TEST Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 – Automatické pohodlie
Peugeot 3008 si musel titul Auto roka zaslúžiť. Porota chválila jeho techniku a vyvážené jazdné vlastnosti, ako aj to, že sa trafil do vkusu užívateľov. O svojich schopnostiach nás presviedčal s automatickou prevodovkou.
Vydané, zverejnil Martin Šebesta

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Ak by prevodovka trhala, priveľmi pri radení rozmýšľala či radila s divnou logikou, naše sympatie by nezískala. Stal sa však pravý opak. Dvojica naftový motor a automatická prevodovka tvorili zohraný tím, na ktorý sa môžete spoľahnúť. Prevodovka presne vedela, v akých otáčkach potrebuje držať motor, aby sa účinne využíval potenciál jeho 300 Nm. Radenie? Ukážkové. Bez trhania, zbytočného vytáčania motora, nežiaducich zvukov a ďalších zbytočných prejavov. K tomu spotreba na úrovni šiestich litrov na 100 km. Presne nejako takto si predstavujeme moderné SUV. Pridajte k tomu veľký vnútorný priestor a množstvo odkladacích priestorov, čo tiež bývala slabina áut s levom na kapote. Už nebudete riešiť otázku, kam si odložiť mobilný telefón či peňaženku. Moderné technológie sa dostali aj na palubnú dosku. Prístroje pred vodičom sa zobrazovali na veľkom digitálnom displeji, pričom rozsah zobrazovaných údajov sa dal nastaviť. Nám sa najviac zapáčila mapa navigácie v strede a po krajoch rotujúce stupnice otáčkomera a rýchlomera.

Ak už musia výrobcovia silou-mocou tlačiť ovládanie ďalších funkcií na stredové dotykové displeje, nech sa inšpirujú v 3008. Jeho kombináciu tlačidiel a dodatočného ovládania na dotykovej obrazovke považujeme za jednu z tých šťastnejších volieb. Ak sme rozmýšľali, čím si Peugeot zaslúžil titul Auto roka, tak po spolužití s ním chápeme, že titul je v dobrých rukách. Motor s prevodovkou si rozumejú a ak sa kolesá začnú šmýkať, je v zálohe pripravený systém Grip Control. Vyššiu cenu ospravedlňuje, že konkurencia takúto kombináciu automatu s výkonom motora neponúka.
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6
Motor: preplň. naftový R4, 1 560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment: 300 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu Pseudo McPherson, vzadu vlečná náprava. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením. Pneumatiky vpredu 225/55 R18.
Batožinový priestor: 520 dm³
Rozmery: 4 447 × 1 841 × 1 624 mm, rázvor 2 675 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 512 /1 990 kg, objem nádrže 53 l.
Najvyššia rýchlosť: 185 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
Spotreba: 4,7/3,9/4,2 l/100 km
Emisie CO₂: 108 g/km
Cena/testované vozidlo: 25 690 €/30 540 €
Konkurenti: Ford Kuga, VW Tiguan, Kia Sportage
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.