Zimný test dojazdu 31 elektromobilov: dojazd sa skrátil, ale nie je to žiadna tragédia
Mínusové teploty sú pre batérie v elektromobiloch naďalej veľký problém, ale dojazdy napokon nie sú tak zlé, aby boli prekážkou pre kúpu.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Elektromobily s najdlhším reálnym dojazdom – kompletné výsledky | |||
Model auta | Nameraný dojazd | Dojazd podľa WLTP | Odchýlka |
Tesla Model 3 LR Dual motor | 521 km | 614 km | 15,2 % |
Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC | 513 km | 645 km | 20,5 % |
BMW iX xDrive50 | 503 km | 591 km | 14,9 % |
Tesla Model Y LR Dual motor | 451 km | 507 km | 11,1% |
Volkswagen ID.3 PRO S | 435 km | 591 km | 19,3 % |
Kia EV6 2WD | 429 km | 528 km | 18,8 % |
NIO ES8 LR | 425 km | 488 km | 12,9 % |
Kia EV6 4WD | 423 km | 484 km | 12,6 % |
Volkswagen ID.4 Pro | 414 km | 485 km | 14,6 % |
Hyundai Ioniq 5 2WD | 408 km | 481 km | 15,2% |
Škoda Enyaq iV 80X | 403 km | 477 km | |
Porsche Taycan 4 Cross Turismo | 402 km | 456 km | |
Audi e-tron GT | 392 km | 463 km | |
XPeng P7 | 383 km | 470 km | |
Volkswagen ID.4 GTX | 353 km | 475 km | |
Hyundai IONIQ 5 AWD | 369 km | 460 km | |
BYD Tang | 356 km | 400 km | |
Audi Q4 e-tron 50 quattro | 347 km | 459 km | |
Tesla Model 3 Standard Range Plus | 346 km | 448 km | |
Polestar 2 Long Range Dual Motor | 340 km | 476 km | |
Cupra Born | 339 km | 395 km | |
Volvo C40 Recharge | 333 km | 437 km | |
Mercedes-Benz EQA 250 | 331 km | 401 km | |
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC | 315 km | 407 km | |
BMW iX xDrive40 | 309 km | 402 km | |
Opel Mokka-e | 263 km | 338 km | |
Peugeot e-2008 | 228 km | 320 km |
TOP5: Elektromobily s najväčším rozdielom medzi deklarovaným a reálnym dojazdom | |||
Model auta | Nameraný dojazd | Dojazd podľa WLTP | Odchýlka |
Škoda Enyaq iV80 | 347 km | 509 km | 31,8 % |
Peugeot e-2008 | 228 km | 320 km | 28,8 % |
Polestar 2 LR Dual motor | 340 km | 476 km | 28,6 % |
Volkswagen ID.4 GTX | 353 km | 466 km | 25,2 % |
Audi e-tron Q4 50 quattro | 349 km | 459 km | 24,0 % |
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.