Test Renault Mégane sedan: Marketing
Je to sedan. Ale aj napriek tomu dostal označenie Renault Mégane GrandCoupé. Vyskúšali sme verziu Energy dCi 110.
Vydané, zverejnil Redakcia
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Ku skratke GrandCoupé patrí zákonite aj luxus a Francúzi vám ho dodajú aj v ostatných modeloch vo forme veľkého 8,7-palcového dotykového displeja R-Link2. Ten je totiž filozoficky prebratý práve z Tesly. Cez jeho dotykový displej ovládate väčšinu funkcií, klasickými tlačidlami a otočnými ovládačmi ovplyvníte už len niektoré funkcie ako napríklad vyhrievanie sedadiel, povinné vypnutie štart-stop systému alebo výstražné smerovky či centrálne zamykanie. Klasickým štýlom si nastavíte aj teplotu klimatizácie, vnútorný okruh a vyhrievanie skiel a automatický režim.
Všetko ostatné vám nastaví váš štrnásťročný syn na dotykovom displeji. A nie je toho málo, k dispozícii nie je len voľba náladového podsvietenia, ale aj štýl prístrojovej dosky. Každé nastavenie zanechá daktylnú stopu na displeji, ktorú nevyčistíte ani vo photoshope. Ak máte fóbiu z dotykového ovládania, stačí si vybrať nižší stupeň výbavy. Ten buď nemá dotykový displej, alebo je menší. Navyše ušetríte.
Na druhej strane nádych kvality môžeme potvrdiť. Okrem toho nezabudli v Renaulte na praktickú stránku, všetky drobnosti majú svoje miesto, vrátane veľkého odkladacieho priestoru na smartfón. GrandCoupé získalo oproti hatchbacku aj 31 milimetrov rázvoru navyše, čo má pozitívny dopad na priestor vzadu. Ten uspokojí aj dospelých, nielen na kratšie vzdialenosti. Batožinový priestor si pripísal plus 116 dm3 objemu a mínus v podobe ťažšieho prístupu. Ale s tým majitelia sedanov rátajú.
V zásade možno povedať, že GrandCoupé vyznáva starú školu, čiže komfortné nastavenie s veľmi príjemným vyladením, ktoré rešpektuje nároky na rýchlejšiu jazdu, no zbytočne vás k nej neinšpiruje. Ak ste jazdecky orientovaný, musíte siahnuť po hatchbacku alebo kombíku s označením GT, ktorý má riadenú zadnú nápravu a športový podvozok.
Namiesto športových jazdných vlastností vyzdvihujeme mimoriadne úsporný motor 1.6 dCi s maximálnym výkonom 96 kW (130 k), ktorý sa opäť skrýva za označením Energy dCi 130. Ponúkne želanú kombináciu dynamiky vo forme zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy, pričom normálny jazdný štýl odmení priemernou spotrebou na úrovni piatich litrov nafty.
Cena auta je prijateľná, hoci v priamom porovnaní s konkurenciou nezískate nejakú výraznú úsporu, takže predajným argumentom bude najmä dizajn a možno aj označenie GrandCoupé. Takže možno sa mýlim, ale to je jedno. Mégane GrandCoupé sa bude páčiť mnohým.
Technické údaje | Renault Mégane GrandCoupé Energy dCi 130
Motor prepĺň. naftový R4, 1 598 cm3Výkon 96 kW (130 k) pri 4 000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: pohon predných kolies, 6 st. manuálna prevodovka, vpredu vzpery pseudo McPherson, vzadu vlečená zadná náprava. Brzdy kotúčové vpredu a vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 205/50 R17.
Batožinový priestor 550/987 dm3
Rozmery: 4 632 × 1 814 × 1 443 mm, rázvor 2 711 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 476/1 933 kg, objem nádrže 49 l.
Najvyššia rýchlosť 201 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,5 s
Spotreba 4,6/3,6/4,0 l/100 km
Emisie CO2 103 g/km
Cena/testované auto 19 790 €/22 160€
Konkurenti: Volkswagen Jetta, Hyundai i40, Mazda 3
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.