KRUTÁ RRREALITA: Test Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4MOTION za 49 460 €

„Jeho motor je majstrovské dielo,“ píše Juraj Hrivnák po týždňovom teste Volkswagenu T-Roc R.
Vydané, zverejnil
V noci snívate o jazde v nízkom športiaku na dokonale hladkých okreskách, ale ráno s vami zatrasie krutá slovenská realita. Volkswagen však myslel na to, že nie všetko je dokonalé a prináša dokonalé auto do nedokonalých podmienok. A je to parádna jazda! Nechcem nikomu krivdiť. Sieť nových a zrenovovaných cestných úsekov sa na Slovensku postupne rozširuje. Ale cesty druhej a tretej triedy, často patriace medzi tie šoférsky najzaujímavejšie, nemajú vysokú prioritu. Keď teda **Volkswagen predstavil svoj T-Roc **R, povedal som si, že možno práve na takéto cesty je stvorený. Inak by to predsa nedávalo zmysel. V športovom aute predsa chcete podvozok nižší a nižšie ťažisko, nie vyššie. Ak ma teda T-Roc R chcel presvedčiť, musel uspieť na **ozajstných zabudnutých okreskách**.
T-Roc R je ako stvorený na naše cesty. Dokáže ich zdolávať vo vážnom tempe
### Presviedčacie metódy Podobne, ako si dajú niektoré študentky na skúšku trochu kratšiu sukňu a hlbší výstrih v záujme presvedčivejších argumentov, ani T-Roc R nehrá celkom čistú hru. Vedomý si svojich prehreškov voči ortodoxným fanúšikom hot-hatchov so zníženými podvozkami, bojuje na iných frontoch. Tiež má o pár milimetrov znížený podvozok, ale v porovnaní s hot-hatchmi je vysoký. Stačí sa však zahľadieť na nádherné (príplatkové) 19-palcové disky Pretoria, pod ktorými sa skrývajú príplatkové brzdy z Golfu R (T-Roc R ich má štandardne) a hneď vám to zdvihne náladu.
Disky Pretoria majú nádherný dizajn a odhaľujú výkonné dvojdielne brzdy
Tá vám trochu opadne po nastúpení do kabíny. Tá je na pomery športových áut nudná. Zachraňuje ju iba **skvelý volant**.
Športový volant výrazne vylepšuje dojem z inak preplastovaného interiéru. V tejto cenovej hladine by som čakal viac čalúnených povrchov
Prevodovka DSG robí svoju prácu dobre a hodí sa k charakteru auta
**Športové sedadlá sú skvelé**, ale tiež by ste to do nich na pohľad nepovedali.
Sedadlá vyzerajú obyčajne, ale telo držia nadpriemerne dobre
Väčší problém mám však s použitými materiálmi a s celkovým pocitom z interiéru. Najmä ak testované auto stojí vyše 49 000 €. Au. Lenže potom stlačíte štartovacie tlačidlo a zozadu sa ozve **titánový výfuk Akrapovič**. A ten spieva takú dobrú pieseň, že prehluší akékoľvek predchádzajúce výhrady. Ale nemyslím to doslovne. Nie je to žiadna urevaná rúra. So zatvorenými klapkami je maximálne spoločensky akceptovateľný. S otvorenými je vokálny, ale nie vulgárny.
Titánový výfuk Akrapovič prináša krásny zvuk aj nižšiu hmotnosť. Mastný príplatok, ale neodolal by som
### Miluje okresky V bežnom režime je T-Roc R **nepochopiteľne komfortný a kultivovaný**. **Adaptívne tlmiče** robia svoju prácu vynikajúco. **Tuhá karoséria**, odľahčená a spevnená hliníkovou prednou nápravnicou, nevydáva žiadne pazvuky a poskytuje tlmičom solídny základ, na ktorom si môžu robiť svoju robotu. **Spotreba motora 2.0 TSI** sa dá pri pokojných medzimestských potulkách v pohode udržať **pod hranicou 8 l/100 km**. Je čas poriadne prevetrať 300 koní (221 kW) a 400 Nm.
Vybral som sa na **myjavské okresky**. Krásne, nezapamätateľné, náročné a rozmanité. Športový režim, ESP poslať na dovolenku (dá sa to) a Launch Control. Stovka za 4,8 sekundy je veľmi presvedčivá a T-Roc R sa s tým nebabre. Zarazí vás do sedadla surovo a presvedčivo. Začínam v komfortnom režime podvozka. Ten dokáže aj na zlých cestách perfektne udržať kolesá v kontakte s vozovkou. Nehrozí, že vás nerovnosť uprostred zákruty pošle niekam do jarku. T-Roc má dosť **veľký pracovný rozsah tlmičov** na to, aby ju zhltol. Pri ozaj ostrom tempe sa však na brzdách trochu vlní, preto prichádza na rad prostredný režim podvozka „Normal“. Tu je všetko presne tak, ako si predstavujem. **Trochu menej komfortu, ale oveľa viac kontroly**. T-Roc R aj na zimných pneumatikách jazdí brilantne (TS 860 S od Continentalu, zatiaľ najlepšie zimné gumy, aké som kedy jazdil).
**Jeho motor je majstrovské dielo**. Lepšiu dávkovateľnosť plynu som v preplňovanom agregáte asi ešte nezažil. Akrapovič sa po zohriatí krásne rozozvučí a pri podradení na vás čakajú nádherné salvy a bublanie vo výfuku. Návyková záležitosť.
Odporúčam sklopiť zadné sedadlá! Na brzdy tlačíte cez krásne **tuhý pedál** a sú neúnavné. Za zmienku stojí aj **vyváženie auta**. Je dostatočne hravé, aby vám dalo pocit, že ho v zákrutách viete ovládať plynom, ale zároveň dostatočne stabilné, aby vás náznaky pretáčavosti či nedotáčavosti nevystrašili. **Podvozok v zákrutách krásne bojuje o dostupnú priľnavosť**. Máte skrátka pocit, že toto nie je len T-Roc so silným motorom, ale dôkladne prepracované auto s riadnou geometriou. Na mokrých, posolených cestách je skvelou správou aj pohon 4Motion, ktorý dodáva T-Rocu R neochvejnú trakciu za každých podmienok. [CAR id=17109]

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.