Pozrite si záver dlhodobého testu naftovej Hondy Civic 1.6 i-DTEC! Ako dopadla?
Tak nejako by mohlo znieť indiánske meno nášho dlhodobo testovaného partnera v podobe Hondy Civic 1.6 i-DTEC. Po troch mesiacoch mu vystavujeme vysvedčenie a nízka spotreba je presne to, čo prebíja všetky ostatné vlastnosti. Pritom aj tie boli veľmi zaujímavé.
Vydané, zverejnil Martin Šebesta
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Spotreba podľa počasia
Začnime počasím. Auto sme preberali v čase babieho leta, keď bolo vonku teplo na krátke rukávy. Poniektorí odvážlivci ešte neschovávali ani šortky a šľapky. Honca Civic nás spoľahlivo previedla tým, čomu sme asi týždeň hovorili jeseň, a teraz si musí zvykať na teploty okolo nuly a veľmi studené štarty. **Pri jej častých krátkych jazdách po meste to znamená aj rýchle vychladnutie motora a opätovné studené štarty. Spotreba na to zareagovala a poskočila o čosi vyššie.** V praxi to znamenalo posun z vynikajúcich necelých 5 l/100 km na aktuálnych 5,5 l/100 km, čo ešte stále považujeme za výsledok hodný potľapkania po ramene pre konštruktérov. Pre nás to znamená, že pri tankovaní div nemusíme pretrhať pavučiny na nádrži a vyhnať spod veka zazimované pavúky. Pod zvýšenie spotreby sa podpísalo viacero faktorov. Spomínané zníženie vonkajšej teploty a s tým spojené studené štarty sú len jedným z faktorov. Aj keď zásadným. **Pri nižšej teplote využívame elektrické vyhrievanie sedadiel, ktoré čerpá energiu z vyššieho zaťaženia motora.** To isté platí aj pre vyhrievanie zadného okna a rozmrazovanie vonkajších spätných zrkadiel. No a keďže naftový motor s objemom 1,6 litra je veľmi účinný a tým vytvára málo odpadového tepla, neskôr sa zohrieva aj vzduch v kabíne. K úplnej dokonalosti nám tak chýbalo už iba vyhrievanie volantu.Priateľ drobností
Pokiaľ sme vyzdvihovali variabilitu Civicu a jeho schopnosť previezť mnoho drobností, tak ju vyzdvihujeme aj v závere testu. Nebolo azda veci, ktorú by sme v rámci bežného života nepreviezli. Pripúšťame, o kombináciu čohokoľvek s bicyklom sme sa nepokúšali. Ale na tieto výzvy je v ponuke automobilového príslušenstva mnoho riešení vrátane nosičov na strechu, piate dvere či ťažné zariadenie. Takže pri tejto veľkosti auta to nepovažujeme za úplne najpodstatnejšie. **V SUV, kombi či klasickom rodinnom vane by sme boli prísnejší.**Spoľahlivý partner
Honda Civic patrí medzi autá, ktoré ešte stále nezabudli, že medzi ľuďmi sú aj vodiči. Tí sa vyznačujú tým, že čas za volantom si radi užívajú a tešia sa z reakcií riadenia a podvozka. **Že viac ako ľahšie nastupovanie do vysokého SUV ocenia sedenie nižšie nad zemou, lepší kontakt s vozovkou a nižšie položené ťažisko.** Napriek tomu však potrebujú väčší vnútorný priestor, dostatok miesta na rodinu a batožinu a auto, ktoré si za svoje služby nebude pýtať zaplatenie vyšších účtov za palivo. A tieto požiadavky dokáže Honda Civic spĺňať znamenite. Navyše je veľmi dobre vybavená najnovšími bezpečnostnými technológiami, pričom v rešpektovaných bezpečnostných testoch EuroNCAP získala plný počet 5 hviezdičiek. **A aj to sú dôvody, prečo by táto originálne vyzerajúca legenda nemala chýbať vo vašom porovnávacom výbere pri zvažovaní kúpy nového auta.**Plusy a mínusy (4 700 km)
**PLUSY:** Úsporný naftový motor, počasie má na spotrebu nízky vplyv. Technológie, ktoré pomáhajú pri dosahovaní nízkej spotreby. Sprevodovanie manuálnej prevodovky. Dlhý šiesty stupeň, ideálny na jazdu na diaľnici. Funkčnosť radarového tempomatu, ktorý sa nevypína pri stlačení spojky. Ľahké radenie prevodových stupňov. Objem batožinového priestoru. Variabilita batožinového priestoru. Veľká schránka pod jeho podlahou. Odkladacie priestory v interiéri. Veľká a variabilná schránka medzi prednými sedadlami. Priestor na zadných sedadlách. Možnosť zasunúť chodidlá pod predné sedadlá. Premyslená aerodynamika. Výhľad smerom dozadu. Rozsah asistenčných systémov. Jazdné vlastnosti. Použitie viacprvkovej nápravy vzadu. Konektivita s mobilnými telefónmi. Odkladacie priestory okolo vodiča. Ľahké parkovanie s vozidlom. **MÍNUSY:** Hluk od kolies. Schod v batožinovom priestore. Na ovládanie klimatizácie treba používať dotykový displej. Nižšie rozlíšenie obrazovky a parkovacej kamery. Chýba bezkľúčové otváranie a štartovanie. Pružnosť motora. Relatívne nižší výkon. Slabšie odhlučnenie pri diaľničných rýchlostiach. Menšie zadné okná s horším výhľadom. Nízka nosnosť roletky batožinového priestoru. Chýbajúce rezervné koleso. Iba lepiaca súprava na opravu defektov. Šikmý schod v batožinovom priestore.Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.