Veľký porovnávací test ôsmich SUV! Víťaz prekvapil:
Stredne veľké SUV kanibalizujú všetky okolité segmenty. Zvýšené sedenie a relatívne veľký vnútorný priestor, nebodaj aj pohon všetkých kolies, slávia nebývalý trhový úspech. Doplácajú na to napríklad veľkopriestorové MPV. Ich rolu preberajú najmä 7-sedadlové SUV. Osem zástupcov sme naplno preverili v Španielsku.
Vydané, zverejnil Martin Šebesta
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
KIA SORENTO
Kórejský zástupca ponúka veľký vnútorný priestor, strešné okno však uberá z miesta na hlavu. V losom teste sa na vyslovene mäkkom a hojdavom pružení nakláňa karoséria, no podvozok zostáva pokojný. Viacero tlačidiel znamená ľahký prístup k funkciám. **Poteší klasické ovládanie klímy, do palubnej dosky zapracovaný displej veľmi dobre ukazuje CarPlay.** Digitálny je iba rýchlomer s obrazovkou palubného počítača, zvyšok využíva analógové ukazovatele. Posuvné pohodlné zadné sedadlá nedávajú priestor na kritiku, klíma je aj pre cestujúcich v treťom rade. Sedadlo spolujazdca sa dá ovládať aj zozadu. Vzadu si elektroniku nabijete cez USB a 12 V.HONDA CR-V
Japonský zástupca oslovuje ľudí, ktorí hľadajú veľký vnútorný priestor, to však ponúka každý z testovanej osmičky. Nevýhodou je, že strešné okno uberá vysokým postavám veľa miesta na hlavu. Losí test autu s mäkkým a poddajným odpružením veľmi nechutil. Na manévrovanie auto potrebuje veľa miesta, ESP zasahuje celkom výrazne. Sedadlá tretieho radu sú však ľahko prístupné. Digitálna prístrojovka zobrazuje zvolené údaje jasne a čitateľne, na palubnej doske položený stredový displej však ľahko chytá prach a drevené obklady iba imituje plast. Klíma sa čiastočne ovláda cez tlačidlá, rozvod vzduchu a zapnutie klimatizovania dotykovo cez stredovú obrazovku, čo odvádza pozornosť od diania na ceste.HYUNDAI SANTA FE
Priestranné vozidlo a to aj so strešným oknom. Tuhšie pruženie dodáva viac istoty pri prejazde losím testom aj vo vyššej rýchlosti. **Príjemne spracovaný interiér, klimatizácia ovládaná tlačidlami, možnosť indukčného nabíjania mobilných telefónov.** Veľmi dobre vymyslené zobrazovanie zrkadlenia obsahu telefónu na samostatne stojacom stredovom displeji. Veľa miesta ponúka kórejský zástupca aj vzadu, kde na sedenie a cestovanie lákajú pohodlné a posuvné sedadlá, do tretieho radu si sadnú ľudia aj s výškou do 180 cm.NISSAN X-TRAIL
Druhý japonský zástupca je najstarším vozidlom v teste, čo sa pri priamom porovnaní s konkurenciou prejavilo. V losom teste začalo ESP zasahovať veľmi intenzívne. Nájazdová rýchlosť 60 km/h znamenala, že elektronika auto veľmi pribrzdila a ťažšie sa ovládalo. Interiér využíva overenú klasiku, aj keď niektoré ovládacie prvky sa dlhšie hľadajú. Napriek koženému čalúneniu cítiť vek. **Budíky zostali analógové, ovládanie na volante je prehľadné.** Napriek strešnému oknu má veľa miesta na hlavu, celkovo je interiér veľmi priestranný. Zadné sedadlá sú posuvné a pohodlné, tretí rad sa z podlahy vyberá ľahko, má však krátke operadlá a zostáva málo miesta na ďalší náklad.PEUGEOT 5008
