Naše testovacie auto meralo spotrebu v litroch za hodinu, viete ktoré a prečo?
Meranie spotreby v litroch za hodinu nemusí byť nezmysel, ak viete, na čo táto funkcia slúži.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Jednou zo zaujímavostí, ktoré možno nájsť v automobiloch značky Mercedes-Benz, je počítanie spotreby paliva v litroch za hodinu. Jedná sa o užitočný funkčný doplnok, ktorý síce neocenia bežní vodiči osobných automobilov, ale profesionálni vodiči a manažment prepravnej spoločnosti možno áno. Počas jazdy sa spotreba paliva (v tomto prípade nafty) zobrazuje štandardne **v litroch na sto kilometrov jazdy** (l/100 km), tá v priebehu nášho redakčného testu dosahovala hodnôt medzi 10 až 14,1 l/100 km. Ak počas jazdy uvoľníte akceleračný pedál a niekoľko sekúnd jazdíte na zotrvačnosť, na palubnom počítači umiestnenom medzi tachometrom a otáčkomerom sa zobrazí údaj o intenzite **rekuperácie elektrickej energie**. Počas jazdy sa dokáže batéria nabíjať práve princípom rekuperácie a udržiavať sa tak v lepšej technickej kondícii.
**Počas státia s naštartovaným motorom** sa ale zobrazenie o aktuálnej spotrebe automaticky prepne na neštandardnú metriku: **počet litrov spotrebovaných v priebehu jednej hodiny**. Jedná sa o výpočet spotreby, ktorú má stojace vozidlo s naštartovaným motorom. Konkrétne Mercedes-Benz Sprinter Tourer 319 cdi dosahoval počas státia spotrebou paliva na úrovni 0,99 až 1,39 litra nafty na hodinu. Táto spotreba sa líši v závislosti od viacerých faktorov, napríklad aj teploty motora a počtu zapnutých elektrických spotrebičov. Dôvod merania a zobrazovania spotreby v litroch za hodinu teda nachádzame v podávaní informácie o aktuálnej spotrebe aj v prípade, že vodič vozidla čaká na parkovisku, kým sa jeho pasažieri zozbierajú a pripravia na ďalšiu jazdu.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.