Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.