Je to už marketingovo uvádzané SUV či stále mix viacerých vplyvov? Ťažko povedať, no bez možnosti štvorkolky si Francúz, obrazne povedané, odpílil zadné nohy. Dynamická silueta má isto svoje výhody, no so strešným oknom poskytuje menej miesta na hlavu, vzadu vyslovene málo. **V losom teste bolo auto isté a stabilné, minimálne zásahy ESP ani vyššia nájazdová rýchlosť mu nerobia problémy.** Jazdnými vlastnosťami na asfalte Peugeot viac ako potešil. Originálne spracovaný interiér obklopuje vodiča, ktorý pracuje s malým volantom a díva sa na veľký displej tvoriaci vyššie umiestnenú prístrojovú dosku. Toto riešenie buď máte radi, alebo si nezvyknete. Interiér dopĺňa futuristický volič automatu, klímu ovládate nie úplne šťastne cez dotykový displej, pričom prístup k funkciám aspoň trochu uľahčujú klávesy. Posuvné tri samostatné zadné sedadlá dostali rovnakú šírku, čo nemusí vyhovovať všetkým. Poteší však rovná podlaha vzadu, náročnejšie je vyberanie tretieho radu sedadiel, veko kufra sa otvára nízko.SEAT TARRACO
Najnovší koncernový prírastok je priestranný a v porovnaní so súrodencami sa jeho podvozok javil ako najšportovejší. Vo vyšších rýchlostiach pri losom teste zasahovalo agresívnejšie ESP, ktoré výrazne brzdí a citeľne znižuje rýchlosť. Posuvné zadné sedadlá ľahko sprístupňujú tretí rad. Klimatizácia je aj v druhom rade, deti potešia výklopné stolčeky na sedadlách. Miesta je dostatok, sedadlá druhého radu sú však užšie. **Klasické ovládanie klímy od súrodencov odlišuje SEAT aj samostatne stojaci stredový displej.** Namiesto budíkov dostanete už v základnej výbave veľký displej s vysokým rozlíšením. Možnosť voľby jazdných režimov využijete otočným ovládačom.ŠKODA KODIAQ SCOUT
Veľmi priestranný aj so strešným oknom. Pri rýchlom striedaní zákrut sa prejaví živšia zadná časť, ale auto zostáva veľmi dobre ovládateľné, zásahy ESP nie sú výrazné. **Veko kufra sa otvára vysoko, zadné sedadlá posuvné, tretí rad sa ľahko vyberá a získate veľmi dobrý pocit priestoru.** Klasické budíky dopĺňa tradičné ovládanie klímy, na Kodiaq sa zvyká ľahko a rýchlo. Pri brzdení na nerovnakých povrchoch prekvapila horšia stabilita, potrebuje viaceré korekcie volantom. Slalom zvláda vďaka precíznemu riadeniu s prehľadom, aj keď hmotnosť cítiť, zostáva stabilný a ovládateľný. Viac aerodynamického hluku sa dostaví vo vysokých rýchlostiach, inak je Kodiaq pokojný a s prehľadom tlmí nerovnosti.VW TIGUAN ALLSPACE
Nemecký zástupca ponúka, rovnako ako súrodenci, veľký vnútorný priestor. Stabilný bol aj v losom teste, ESP zasahuje, no pribrzďuje iba mierne. Auto zostáva veľmi dobre ovládateľné. Klasické koncernové ovládanie znamená tlačidlá klímy doplnené o digitálnu prístrojovku a veľký zapustený dotykový displej. Posuvná zadná lavica dostala užšie a menej pohodlné zadné sedadlá, vzadu strešné okno prekáža vysokým cestujúcim na hlavu.VERDIKT
Vyberať ideálneho rodinného spoločníka spomedzi tejto trojice nebolo vôbec ľahké. Bolo to podobné ako pri otázke, kam pôjdete na obed. Bude to niečo s prekvapivými chuťami z ázijskej kuchyne, možno v našich končinách miestami až priveľmi známa česká či nemecká klasika, prípadne okorenená španielskymi príchuťami, alebo originálna francúzska kuchyňa? Ťažko si vybrať a pre zdravé stravovanie je najlepšie striedať. Každé auto má niečo do seba a s kolegami sme sa zhodli, že z ponúkaných vozidiel by sme dokázali zložiť jedno ideálne. Nakoniec zavážili neodškriepiteľné hodnoty doplnené o naše pocity a skúsenosti.Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.