TEST Peugeot 301 1,6 Blue HDi vs. 1,6 VTi – Bez komplikácií
Peugeot 301 sa na nič nehrá. Za jeho volantom sa vrátite o pár rokov dozadu a uvedomíte si, že jednoduchosť má svoje čaro. Vyskúšali sme top verzie 1,6 VTi EAT6 a 1,6 BlueHDi.
Vydané, zverejnil Majo Bóna

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Identický príbeh sa týka interiéru. Pokračuje prakticky bez zmien, jedinou zmenou je nový multimediálny systém so 7-palcovou dotykovou obrazovkou s navigačným systémom Tom Tom, ktorý po novom ponúka aj aplikácie ako Mirror Link či Apple CarPlay. Tie sú užitočné, no ihneď budete mať problém uložiť si telefón vzhľadom na to, že odkladacími priestormi sa šetrilo. Jedinými využiteľnými priestormi sú odkladacia priehradka vo dverách a v lakťovej opierke. V rámci faceliftu sa nemenilo ani ovládanie elektrického sťahovania okien, ktoré sa aj naďalej nachádza na stredovej konzole. Veľa variability nečakajte ani v batožinovom priestore. Aj ten vás spoľahlivo vráti o pár rokov dozadu, priehradky a praktické háky v ňom jednoducho chýbajú. Väčšina majiteľov ocení priestorovú ponuku, Peugeot 301 môžeme bez problémov označiť za rodinné auto.

V porovnaní benzínovej a naftovej pohonnej jednotky s identickým objemom motora vychádza ako víťaz jednoznačne naftový agregát, ktorý je mimoriadne úsporný. Ak chcete využívať komfort automatickej prevodovky, jedinou alternatívou je motor 1,6 VTi.

V duchu zachovania tradícií sa správa aj podvozok. Konštrukciou jednoduchý a prejavom tiež. Oceniť možno jeho komfortné nastavenie, jazdné vlastnosti stráži aj stabilizačný systém ESP. Suma sumárum priemerné auto, otázkou ostáva, či cenu testovacieho auta atakujúcu hranicu pätnásťtisíc eur označíte za prijateľnú, alebo nie.
Technické údaje
Peugeot 301 1,6 Blue HDi/1,6 VTi EAT6
Motor: preplň. naftový R4, 1 560 cm3 / atm. benzínový R4 1 587 cm3Výkon 73 kW (99 k) pri 3 750 ot./min. / 85 kW (115 k) pri 6050 ot./min.
Krútiaci moment: 254 Nm pri 1 750 ot./min./ 150 Nm pri 4 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-stupňová manuálna prevodovka/6-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu vlečná zadná náprava, Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové, pneu 185/65 R15
Batožinový priestor: 549 dm3
Rozmery: 4 445 × 1 748 × 1 477 mm, rázvor 2 652 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 210/1 590 / 1 186/1 590 kg, objem nádrže 45/50 l.
Najvyššia rýchlosť: 183/180 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4/10,8 s
Spotreba: 4,6/3,3/3,8 l /9/5,2/6,6 /100 km
Emisie CO2 : 154/98 g/km
Cena/testované auto: 12 590/14 920 €/12 590/14 720 €
Konkurenti: Dacia Logan, Škoda Rapid, Seat Toledo
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.