Škoda odhalila nové názvy svojich SUV: Čo hovoríte na Prediaq a Sharyaq?

Škoda je v tomto období nadmieru aktívna, najnovšie zaujala dvomi nezvyčajnými názvami pre svoje SUV-čka.
Vydané, zverejnil
### Záhada Škody odhalená Pred pár dňami sa objavila informácia, že Škoda si dala zaregistrovať mená pre modely Sharyaq a Prediaq. Fám, čo by to mohlo znamenať, bolo množstvo. Od elektromobilov, cez vozidlo určené na zdieľanie viacerými užívateľmi až po čokoľvek. Nám sa podarilo dopátrať k riešeniu záhady. A tá sa spája s hokejom, konkrétne s dvojzápasom NHL medzi tímami San José Sharks (Sharyaq, čiže Škoda Enyaq) a Nashville Predators (Prediaq, čiže Škoda Kodiaq), ktorý sa v dňoch 7. a 8. 10. koná v pražskej hale O2 aréna a keďže hokej patrí medzi najdôležitejšie sponzoringové aktivity automobilky, nemohla Škoda chýbať ani v tomto prípade. A že sa k tomu postavila takto kreatívne, svedčí o jej šikovnosti.
### Vieme aj o ďalšej novej Škode Škoda v tomto období kladie veľký dôraz na to, aby všetci vedeli o jej veľkých ambíciách. [Predstavila novú dizajnovú identitu vrátane nového loga a tiež celkom nový dizajnérsky štýl s názvom MODERN SOLID](https://www.autoviny.sk/novinky/124012/najvacsia-zmena-v-modernej-historii-skody-zmenila-logo-identitu-a-odhalila-ako-budu-vyzerat-jej-buduce-auta), ktorý bude typickým pre jej automobily novej generácie. Tento dizajnérsky rukopis už nesie [koncepčný automobil Vision 7S](https://www.autoviny.sk/novinky/124012/najvacsia-zmena-v-modernej-historii-skody-zmenila-logo-identitu-a-odhalila-ako-budu-vyzerat-jej-buduce-auta), ktorému sme venovali samostatný príspevok, ale aj ďalší model, o ktorom automobilka zatiaľ verejne nehovorí. My už síce poznáme jeho vzhľad, charakter aj názov, avšak nemôžeme ich vyzradiť. Môžeme len pripomenúť informácie, ktoré sa objavili v motoristickom svete, že [Škoda pracuje na novom cenovo dostupnom elektrickom vozidle](https://www.autoviny.sk/novinky/124014/male-auta-nekoncia-skoda-pracuje-na-elektrickom-nastupcovi-fabie-s-velmi-priaznivou-cenou), ktorý by mohol byť elektrickým nástupcom súčasnej Fabie.

Malé autá nekončia. Škoda pracuje na elektrickom nástupcovi Fabie s veľmi priaznivou cenou

Škoda plánuje elektrického nástupcu malej Fabie. Cenovo pôjde o veľmi zaujímavý model, ktorý bude posledný svojho druhu.

### Ďalšie nezvyčajné názvy Škodoviek Názvy modelov značky Škoda sú v našom regióne už notoricky známe, pretože ide o dlhodobo najpopulárnejšiu a najžiadanejšiu automobilku na našom i českom trhu. Takisto v zahraničí jej zákazníci dôverujú, a tak názvy ako Fabia, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq či Kodiaq jednoznačne priraďujú práve k mladoboleslavskej automobilke. Nepochybne sa už do všeobecného povedomia dostali aj modely Scala a Enyaq iV, no podľa nášho názoru stále neprekonávajú také ikony, akými sú Rapid, Garde či embéčky 1000, 105/120/125. A potom sú tu také modely, ktoré poznajú len tí, ktorí majú určitý vhľad do zákulisia a histórie značky Škoda. Napriek nepochybne veľkej medializácii verejnosť obyčajne nepozná modely ako **Citijet, Element, Mountiaq, Funstar, Slavia, Sunroq a Afriq**, hoci ide o mimoriadne zaujímavé vozidlá.
Škoda Slavia a Škoda Afriq
[Nedávno sme dokonca mali možnosť vyskúšať si ich na vlastnej koži](https://www.autoviny.sk/testy/123843/skoda-nam-predviedla-7-modelov-aut-ktore-sa-nedostali-do-vyroby-kabriolet-aj-pick-up-by-si-pritom-urcite-nasli-majitelov), i keď za sprísnených podmienok a v rýchlosti nanajvýš 30 km/h. Ide totiž o prototypy, ktoré vznikli ako unikáty, teda jedinečné kusy v dielniach odborného učilištia v Mladej Boleslavi. Strojárenskí a elektrotechnickí študenti s pomocou svojich majstrov odborného výcviku a s veľkou podporou od Škoda Auto vyrobili vlastné autá postavené na základoch komerčne dostupných modelov, pričom im vždy dopriali významný odlišovací faktor – napríklad zo Škody Karoq sa stal kabriolet Sunroq, zo Scaly nádherný spider Slavia a z SUV Kodiaq úchvatný pick-up s pridanou úžitkovou hodnotou. Prečítajte si našu reportáž o vozidlách študentského projektu Azubi Car v nasledujúcom príspevku:

Škoda nám predviedla 7 modelov áut, ktoré sa nedostali do výroby. Kabriolet aj pick-up by si pritom určite našli majiteľov

Karel Čapek v poviedke „z druhej kapsy Čintamani a ptáci“ písal, že vlastnosťou unikátu je nemožnosť vyčísliť jeho cenu, keďže je to unikát - a práve preto sú aj tieto autá hodnotovo nevyčísliteľné, keďže všetky sú vyrobené iba ako jediný kus.

Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.