TEST Hyundai Kona N: HOT SUV s výkonným srdiečkom naráža na rivalitu z vlastných radov
Nový prírastok v rodine N sa vydal do neprebádaných vôd. Ponúkne malé HOT SUV s výkonným srdiečkom, športovým podvozkom a krátkym rázvorom rovnaký zážitok z jazdy ako jeho starší súrodenci? Máme pred sebou univerzálne N-ko na všetky príležitosti?
Vydané, zverejnil Martin Gašparík
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Hyundai Kona N 8 DCT | |
Motor | Preplň. benzínový R4, 1 998 cm3 |
Výkon | 206 kW (280 k) pri 5 500 – 6 000 ot./min. |
Krútiaci moment | 392 Nm pri 2 100 – 4 700 ot./min. |
Pohon a podvozok: 8-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies s el. riadeným samosvorným diferenciálom, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové s vnútorným chladením. Pneu. 235/40 R19. | |
Batožinový priestor | 361/1 143 dm³ |
Rozmery: 4 215 × 1 800 × 1 565 mm, rázvor 2 600 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 510/2 010 kg, objem nádrže 50 l. | |
Najvyššia rýchlosť | 240 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 5,5 s |
Spotreba (WLTP) | 8,6 l/100 km |
Emisie CO₂ | 194 |
Cena/testované auto | 35 490/36 080 € |
Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.