Ford testuje novinku, ktorou výrazne uľahčí život zdravotne znevýhodneným. V budúcnosti by mohla byť súčasťou každej nabíjacej stanice.

Ford prichádza s novinkou, ktorá môže mnohým zdravotne znevýhodneným majiteľom elektrických áut uľahčiť život. Automobilka totiž predstavila automatizované nabíjanie ovládané aplikáciou v smartfóne.
Vydané, zverejnil
V dobe nastupujúcej elektrickej éry automobilového priemyslu sa viacerí výrobcovia snažia o čo najprívetivejšie a najjednoduchšie používanie ich vozidiel. Elektromobilita pritom so sebou prináša viacero výziev. Niektoré z nich sú ťažšie, iné zase ľahšie na vyriešenie. Jednou z nich sa zaoberá aj Ford, ktorý sa rozhodol, že používanie elektrických áut výrazne uľahčí ľuďom so zdravotným znevýhodnením. Dopomôcť mu k tomu má robotická ruka vyvinutá Technickou univerzitou v Dortmunde. ### Nápad vďaka prieskumu Ford si pred časom nechal urobiť prieskum v poli zákazníkov so zdravotným znevýhodnením, ktorý bol zameraný na elektrickú mobilitu. Jeho výsledky pre automobilku naznačili, že mnohí **imobilní zákazníci by zvažovali kúpu elektrického auta v prípade, že by bolo nejakým spôsobom zabezpečené jeho nabíjanie**. Konkrétne má ísť o jeho jednoduchosť a **možnosť nabíjať auto bez zásahu vodiča**. Práve preto americká automobilka v spolupráci so zmienenou univerzitou vyvinuli prototyp automatizovanej nabíjacej stanice. Ide pritom o pomerne jednoduchý koncept. **Stanici stačí, že sa auto postaví na nabíjacie miesto.** Následne jeho vodič aplikáciou v smartfóne aktivuje nabíjanie a o ostatné úkony sa postará samotný stojan. Ten obsahuje **robotické rameno s kamerou a konektorom**. Kamera zaznamená nabíjací port auta a následne doň zasunie konektor. Vodič si navyše prostredníctvom aplikácie vie skontrolovať úroveň dobitia akumulátoru či nabíjanie prerušiť. Pri jeho zastavení sa celý proces zopakuje a to tak, že robotické rameno konektor vysunie a nabíjanie sa tak ukončí.
Pomocou aplikácie v smartfóne sa nabíjací proces aktivuje a o všetko ostatné sa postará robotické rameno nabíjacieho stojanu.
### Nasadený na reálne testovanie **Prototyp nabíjacieho stojanu navyše prešiel laboratórnymi skúškami a momentálne je nasadený na testovanie v reálnom svete**. Jeho nevýhodou je, že niektoré elektrické autá majú ešte špeciálny kryt na nabíjacom porte, ktorú robotické rameno zatiaľ nie je schopné odstrániť. To ale do budúcna nemusí byť problémom. **Stačí, ak výrobcovia zjednotia konektory do rovnakej podoby** alebo ak sa budúce prototypy nabíjacej stanice začnú dodávať aj s mechanizmom, ktorý bude schopný nabíjací port odkryť. **Víziou spoločnosti Ford nie je podobné riešenia dodávať len pre zdravotne znevýhodnených zákazníkov**. V budúcnosti má automobilka v pláne takýto systém využívať aj pri autonómnych vozidlách. Vodič jednoducho svojmu autu prikáže pomocou aplikácie, aby sa šlo nabiť a o celý nabíjací proces sa postará automatizovaný systém. Vozidlo sa následne po nabití vráti k majiteľovi. ### Pokusy s bezdrôtovým nabíjaním Nejde pritom o prvú podobnú myšlienku. **Ešte v roku 2015 sa podobným konceptom nabíjania pochválila Tesla**. Okrem toho sme už v minulosti mohli vidieť viacero pokusov o nabíjanie pomocou elektromagnetickej indukcie, teda podobne, ako to máme pri smartfónoch s bezdrôtovým nabíjaním. Takéto riešenie by bolo pomerne jednoduché, no jeho nevýhodou, aspoň zatiaľ, zostáva fakt, že tieto druhy nabíjačiek často trpia výraznejším zahrievaním.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.