TEST: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI má všetko, čo od rodinného auta očakávate

Počas testu vynoveného Tiguanu som sa viackrát zamyslel, čo iné by som si v rodinnom aute mohol priať? Až na pár drobností som na nič neprišiel.
Vydané, zverejnil
Vynovený Volkswagen Tiguan ma naozaj potešil. Prvý raz v živote som v ňom zažil bezdrôtové Android Auto. Fungovalo to skvele, akurát škoda, že vo výbave testovaného vozidla nebolo aj bezdrôtové nabíjanie telefónu. Jedno bez druhého totiž nedáva zmysel. ### Online! Konektivita je skrátka jedna z poínt nového Volkswagenu Tiguan. **Má nový informačno-zábavný systém,** ktorý popri skvelých možnostiach prepojenia s vašimi prenosnými zariadeniami je aj permanentne online a vďaka tomu vám poskytuje prehľad o aktuálnej dopravnej situácii, cenách paliva či o počasí. Zároveň ponúka aj palubnú wi-fi sieť či možnosť ovládať hudbu cez tablet.
Už nie je prekvapením, že aj prístrojový štít pred vodičom je plne digitálny. A aby ste z vynoveného Tiguanu mali pocit, že je naozaj nový, digitalizovalo sa aj tam, kde sa nemuselo. Narážam na dotykový panel klimatizácie. Ten je síce oveľa lepšie vymyslený než v Golfe (a nezabudlo sa ani na podsvietenie!), ale **nech sa na to pozerám akokoľvek, ten predchádzajúci, ktorý obsahoval tlačidlá a otočné ovládače, bol lepší v každom jednom smere okrem dizajnu,** ktorý je subjektívny. Aj tak sa však všetko potrebné dá ovládať rýchlo a presne, akurát sa nevyhnete sklopeniu zraku z cesty, hoc aj len na chvíľku.
### Takto vyzerá variabilita V interiéri nájdeme prepracované sedadlá, odkladacie kapsy a niektoré materiály, plus pekné náladové podsvietenie dverí s množstvom dostupných farieb. Zvyšok je však po starom. Ale nesťažujem sa. Je tu veľmi veľa miesta, príjemný posed za volantom a dobre vymyslené odkladacie priestory. Všetko, čo rodina využije. A je toho ešte viac. **Zadné sedadlá delené v pomere 60 : 40 sú posuvné v širokom rozsahu,** vďaka čomu môžete zväčšiť kufor zo základných 520 litrov až na 615 litrov. Navyše majú aj nastaviteľné operadlá, takže si na nich nájdete pohodlnú pozíciu na sedenie. V prípade, že je to potrebné, môžete sedadlá sklopiť do roviny s falošným dnom kufra (náš testovaný model ho nemal). Na prevoz extra dlhých predmetov môžete využiť možnosť sklopiť predné sedadlo dopredu. Paráda!
### Na vlastné oči Aj keď je Volkswagen Tiguan vybavený najnovším radom asistenčných systémov vrátane systému Travel Assist, ktorý vám umožní poloautonómnu jazdu až do rýchlosti 210 km/h, **osobne som bol najviac nadšený z nových Matrix svetlometov IQ.Light.** Nebudem vás zbytočne naťahovať. Sú parádne. Rozlíšenie majú rovnaké, ako ponúka Golf, ale majú navyše ďalšie LED diódy svietiace do strán. Slúžia ako off-roadové svetlá a z pohľadu vodiča svietia takmer „za roh“ prednej kapoty. V noci sa tak môžete spoľahnúť na vlastné oči, lebo budete mať o dianí okolo naozaj vynikajúci prehľad. Nechýba pritom funkcia stlmenia odrazov od dopravného značenia, čo je tiež veľmi príjemná vec.
### Všetko aj nič Rozlúsknuť podvozok Tiguanu je ťažký oriešok. Na jednej strane mu poskytuje stabilné jazdné vlastnosti a vďaka skvelému pohonu 4Motion Active Control s dedikovanými terénnymi režimami si s ním môžete trúfnuť ísť aj do terénu. Na druhej strane mám však pocit, že úroveň komfortu a odhlučnenia náprav by mohla byť lepšia.
**Nie je to nič, čo by vás malo uraziť, ale Golf aj Passat majú lepšie podvozky.** Motor 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k) však všetky nedokonalosti vynahrádza skvelým reálnym výkonom a pružnosťou spolu so schopnosťou jazdiť takmer zadarmo. Naše auto sme si prebrali ešte „teplé“ z odlievacej pece, s nájazdom 19 kilometrov. Aj tak sa mi bez väčšej námahy podarilo jazdiť so spotrebou pod 5,5 l/100 km. Pochváliť musím aj prevodovku DSG, ktorá je po novom extrémne ochotná poslúchať na povely pádiel pod volantom. [CAR id=17097]

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.