TEST: Kia Sportage 1.6 CRDi 2WD – Showtime
V zásade má všetko. Atraktívnu farbu, úsporný motor, priestranný interiér a slovenský rodný list vystavený v Žiline. A okrem toho má aj celkom schopné jazdné vlastnosti, takže to na prvý pohľad vyzerá, že Kia Sportage 1,6 CRDi je ideálnym partnerom na všetky cesty.
Vydané, zverejnil Majo Bóna
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Vnútorné hodnoty
Prístup dizajnérov k faceliftu bol opatrný aj v interiéri. Nebolo ho treba meniť a ak by sa aj menil, bola by to chyba. **Práve preto nenecháva vzhľad interiéru množstvo priestoru na opis či kritiku.** Nové farebné kombinácie dokážu oživiť vzhľad, logika rozmiestnenia ovládačov a umiestnenie 7-palcového multimediálneho systému a klasické ovládanie klimatizácie uľahčujú ovládanie auta za každých okolností. Kombinácia tvrdých a mäkčených plastov má opäť svoju logiku, tam, kde prichádzajú ruky či lakeť do kontaktu s povrchom auta, je plast mäkčený, prípadne sa k slovu dostane ekokoža. **Nami testovaná verzia GT-Line posunula estetiku interiéru klavírnym lakom na volante a palubnej doske. Môžete mu vyčítať miestami nemoderný vzhľad, tento problém však bude riešiť až nasledujúca generácia Sportage.** Z praktického hľadiska ponúka presne tie odkladacie priestory, ktoré má. V tomto smere si už Kia adaptovala filozofiu praktických nemeckých značiek a to je pochvala, nie výčitka.Nový motor
Je to diesel! Áno, v týchto pohnutých časoch sa Kia rozhodla pre obnovenie svojej naftovej ponuky. Starý motor 1,7 CRDi nahradil nový 1,6-ltrový štvorvalec s prepĺňaním a technikou priameho vstrekovania a maximálnym výkonom 100 kW (136 k). Maximálny krútiaci moment predstavuje rovných 320 Nm, takže žiaden deficit ťahu motora nehrozí. Na každom prevodovom stupni dokáže zrýchľovať v rámci svojich možností. **Prekvapivá je najmä kombinácia s klasickou manuálnou prevodovkou. Tá je v kategórii SUV už na vymretie, no zrejme chceli v Kii takto zvýrazniť jazdné vlastnosti.** A skutočne sa dá s týmto motorom zajazdiť vskutku športovo.Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.