TEST: Audi e-tron je dokonalou ukážkou budúcnosti, ktorú môžete zažiť už dnes!
Chcete sa pozrieť do budúcnosti? Audi e-tron 55 quattro vás tam spoľahlivo prenesie bez toho, aby ste čokoľvek riskovali a poskytne vám všetko, na čo ste zvyknutí. A okrem toho si hneď na úvod odnáša aj jedno víťazstvo.
Vydané, zverejnil Majo Bóna

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Blahodarné ticho
Za volantom Audi e-tronu som sa rozčuľoval menej. Lebo zvýšený hlas je v interiéri počuť dvojnásobne, najmä vďaka extrémne nízkej hladine zvuku. So zvyšujúcou sa rýchlosťou budete najskôr vnímať kolesá. Respektíve, opravím sa. Najintenzívnejšie vnímate akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Táto hodnota vás asi zvlášť neoslovila, na druhej strane pohotovostná hmotnosť auta je úctyhodných 2,5 tony. **Každý jeden z elektromotorov operuje s krútiacim momentom vyše 300 Nm a kombinovaný krútiaci moment predstavuje 664 Nm, pričom táto hodnota je k dispozícii v momente zošliapnutia pedála.** Časový úsek medzi stlačením plynu a akceleráciou sa ráta na milisekundy. Takže je pôsobivá najmä pružnosť, teda schopnosť auta vystreliť z pokoja. Okamžite a bez váhania. To je nesporná výhoda elektromobilov. Nečakajú, nezohrievajú sa, nevrčia, len ticho plnia svoje úlohy.


Rodina je základ
Uvedomuje si to aj Audi a preto je v interiéri pripravené na akúkoľvek kombináciu dospelých a detí, pričom sa na zadné sedadlá posadia aj tri deti. Veľkosť batožinového priestoru 660 litrov je dimenzovaná aj na dovolenkové balenie, ak sa na niečo také majiteľ podujme. **Tu niet čo vyčítať, skôr naopak, chváliť perfektné a precízne vypracovanie.** Najmä nový volič režimov jazdy má nielen perfektné vypracovanie, ale aj intuitívne ovládanie, zvyknete si naň v priebehu milisekúnd. Interiérový Audi fetišizmus si adoptoval aj e-tron a je to iba dobré. Čo materiál – to kvalita, čo ovládač – to dotykový displej. Veľký, prehľadný, konfigurovateľný presne podľa vašich predstáv. **S jediným rozdielom oproti klasickým spaľovacím súrodencom.** Doplnkovou farbou je zelená. Logicky. Integrácia smartfónu, počet USB výstupov či vytvorenie Wi-Fi hotspotu je samozrejmosť, rovnako ako aj digitálne služby Audi Connect. Tieto funkcie vám však vysvetlí skôr šesťnásťročný syn než ja.

Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.