TEST Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4 × 4-i – O krok ďalej!
Nissan Qashqai získal za roky svojho pôsobenia v Európe množstvo ocenení aj veľkú popularitu a stal sa nezastupiteľným reprezentantom segmentu kompaktných SUV. Preto sme mali od jeho novej generácie veľké očakávania.
Vydané, zverejnil Martin Šebesta

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Zo zmien nás potešilo najmä zmenené usporiadanie tlačidiel na volante. Pokým doteraz nás vyrušovali výrazne vystúpené ovládače, o ktoré sme pri točení volantom neraz nechtiac zavadili, nová logika presne takéto omyly eliminuje. Interiér získal body aj za vzdušnejší priestor a vodičov, ktorí si potrpia na výnimočné prvky, osloví nové čalúnenie sedadiel. Jeho vzhľad pripomína kovové náramky hodiniek a mali sme pocit, akoby prispieval k lepšiemu prúdeniu vzduchu okolo chrbta. Ani po 400-kilometrovej v kuse absolvovanej ceste sme totiž necítili žiadne náznaky únavy či nepríjemných pocitov.

K vzdušnému pocitu prispelo aj veľké panoramatické strešné okno, ktoré oceňujú najmä pasažieri na zadných sedadlách. Na tých je aj bez neho dosť priestoru na hlavy, nohy aj ramená. Dvojica sa pohodlne odvezie aj na veľké vzdialenosti. A trojica? Závisí od vzrastu, no priemerné postavy to zvládnu.

Batožinový priestor boduje variabilitou – okrem operadiel zadných sedadiel, ktoré sa sklápajú do roviny, ponúka ďalšie odkladacie miesta aj pod dvojitou podlahou. Navyše sa panely dvojitej podlahy dajú zdvíhať a vytvoria tak priečinky na usporiadanie batožiny a zabránia jej posúvaniu za jazdy.

Keď sme pri jazde – podvozok novinky je naladený príjemne tuho, rovnako tak aj riadenie. Skúste autom prejsť úsek po rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Zvolenom a v rýchlych zákrutách si budete Qashqai doslova užívať. A to sa nám v mnohých konkurentoch nestáva. Môže za to prepracovaný systém, ktorý ovládaním tlmičov eliminuje nakláňanie sa karosérie. Navyše si vie poradiť aj s nerovnosťami, auto sa na vlnách nekýva a z podvozka ide istota. Pokiaľ si vyberáte vozidlo podľa jazdných vlastností na cestách, môže byť práve Qashqai dobrou voľbou. Okrem iného aj preto, lebo jeho naftový motor veľmi dobre sekunduje jeho charakteru. Zvukom sa nederie do popredia, v prípade potreby spoľahlivo potiahne a výkonu aj sily má na bežné jazdenie vrátane rýchlejších presunov po diaľnici dostatok aj s rezervou. A za svoje služby si vie vypýtať akceptovateľné množstvo paliva.

V našom prípade to bolo niečo málo nad 6 l/100 km, pričom potenciál vidíme aj pod hranicou 6 l/100 km. Nissan pripravil Qashqai tak, aby bez väčších problémov nadviazal na doterajšie úspechy. Svedčí o tom aj fakt, že konkurencia ponúka takýto pohon len s výkonnejšími a drahšími motormi.
Technické údaje
Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4 × 4-i
Motor preplň. benzínový R4, 1 598 cm³
Výkon 96 kW (130 k) pri 4 000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuál. prevodovka, pohon všetkých kolies, zavesenie McPherson vpredu viacprvkové zavesenie vzadu. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/45 R 19. Batožinový priestor 410 dm³
Rozmery: 4 349 × 1 806 × 1 595 mm, rázvor 2 646 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 527/2 315 kg, objem nádrže 65 l.
Najvyššia rýchlosť 190 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,5 s
Spotreba 5,7/4,5/4,9 l/100 km
Emisie CO₂ 129 g/km
Cena/testované vozidlo 23 350 €/34 250 €
Konkurenti: Kia Sportage, VW Tiguan, Mazda CX-5
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.