Imidž nie je na nič. AUDI S8 je príklad, keď je dizajn funkčný a zmysluplný
Verejnosť chce senzácie, preto častokrát prehliadne to dôležité. Audi veľmi dobre vie, prečo spravilo modely A8 a S8 zdanlivo nenápadnými.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Sila spočíva v stabilite
Keď Audi predstavilo aktuálnu generáciu modelovej rodiny A8, na ktorej je postavený aj najvýkonnejší variant S8 TFSI quattro, pochopiteľne tým vzbudilo rozruch. Preto pochopiteľne, lebo každá nová generácia automobilov polarizuje fanúšikov. Zatiaľ čo tí prví hovoria iba o slabých dizajnových inováciách, tí druhí rozumejú tomu, o čo Audi vlastne ide.
Zachovať si charakter je v dnešnej dobe oveľa ťažšie ako kedykoľvek v minulosti. Využiť vlnu trendu a vystúpiť z radu limuzín do očí bijúcim dizajnom je nepochybne lákavé, ale aj udržateľné? Zodpovedá to tomu, čo chcú kupujúci zákazníci? Nie je to iba uspokojenie internetovej verejnosti bažiacej po senzáciách? Čo tak namiesto dramatických estetických úletov sústrediť pozornosť na vylepšenie už existujúceho, na posilnenie funkčného dizajnu a na to, čo preferujú pravoverní a zachovať podstatu? Práve tak to spravilo Audi, za čo si u nás získava priazeň.

Audi A8 je tak naďalej klasickou limuzínou, teda veľkopriestorovým sedanom, ktorý má tradičnú siluetu z profilu a typický ingolstadtský imidž spredu. Výrazná však už nie je len jednorámová mriežka chladiča s novým dizajnom, ale aj predné svetlomety s pokrokovou matrixovou LED technológiou, ktoré nadobudli ostrejšie a výraznejšie tvary. Samotná predná kapota má šírku dva metre, čo spoločne s trojmetrovým rázvorom a veľkými diskami kolies poukazuje na dominantnú pozíciu v modelovej hierarchii výrobcu. Modely A8 sú neprehliadnuteľné a nezameniteľné, najmä vo verzii Long s rázvorom predĺženým na 3128 mm, no verzia S8 posunula túto latku ešte o niečo vyššie – hoci aj s rázvorom a celkovou dĺžkou zo štandardne dlhej verzie.

Nenápadné rozdiely, ktoré upriamu pozornosť na to podstatné
Audi S8 TFSI quattro sa od ostatných modelov A8 líši, ale nie prvoplánovo. Jeden by síce mohol tvrdiť, že o dizajn vlastne ani nejde, ale nie je to celkom pravda. Ak je účelom dizajnových inovácií pokrok v aerodynamike a ďalšie hodnotné vylepšenia, potom má zmysel na ne poukazovať.
Začnime základom, teda kolesami. Modelová rodina A8 má v ponuke 15 dizajnových diskov kolies s priemerom 18 až 21 palcov, pričom verzia S8 má v základnej výbave zliatinové 20-palcové disky s piatimi dvojitými lúčmi v striebornej úprave Galvano a na želanie je k dispozícii ďalších 6, vrátane 21-palcových Stern-dizajn, ktoré sú dostupné jedine pre verziu S8.


Ďalšiu vec, ktorá odlišuje S8 od ostatných modelov A8, nájdete vzadu štyri strieborné koncovky výfuku s optimalizovaným prietokom sú vo verzii S8 štyri samostatné, kruhové a vystupujú zo zadného difúzora, takže sú neprehliadnuteľné. Oko pozorovateľa poteší aj to, že sú vždy strieborné, dokonca aj po uplatnení čierno-čierneho balíčka Optikpaket schwarz plus. Ten je aj v prípade modelu S8 na želanie, v sériovej výbave je totiž S8 vybavená paketom Chrom Exterieurpaket, ktorý vyniká chrómovými akcentmi na karosérii a prednej maske chladiča.

