Test Renault Captur: SUV s trojvalcom a 74 kW? Prekvapivo úplne bez problémov
Dokáže litrový trojvalec s výkonom maximálne 74 kW poháňať SUV Renault Captur? Hoci sa jedná o najslabší motor v ponuke, už aj ten je dosť silný na to, aby zvládal aj dynamický jazdný štýl. Pozitívnych vlastností má ale Captur ešte výrazne viac.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
• Active emergency braking system s detekciou chodcov a cyklistov
• Safe distance warning system
• Systém varovania pred opustením jazdného pruhu s aktívnou korekciou jazdnej dráhy
• Systém rozpoznávania dopravných značiek
• Tempomat s obmedzovačom rýchlosti
• Predné, bočné a hlavové airbagy
• Multimediálny systém EASY LINK 7″
• Prístrojový štít so 4,2″ displejom
• E-Call – systém pre privolávanie pomoci v prípade nehody
• Svetelný senzor
• Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
• Elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá
• Manuálna klimatizácia
• Volant potiahnutý umelou kožou
• Stredová konzola s lakťovou opierkou
• 17“ oceľové kolesá Flexwheel
Ukážte mi inú automobilku, ktorá vie predávať SUV s takouto výbavou za takto dobrú cenu. Ak si chcete výbavu Zen zadovážiť s naftovým motorom, máte aj takú možnosť, Blue dCi 115 stojí od 17 500 €, resp. 16 000 € s aktuálnym zvýhodnením. Môj testovaný Renault Captur bol vo výbave Intens, čo je druhá z dvoch aktuálne dostupných úrovní výbav. Výbava Intens obsahuje všetky prvky výbavy Zen a k tomu tieto ďalšie: • Full LED svetlomety LED PURE VISION Performance so svetelným podpisom v tvare písmena „C“, 3D efektom zadných svetiel a automatickým prepínaním diaľkových svetiel
• Zadné parkovacie senzory
• Digitálny prístrojový štít vodiča so 7″ displejom
• Dažďový senzor
• Automatická klimatizácia
• Poloautomatická parkovacia brzda
• Hands-free karta Renault
• Elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá
• Elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo
• Objemná zásuvka Easy Life pred spolujazdcom, osvetlená
• Výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca
• Čalúnenie v kombinácii látka / umelá koža
• Volant potiahnutý jemnou kožou
• Zatmavené zadné sklá
• Disky kolies z ľahkých zliatin 17″
• Dvojfarebné lakovanie karosérie
Testované vozidlo malo ešte ďalšiu príplatkovú výbavu v podobe paketov Pack Parking 360 (400 €), Pack Ambiance (250 €), 17″ disky kolies z ľahkých zliatin v dizajne Bahamas (100 €), indukčnú nabíjačku smartfónu (100 €), vyhrievaný volant (120 €) a vyhrievané predné sedadlá (200 €). Cena testovaného vozidla tak dosiahla 18 670 €, čo považujem za stále výbornú sumu. Snáď jediné, čo mi v aute občas chýbalo, bola automatická prevodovka. K dispozícii je, dokonca dvojspojkový automat EDC so 7 prevodovými stupňami, nie je však konfigurovateľná s týmto motorom. Musíte si doplatiť za benzínové TCe 130, TCe 150 alebo naftový Blue dCi 115. Najlacnejšia verzia Renault Captur s automatickou prevodovkou je Intens TCe 130 EDC GPF za cenníkových 20 900 €, resp. 19 400 € s aktuálnym zvýhodnením. ### Najslabšieho motora sa netreba báť, je silný dosť
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.