Test Hyundai Kona 1.0 T-GDi Family: Všetko je inak (a stále dobre)!
Malé SUV si úspešne razí svoju cestu a dokazuje, že liter pod kapotou je v poriadku. Benzínový variant sa od naftového líši nielen motorom, ale aj samotným podvozkom.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Mnohí stále pochybujú, či je Kona skutočne SUV. Veď je príliš malé a keď sa dozvedia, že má iba litrový trojvalec, manuál a pohon predných kolies, majú dôvod ešte na väčšie pochybnosti. A k tomu aj torzná tyč vzadu? Konu je potrebné najprv pochopiť, vyskúšať a až potom hodnotiť. A to hodnotenie skrátka nemôže byť negatívne.
Kompaktné SUV od značky Hyundai sme testovali vo februári a zhodou okolností práve v čase, keď začalo prudko snežiť. Mohlo by sa zdať, že to bude ideálny čas na vyskúšanie jeho jazdných vlastností, avšak pravdou je, že do terénu, snehu či blata táto verzia Kony určená nie je. Čítajte ďalej.TECHNICKÉ ÚDAJE HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI FAMILY
Motor preplň. benzínový R3, 998 cm³Výkon 88 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prev., pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu polonezávislá náprava s torznou priečkou. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu. 215/55 R17.
Batožinový priestor 361/1 143 dm³
Rozmery: 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, rázvor 2 600 mm,
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 233/1 775 kg, objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 181 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,0 s
Spotreba 6,3/5,0/5,4 l/100 km
Emisie CO2 125 g/km
Cena/testované auto 14 490/20 140 €
Konkurenti: Kia Stonic, VW T-Roc, Seat Arona
Test je prevzatý z magazínu Auto Motor a Šport 3/2018
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.