TEST Citroën C3 Aircross PureTech 82: Zapôsobil aj so slabším motorom!
Malé SUV musí zaujať všade, kde sa objaví. Dokazuje, že aj za málo peňazí možno kúpiť praktické auto, navyše s krásne tichým a úsporným motorom.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Dizajn a charakter
Možno to nie je tak zjavné na prvý pohľad, ale keď vedľa seba postavíte základnú C3 a jej väčší variant Aircross, rozdiely budete vidieť zreteľne. Aircross je označenie pre malé SUV a pretavuje do o málo väčšej svetlej výšky (+20 mm), celkovej výšky (+12,3 cm), väčšej dĺžky (+15,8 cm), lepšieho nájazdového uhla a robustnejším charakterom. Najviditeľnejším rozdielom sú chýbajúce Airbumps na dverách, čo v konečnom dôsledku iba oceňujeme.Interiér
C3 Aircross je náhradou za niekdajší C3 Picasso, avšak zmenou prešiel nielen názov, ale aj celá koncepcia vozidla. Esúvečka sú trendy a nevyzerá to tak, že by mal o ne trh stratiť záujem. Posed v Aircrosse je pomerne vysoký, citeľne odlišný od C3 hatchback. Interiér je vpredu priestranný, miestami môže dokonca pôsobiť dojmom prázdnosti a kufor je vskutku objemný: 410 až 1255 litrov. Interiér pôsobí dojmom vyššej kvality a odolnosti, je prehľadný a nachádzame v ňom početné odkladacie plochy a boxy. Pozitívne hodnotíme prispôsobiteľnosť volantu a sedadiel a tiež dotykový 7-palcový displej s intuitívnym prostredím. Namiesto virtuálnych ovládačov klimatizácie by sme však radšej videli mechanické. Prední pasažieri majú k dispozícii dostatok priestoru nad hlavou a tiež na nohy. Ak spravia primeraný kompromis v komforte, nebude si vodič so spolujazdcom udierať lakte.Jazda a motor
Podvozok C3 Aircross je naladený skôr mäkko, čím prezrádza príbuznosť s ostatnými automobilmi tejto značky. Táto mäkkosť sa prejavuje húpaním a nákláňaním, ak s vozidlom jazdíte priveľmi dynamicky. Pomalý nábeh na obrubník či vyšší spomaľovač poriadne zastrasie pasažiermi, vo vysokých rýchlostiach občas cítiť odskakovanie zadnej nápravy. Je však potrebné podotknúť, že toto mäkké nastavenie podvozka oceníte práve na našich nekvalitných cestách, jazda je aj na nich vskutku pohodlná.Aircross na nás zapôsobil
C3 Aircross je šikovný a úsporný automobil s veľmi pôsobivým dizajnom. Nebudeme tajiť, že sa nám naozaj páčil, hoci by sme mu vedeli vytknúť 5-stupňovú manuálnu prevodovku a priveľmi „mäkký“ podvozok, ktorý vie pasažierov občas rozhúpať. Jednoznačným argumentom ku kúpe je cena: za základ dáte necelých 12-tisíc, hodnota testovaného kusu vo výbave FEEL dosahovala stále výborných 16 190 €. Odmenou za vaše peniaze vám bude príjemná pohodlná jazda, ticho v interiéri a vonkajší dizajn robustného kompaktného esúvečka, ktoré bez problémov pristavíte na príjazdovej ceste modernej novostavby nikomu nepríde zvláštne, že tam stojí práve Citroën.Technické údaje Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 82
Motor: preplň. benzínový R3, 1199 cm³Výkon: 60 kW (82 k) pri 5750 ot./min.
Krútiaci moment 118 Nm pri 2750 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-st. aut. prevodovka, pohon predných kolies, platforma PSA PF1, všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu modifikované MacPherson, vzadu deformovateľná traverza
Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením
Pneumatiky: 195/60 R16
Batožinový priestor: 410/1289 dm³
Rozmery: 4154 × 1597 × 1976 mm, rázvor 2 540 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť: 1088/1720 kg, objem nádrže 45 l
Najvyššia rýchlosť: 165 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14 s
Spotreba: 5,9 / 4,6 / 5,1 l /100 km
Emisie CO₂: 116 g/km
Cena/testované vozidlo 11 990 € / 16 190 €
Konkurenti: Hyundai Kona, Kia Stonic, Opel Crossland X, Peugeot 2008
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.