Test Alfa Romeo Stelvio: Už nie je o čom pochybovať, ale Taliani sa v detailoch nezapreli.
Toto nie je typické mäkké pohodlné SUV. Alfa Romeo si sebe vlastnou tvrdohlavosťou vybojovala vlastnú interpretáciu tejto kategórie.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Alfa Romeo Stelvio sa postupne stáva etablovaným modelom talianskej automobilky a stále menšou kuriozitou. Názory naň sa rôznia od človeka k človeku, avšak platí, že kto si sadol za volant a odjazdil zopár kilometrov, nevychádza z údivu. Áno, je to návrat Alfa Romeo vo veľkom štýle. V celkom inom, doteraz nevidenom štýle.
Vyskúšali sme Alfa Romeo Stelvio s naftovým aj benzínovým motorom, pričom recenziu naftovej verzie v krásnej červenej úprave si budete môcť prečítať v januárovom vydaní magazínu Auto Motor a Šport (výjde v polovici decembra). Pre web sme vyčlenili plnohodnotný test benzínového variantu s 280 koňmi bublajúcimi pod kapotou.Dizajn a charakter: odlesk histórie a dejavu z Giulie
Už sa o tom písalo veľa, aj my sme v časopise Stelviu venovali nanajvýš dôkladne a jeho dizajnu sme priradili nadmieru veľa pozornosti. SUV od Alfa Romeo je stále považované za akúsi kuriozitu a niečo, čím Taliani odštartovali novú kapitolu histórie značky, ale stáva sa neoodeliteľnou súčasťou modelového portfólia a jej histórie. Nie je to však iba o pútavom dizajne, ale aj o prístupe k autám ako takom.Interiér ako z Nemecka, ale s nedotiahnutými detailmi
Alfa Romeo Stelvio preberá dizajn a materiálové vyhotovenie interiéru zo športového sedanu Giulia. Je to dobré, pretože je perfektným skĺbením talianskeho charakteru a nemeckej kvality. Keby na volante nebolo logo Alfa Romeo, mal by som pocit, že sedím v BMW. Práve s BMW nachádzam v interiéri Stelvia niekoľko podobností, predovšetkým stredový panel s multimediálnym ovládačom a pákou automatickej prevodovky. „Veď toto JE BMW“, musí každého napadnúť. Testovaný model mal interiér v hnedej koži, tejto konfigurácii nemôžem vyčítať absolútne nič.Motorizácia, pôžitok z jazdy a vŕzganie podvozka
Testovaná Alfa Romeo Stelvio mala čierny lak karosérie a pod kapotou s priečnou tyčou benzínový motor. Jeho technické parametre sú mimoriadne, uznajte: výkon do 206 kW (280 koní), 400 Nm krútiaceho momentu, pohon všetkých štyroch kolies Q4, 8-stupňová automatický prevodovka, zdvihový objem motora 1995 cm3, zrýchlenie už za 5,7 sekundy. Testovaný model disponoval funkcionalitou DNA, teda voľbou jazdných režimov pomocou otočného voliča na stredovej konzole. Režim D ponúka vysokú mieru športovosti, N je akýsi normálny režim a A reprezentuje apel na ekonomickú/ekologickú jazdu. V každom z týchto režimov sa Stelvio na ceste správa výborne a na podnety vodiča reaguje promptne. Režim A, pochopiteľne, z dynamiky uberá v prospech znižovania spotreby a emisií výfukových plynov, avšak aj v tomto jazdnom móde si jazdu užijete.Zhodnotenie
Alfa Romeo Stelvio nie je to pohodlné SUV, za ktoré ho niektorí majú. Je to pomerne tvrdé športové SUV, ktoré oslovuje výbornými jazdnými vlastnosťami, skvelými brzdami, pekným interiérom a sebavedomým dizajnom. Taliani nezapreli svoju povesť a nedotiahli detaily do dokonalosti, ale logá Alfa Romeo sú doslova všade, imidžu sa očividne venovalo veľa pozornosti a úsilia. Keby som chcel športovo ladené SUV, Stelvio by bolo rozhodne medzi kandidátmi na kúpu, ale neviem zaručiť, že by som si ho nakoniec aj vybral. Za najväčšiu slabinu Stelvia považujem slabší komfort spôsobený tvrdým charakterom podvozka, ktorý robí jazdu po našich mestách plnou vibrácií a otrasov. Pravdou však je, že fanúšikovia talianskych áut budú jasať tak či tak a budú si ho kupovať bez ohľadu na to, čo kto napíše. V tom tkvie sila značky Alfa Romeo.Technické údaje Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 First Edition
Motor: benzínový, preplňovaný, R4, 16V, 1995 cm3Výkon: 206 kW/280 koní pri 5250 ot./min.
Krútiaci moment: 400 Nm pri 2250 ot./min.
Spotreba (mesto/diaľnica/kombinovane): 8,9 / 5,9 / 7,0 l/100km
Priemerná spotreba počas testu: 13,2 l/100 km
Emisie CO2: 161 g/km
Rozmery: 4687×1903×1671 mm (dך×v)
Rázvor náprav: 2818 mm
Prevádzková hmotnosť: 1 836 kg
Objem palivovej nádrže: 64 l
Max. rýchlosť: 230 km/h
Zrýchlenie 0-100: 5,7 s
Objem kufra: 525 / 1600 l
Cena (základ/verzia od/test): 39900 / 53100 / 55630 €
Konkurenti: Porsche Macan S, Audi Q5, Mercedes GLC Coupé, BMW X4
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.