TEST Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD – Mešťan
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D je v rámci triedy SUV nenápadným, no o to vytrvalejším protagonistom, ktorý osloví výbavou, cenou, a tak trocha aj jazdnými vlastnosťami.
Vydané, zverejnil Majo Bóna
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Toto pomenovanie sa vám pripomenie pri pohľade na palubnú dosku, ktorá nedokáže súperiť s najnovšími dotykovými displejmi, hoci displej autorádia dotykový je, aplikácie a konektivita si cestu za volant aspoň zatiaľ nenašla. Našťastie, lebo to radí Outlander medzi klasické autá, ktoré nevyžadujú štúdium pred naštartovaním. Modelový rok 2017 pridal aj niekoľko noviniek ako napríklad elektrickú ručnú brzdu, vyhrievaný veniec volantu, elektrické ovládanie veka batožinového priestoru a modernú anténu na streche. Zvyšok je absolútne klasický, teda taký, aký ste poznali doteraz. Inými slovami, po usadnutí za volant iba opticky skontrolujete prvky, naštartujete, zaradíte Drive a vyrazíte. Či je to dobré, alebo nie, je na vás. Hodnotenie interiéru musí urobiť zákazník sám, svojím charakterom však zrejme osloví klientelu v stredných rokoch, ktorú poteší aj sedemmiestny interiér. Hoci na zadné sedadlá sa zmestia skutočne iba deti aj to len tie menšie. A pri plnom obsadení sa za chrbtom nachádza priestor s kapacitou 128 litrov.
Mitsubishi Outlander nemá k dispozícii jazdné režimy, iba prepínateľný systém pohonu všetkých štyroch kolies S-AWC (Super All Wheel Control). Vodič tak volí medzi režimami Eco, Normal, Snow a Lock, ktorý uzamkne medzinápravový diferenciál na pomer 50 : 50. A ten je na nespevnenom povrchu najzaujímavejší, napokon stabilizačný systém môžete deaktivovať a užiť si jazdu s Outlanderom na snehu či šotolinovej ceste. Tam sa dá využiť aj potenciál motora 2,2 DI-D, ktorý poskytuje maximálny výkon 110 kW (150 koní) a maximálny krútiaci moment 380 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou si v priemere vypýtal 7,5 litra na 100 kilometrov, čo je zhruba o jeden liter viac, ako si pýta konkurencia s modernejšími motormi. Na druhej strane pri pohľade do cenníka zistíte, že pomer cena/výkon/výbava je v prípade Mitsubishi Outlandera skutočne veľmi zaujímavá.
Technické údaje:
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD Instyle
Motor: prepĺň. naftový R4, 2 268 cm3
Výkon: 110 kW (150 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment: 380 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: Aktív. pohon všetkých kolies, 6-st. automatická prevodovka, vpredu vzpery pseudo McPherson, vzadu vlečná zadná náprava. Brzdy kotúčové vpredu, vzadu bubnové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 195/55 R 20 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor: 128/477/1 608 dm3
Rozmery: 4 695 × 1 810 × 1 710 mm, rázvor 2 670 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť: 1 685/2 260 kg, objem nádrže 60 l.
Najvyššia rýchlosť: 190 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
Spotreba: 6,9/5,2/5,8 l/100 km
Emisie CO2: 154 g/km
Cena/testované auto: 37 500 €/38 100 €
Konkurenti: Subaru Forester, Nissan X-Trail, Hyundai Tucson
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.