Na zadnej časti je ešte jeden podstatný detail, ktorý definuje estetiku vozidla – ide o zadné OLED svetlomety s digitálnym svetelným podpisom a variabilnou grafikou – verzia S8 využíva variant číslo 2. Zaujímavosťou je, že keď sa k autu priblížite na dva metre, rozsvieti sa viac červených svetiel

Čierno-čierna aj pestrofarebná. S8 je taká, akú ju chcete mať.
Priaznivo hodnotíme tiež výber lakov karosérie. Audi sa vydalo cestou dokonalej personalizácie modelu S8, takže všetky laky určené pre rodinu A8 sú dostupné aj pre vrcholový športový variant. Základom je čierna Brilant, ponuka pozostáva z deviatich metalických lakov, perleťovej sivej Daytona a pestrého výberu lakov Audi exclusive s lesklým aj matným povrchom. Detailom typickým pre verziu S8 je napokon hliníkové spracovanie krytov vonkajších spätných zrkadiel, športová verzia ich má v sérii ako jediná.

Ideálna kombinácia farieb pre Audi S8 neexistuje, pretože každý preferuje niečo iné, no nami testovaná verzia s čiernym lakom mythost a čiernym optickým paketom však bola pastvou pre oči. Čierna je nadčasová.
Slobodu výberu Audi poskytuje aj pri personalizácii interiéru. Východisková farebná schéma môže byť čierna, hnedá koňaková, tmavohnedá, sivá, červená alebo niektorá z béžových, no pre zákazníkov modelu S8 bude azda najväčším lákadlom interiérový balík Design paket čierna/červená crimson Audi exclusive, ktorý čierny lesk dopĺňa o nádherné červené akcenty prešívania a červené bezpečnostné pásy. Alternatívne možno červenú nahradiť farbou „modrá oceán“. Dodajme, že vo verzii S8 je štandardne dodávané čalúnenie v koži Valcona s kosoštvorcovým štepovaním, zatiaľ čo stredová konzola, lakťová opierka a kryt airbagu sú potiahnuté kožou Feinnappa s ozdobným stehom.



Ani to však stále nie je všetko, pretože personalizácia interiéru pokračuje výberom obloženia interiéru. Obklad palubnej dosky je v modeli štandardne Carbon Vektor, ale zákazník má na výber aj príjemné drevené dekory jaseň, eukalyptus, orech a ďalšie zo vzorkovníka Audi exclusive, napokon aj obľúbený klavírový lak.

Špecialitou modelu S8 je napokon sériovo dodávané ambientné osvetlenie interiéru Lichtpaket Kontur/Ambiente s šiestimi predvolenými farebnými motívmi a individuálnym s výberom 30 odtieňov. Keď skombinujete červené osvetlenie interiéru s interiérovým balíkom Design paket čierna/červená crimson Audi exclusive a čiernym stropom, môžeme sa baviť o estetickej dokonalosti interiéru. [GALLERY id=32218]
Skvelé auto. Čo viac dodať.
Audi S8 TFSI quattro je vskutku výnimočné vozidlo. Nechce pútať pozornosť prvoplánovo dizajnovými vrtochmi, napriek tomu zaujme na prvý, druhý aj tretí pohľad. Tieto ďalšie pohľady sme vám sprostredkovali v seriáli, ktorý sme týmto príspevkom zavŕšili. Rozhodne vám odporúčame prečítať si aj predchádzajúce tri diely seriálu o Audi S8, v ktorom sme postupne poukázali na všetky tie detaily, ktoré vytvárajú výnimočné auto, o ktorom budú snívať ešte aj ďalšie generácie chlapcov a dievčat.
» Zistite o Audi S8 TFSI quattro viac na oficiálnych stránkach Audi.sk.
Typ motora | 8-valcový benzínový motor V8 so systémom priameho vstrekovania paliva s reguláciou lambda sondy, kontrolou klepania, s prepĺňaným turbodúchadlom a prepĺňaným výfukovým turbodúchadlom, Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) |
Zdvihový objem | 3 996 ccm |
Max. výkon | 420 kW (571 k) pri 6 000 ot./min |
Max. krútiaci moment | 800 Nm pri 2 050 – 4 500 ot./min |
Akcelerácia 0-100 km/h | 3,8 s |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Druh pohonu | Stály pohon všetkých kolies quattro so samosvorným stredovým diferenciálom a športovým diferenciálom vzadu |
Prevodovka | automatická, 8-stupňový tiptronic s možnosťou manuálneho radenia |
Spojka | Hydraulický menič krútiaceho momentu s regulovaným premostením priameho záberu |
Podvozok a nápravy | 5-prvkové zavesenie kolies prednej aj zadnej nápravy, vzduchový podvozok s aktívnym riadením výšky |
Objem nádrže | 82 litrov |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 11,5 l/100 km |

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.