Test Mercedes-Benz Sprinter Tourer 319 CDI: Žiadna nuda
Sprinter nás každý deň testu prekvapoval vyspelými funkciami a jazdnými vlastnosťami. Ak ste doteraz považovali 9-miestne mikrobusy za nudné a nezaujímavé, tento test váš názor zmení.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Jazda na Mercedes-Benz Sprinter Tourer 319 CDI (zdroj: ecomoto.sk) ### Charakter Keď som preberal Sprinter Tourer na test, vedel som, že spĺňam podmienky pre jeho riadenie. Sprinter Tourer v tejto verzii odvezie deväť ľudí vrátane vodiča a jeho prevádzková hmotnosť predstavuje 2 759 kilogramov, takže s primerane ťažkým nákladom ho môže šoférovať každý s vodičským oprávnením typu B. Vozidlo spadá do kategórie vozidiel M1. Lenže keď som ho videl na parkovisku v Mercedese, chvíľu som bol prekvapený. Sprinter Tourer je naozaj obrovský, pôsobí robustne a náročne na riadenie. Stačilo, aby som prvýkrát sadol za volant, naštartoval motor a všetky pochybnosti sa razom stratili. V Sprinteri sa cítite bezpečne, máte vynikajúci výhľad na okolie a vo veľkej miere k sebavedomiu vodiča prispieva perfektný kamerový systém, vďaka ktorému snáď ani nie šanca, že by ste šuchli iné auto alebo stĺp. Prvých niekoľko kilometrov jazdy sa budete oboznamovať s priemerom otáčania a rázvorom dlhým 3 665 mm a zadným previsom s dĺžkou 1 246 mm. Len pre zaujímavosť, limuzína Mercedes-Benz S400d má rázvor 3 035 mm. Vyberanie zákrut si vyžaduje o niečo viac pozornosti, aby ste zadným kolesom nezachytili obrubník a v úzkych uličkách musíte dbať na zadný previs, ktorého dĺžku ešte o niekoľko centimetrov zväčšuje aj doplnková nástupná hrana. Treba na ňu myslieť predovšetkým pri parkovaní.
**Výbava testovaného modelu** je vskutku pôsobivá, vyberám niektoré z funkcií: * Predná náprava so zvýšenou nos nosťou, Podvozok pre aplikáciu E * Aktívny brzdový asistent, Funkcia HOLD,,Asistent rozjazdu do kopca, Asistent bočného vetra, Asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST * Zásuvka 230 V, 12V zásuvka v nákladnom priestore, 12V zásuvka na prístrojovej doske, * Koncové svetlá čiastočne LED, Vynechanie parkovacích svetiel, Asistent automatického riadenia osvetlenia vozidla, * Adaptívne brzdové svetlo, LED svetlomety, ECO funkcia Start-Stop
### Zhrnutie Mercedes-Benz Sprinter Tourer 319 CDI je mikrobus vyššieho štandardu s vynikajúcou manévrovateľnosťou, výbornou funkčnou výbavou a krásnym interiérom. Verzia s deviatimi miestami vrátane vodiča patrí do kategórie M1, ponúka pritom priestrannosť o kategóriu väčšieho vozidla. Sprinter Tourer je už roky ideálnym vozidlom pre osobnú prepravu s vysokou mierou komfortu a veľkým batožinovým priestorom, ktorý je navyše rozšíriteľný vďaka variabilným sedadlám. Náš redakčný test hodnotíme veľmi pozitívne, pretože nám Sprinter Tourer dokázal, že sa ho netreba báť, dokonca je jazda na ňom zábavná. Typické uplatnenie Sprintera Tourer nachádzame v preprave osôb v rámci firemných eventov, na svadbách, pri prevoze zamestnancov ľudí z a do práce, úplne bez problémov aj na dlhých trasách do dovolenkových destinácií vzdialených dvanásť a viac hodín cesty. Ak chce zamestnávateľ alebo menší dopravca ponúknuť cestujúcim vyššiu mieru komfortu, potom je Sprinter Tourer rozumnou voľbou.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.