Test Seat Leon ST 1.2 TSI: Toto je auto pre chlapa! Bez irónie.
Nehrá sa na luxusné kombi, ale má zo všetkého trochu. Ak už nič iné, musíte oceniť jeho praktickosť a krásny dizajn.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Seat Leon ST sme otestovali vo výbave Style s 1,2-litrovým benzínovým motorom. V porovnaní s predtým testovaným Leon ST Cupra 300 bol osekaný takmer na kosť, ale hoci je cenový rozdiel priepastný, aj v takmer úplnom základe vie byť Leon pohodlný, zábavný, praktický a reprezentatívny. Skrátka také ideálne auto pre chlapa a jeho rodinku.
Kľúčové vlastnosti:
• pomerne tvrdý, ale odolným dojmom pôsobiaci interiér;• naozaj veľký kufor;
• výrazne estetický vzhľad;
• benzínový motor 1,2 TSI s optimálnymi vlastnosťami;
• základná, ale dobrá úroveň konektivity a multimédií;
Dizajn vyladený takmer do dokonalosti
Seat Leon ST nevybáča z dizajnového manuálu automobilky, jeho vzhľad je výrazne estetický, dynamický, priam športový. Netrénované oko si jeho prednú časť môže pomýliť aj s takou Ibizou, ale aj Aronou či dokonca Atecou, hoci ide o úplne odlišné modely. V testovanom aute boli inštalované Full LED svetlomety, ich cena je 1275 eur. Táto investícia sa však bez najmenších pochybností oplatí: nielen kvôli dizajnu, ale pre ich funkčnosť. Vďaka technológii LED má Leon svoj typický svetelný podpis, ešte viac podčiarkuje dynamiku vozidla a budí dojem prémiovosti a technologickej vyspelosti. Pri zapnutej smerovke sa biele svetlo LED pásov prepína do oranžovej farby, výstražné svetlá teda nie sú oddelené, ako napríklad v Mercedese triedy B.Interiér a multimédiá
Interiér už na prvý pohľad pôsobí moderne, vyvážene a hodnotne. Seat je typický tvrdšími plastmi používanými na palubovke a v interiéri, odôvodnenie nachádzam v ich vyššej odolnosti. Leon však vhodne kombinuje tvrdé materiály s tými mäkkými a poddajnými, napríklad volant je jednoducho perfektný. Tlačidlá na stredovej konzole vraj boli otestované 5-tisíc násobným stlačením, poťahy sedadiel prešli testom simulácie 20-tisícov nasadnutí a vysadnutí. Sú to pozoruhodné čísla a môj subjektívny dojem z interiéru je pozitívny.Zadná časť a kufor
Pasažieri vzadu majú k dispozícii jednoduchšie sedenie na čalúnenej lavici. Stredové sedadlo sa dá sklopiť do lakťovej opierky alebo úplne spoločne s pravým sedadlom. Ak sa sklopí toto sedadlo iba do lakťovej opierky, cez priestor kufra vznikne priezor pre uloženie dlhých predmetov, napríklad lyží. Zadní pasažieri môžu byť teda traja, pričom všetci budú mať k dispozícii pomerne dobré a pohodlné sedenie. Stredné sedadlo je síce užšie a najmenej komfortné, s jeho aktívnym využívaním však nebude problém. Krajné sedadlá majú úchytky ISOFIX, stredné sedadlo nie.Jazda a motor
Pod kapotou pracuje 1,2-litrový benzínový motor typu TSI s maximálnym výkonom 81 kW (110 koní). Vodič radí cez manuálnu 6-stupňovú prevodovku, poháňaná je predná náprava. Tento motor je vybavený systém StartStop – ak by ste ho nechceli, museli by ste sa zmieriť síce s rovnakým motorom, ale výkonovo obmedzeným na 63 kW (86 koní). V nízkych otáčkach sa motor prejavuje miernymi vibráciami, tie však do interiéru prenikajú iba slabo. Chod 1,2-litrového TSI je veľmi kultivovaný a hladký, nie je potrebné ho vytáčať, aby ste sa rozbehli. Ale keď ho vytočíte, odvďačí sa vám naozaj dlhou dodávkou výkonu a pekným zvukom, ktorý pohladí na duši každého motoristu.Praktické a pekné auto za 17-tisíc
Seat Leon ST vo verzii s 1,2-litrovým benzínovým motorom TSI a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je podľa môjho názoru také to ideálne auto na všestranné každodenné využitie. Veď sa len na neho pozrite! Leon je krásny, pôsobí priam luxusne, nedáva navonok tušiť o svojej vnútornej výbave. Veľký kufor s dobrou variabilitou som ocenil v priebehu týždňa hneď niekoľkokrát a ani raz ma Leon nesklamal. A pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, dá sa s ním aj zabaviť a užiť si trocha z tej motoristickej vášne, i keď driftovať na parkovisku s ním určite nebudete. ### Technické údaje SEAT Leon ST 1.2 TSI **Motor**: 1.2 TSI 110 k (81 kW) Štart/Stop, 1197 ccm, benzín, 160 Nm**Pohon a podvozok**: pohon predných kolies, predná náprava nezávislá McPherson (oceľové pružiny, hydraulické tlmiče, DCC), zadná náprava polotuhá
**Rozmery (dĺžka/šírka/výška)**:4549/1816/1454 mm
**Rázvor**: 2636 mm
**Pohotovostná/maximálna hmotnosť**: 1233/1800 kg
**Brzdy**: Predné ventilované kotúčové a zadné kotúčové brzdy
**Batožinový priestor**: 587 litrov
**Objem nádrže**: 50 litrov
**Spotreba (mesto/mimo mesto/kombinovane)**: 6,1/4,2/4,9 l/100 km
**Max. rýchlosť**: 197 km/h
**Akcelerácia 0-100 km/h**: 9,9 s
**Emisie CO2**:114 g/km
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.