Test Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio: V službách nafty
V interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan.
Vydané, zverejnil František Bizoň
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Preč sú časy, keď bolo pre značku Jaguar nepredstaviteľné spojenie s naftovým motorom. Časy pokročili, Jaguar medzičasom k limuzínam pridal SUV F-Pace a pod jeho kapotu tiež silný dieselový trojliter 3.0d s dvojicou turbodúchadiel.
Model F-Pace sme v redakcii už testovali, to však s benzínovým motorom, no kým sa dostaneme k hodnoteniu práce **šesťvalca V6 s výkonom 221 kW** (300 koní), vyplatí sa stručne zopakovať, s akým autom máme tú česť. SUV od prémiovej značky od prvej chvíle pripomína šľachtica, ktorý nepotrebuje okázalo ukazovať, že patrí do majetnej vrstvy, kde je luxus štandardom. Jaguar F-Pace taký skrátka je. **S dĺžkou karosérie 4,73 metra** pôsobí majestátne, ale nie obrovsky.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Od BMX X4 je len o 6 cm dlhší, no je akoby z inej triedy. Takisto v interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan. F-Pace ho má 2 874 milimetrov, Macan o 67 mm menej.
Prvky, ako je čalúnenie vyhrievaných sedadiel perforovanou kožou Windsor, čalúnenie stropu Jet, pevná panoramatická strecha, digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3“, stredový dotykový monitor infotainmentu, lakťové opierky vpredu i vzadu, bezkľúčové odomykanie i štartovanie a ďalšie, tvoria logický mix komfortu a luxusu. V aute, ktorého **základná cena sa začína na 66 454 eur** a z bohatej voliteľnej výbavy dostalo ďalšie delikatesy takmer za 20 000 eur, sa každý vodič musí cítiť spokojne a doslova nad vecou. Platí to aj v časti určenej na batožinu, ktorá má základný objem 650 litrov a je do nej naozaj ľahký prístup.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Jazdu v Jaguare F-Pace s pohonom všetkých kolies začneme otáčaním výsuvného kruhového voliča 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF s hydrodynamickým meničom. Šesťvalcový motor s valcami do V má najvyšší výkon 300 koní pri 4 000 ot./min. a **gigantický krútiaci moment 700 Nm** ponúka už pri 2 000 ot./min. Reakcie motora i prevodovky sú veľmi rýchle. V interiéri je zvuk motora utlmený, ale zvonka je hlboké, mierne rezonujúce brumendo perfektným doplnkom tohto prémiového SUV.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Spomínaná sila hravo zrýchli Jaguar F-Pace podľa vodičových pokynov a v hraničných situáciách ho postráži pokrokový **stabilizačný systém All Surface Progress Control**. Sekvenčné radenie krídelkami pod vencom volantu reaguje pohotovo, ale na pravidelné používanie nás to nelákalo. Toto auto je aj bez neho nastavené na komfortnú jazdu bez nejakej roboty navyše. Sme predsa súčasťou jeho majestátu a dávame sa opájať všetkým, čo ponúka.
TECHNICKÉ ÚDAJE | JAGUAR F-PACE 3.0D AWD PORTFOLIO
**Motor** naftový V6, 2 993 cm3**Výkon** 221 kW (300 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 700 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Osemstupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies (cez medzinápravovú spojku od 90 % vzadu po 50 : 50), vpredu dvojité lichobežníkové ramená, zadná náprava viacprvková IntegralLink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneumatiky** 255/50 R 20.
**Batožinový priestor** 650 dm3
**Rozmery**: 4 731 × 2 070 × 1 693 mm, rázvor 2 874 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 884/2 570 kg, objem nádrže 66 l.
**Najvyššia rýchlosť** 241 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 6,2 s
**Spotreba** 6,9/5,6/6,0 l/100 km
**Emisie CO2** 159 g/km
**Cena/testované vozidlo** 66 454 € / 85 679 €
**Konkurenti**: Porsche Macan, BMW X4, Ford Edge
**KLADY**
Výborná automatická prevodovka
Komfortný podvozok
Imidžový exteriér
**NEGATÍVA**
Obmedzený výhľad dozadu
Plastové obloženie v interiéri
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.