Test MINI Cooper S All4 Countryman JWC: Mimomestský švihák
Ráno rozvozíte celú rodinu do školy a práce a potom sa vydáte priamo na svoj súkromný okruh WRC.
Vydané, zverejnil Martin Šebesta
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Zatiaľ najväčšie zo všetkých Mini schádza z výrobných liniek už sedem rokov. K nám sa dostalo v atraktívnej kombinácii Cooper S s dvojlitrovým benzínovým motorom s výkonom 141 kW (192 koní), automatickou prevodovkou, pohonom všetkých štyroch kolies a výbavou John Cooper Works (JCW).
foto: PANER pre Auto Motor a Šport
Dobre známy interiér Mini skrášlili logá JCW a športový charakter podčiarkli sedadlá z tej istej dielne. Kokpit Mini buď máte radi alebo nie. Radosť jemne narúšala vidina automatickej prevodovky. Bude s týmto Mini dostatočná zábava? Na zoznámenie začíname v meste a v zelenom ekologickom režime. Auto je v ňom tichučké a ospalým pohybom reaguje na všetky povely, čo je do mesta ideálna stratégia. Ak však zošliapnete plynový pedál až na podlahu, bez problémov vám ukáže svoj potenciál.
Po opustení betónovej džungle končí aj režim Green a nastupuje Sport. Riadenie stuhlo, tlmiče stvrdli a do interiéru začal intenzívne prenikať zvuk motora. Akosi automaticky prestávame sledovať údaje o spotrebe a vnímame len kľukaté cestičky, rýchlo miznúce pod nedočkavými kolesami Countrymana. S týmto autom je naozaj radosť jazdiť a ak nechcete nič zadarmo, ale chcete sa o zážitok popasovať, tak ste na správnej adrese.
Otáčky lietajú zhora nadol, presne podľa toho, ako im to diktujeme. Automatická prevodovka bez problémov podraďuje o dva stupne a ak som veľmi nedočkavý a zošliapnem plynový pedál prudko až na podlahu, tak aj o tri. Motor zaručí ako býk a príjemne tuhé sedadlá tlačia dopredu. Z divokého cvalu ma preberie návrat do civilizácie, kde pre istotu prepínam späť do zeleného režimu a dávkovanie plynu odovzdávame skúsenému tempomatu.
Každý špás niečo stojí a pri Countrymane to môže, ale nemusí, platiť dvakrát. Záleží len na zvolenom štýle jazdy. V zelenom režime s ľahkou nohou sa vie presúvať po meste veselo pod šesť litrov, ak sa však príliš často necháte zviesť na opustené kľukaté cestičky, spotreba vyletí prudko nahor.
Osobne si však myslím, že to je dobrá správa, lebo záleží len na vás, či s Countrymanom v pokoji a úsporne rozvozíte ráno celú rodinu do školy a do práce alebo sa vydáte rovno na svoj súkromný okruh WRC.
TECHNICKÉ ÚDAJE | MINI Cooper S All4 Countryman
Motor preplň. benzínový R4, 1 998 cm³Výkon 141 kW (192 k) pri 5 000 – 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 280 Nm pri 1 350 – 4 600 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové s vnútorným chladením.
Pneumatiky 225/50 R18.
Batožinový priestor 450/1 390 dm³
Rozmery: 4 299 × 1 822 × 1 557 mm, rázvor 2 670 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 460 /2 050 kg, objem nádrže 51 l.
Najvyššia rýchlosť 225 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,4 s
Spotreba 7,6/5,4/6,2 l/100 km
Emisie CO₂ 141 g/km
Cena/testované vozidlo 31 500 €/40 570 €
Konkurenti: Mercedes GLA, Audi Q3, Seat Ateca
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.