Výsledky Google Analytics: Autoviny.sk mesačne navštevuje 685-tisíc ľudí, sú to muži aj ženy so záujmom o kúpu auta, cestovanie a nehnuteľnosti
Bilancujeme rok 2022 z pohľadu štatistík a demografie vyplývajúcich z Google Analytics.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Tvorba úspešného online obsahu vyžaduje čoraz viac úsilia,
pretože naším cieľom nie sú len videnia, ale aj kvalitný čitateľ.
Príprava obsahu pre internetový denník nie je triviálna záležitosť. Najmä, keď ide o tak špecifický obsah, akým je motorizmus a automobily.
Kvôli silnej a okamžite dostupnej konkurencii už nestačí mať len pevne stanovené rubriky a počty príspevkov, ale neustále redakčný model prispôsobovať, reagovať na aktuálne dianie, ktoré sa mení zo dňa na deň, predvídať trendy a predovšetkým prinášať pridanú hodnotu. My máme dlhodobý zámer oslovovať predovšetkým dospelého čitateľa, ktorý je motoristom a v dohľadnej dobe zvažuje nákup nového vozidla, čomu v podstatnej miere prispôsobujeme obsah. Preto sa čitateľ dostane práve k titulu Autoviny.sk, keď vyhľadáva testy nových áut, testy jazdených áut, servisné témy či riešenia dopravných situácií.
Práve návštevnosť z tzv. organického vyhľadávania cez Google u nás predstavuje viac ako tretinu všetkých vstupov a marketingové agentúry si preto u nás zakupujú backlinky pre svojich klientov, ktorým záleží na SEO.
Každý deň pracujeme s našimi analytickými nástrojmi a v uplynulých rokoch sme sústredili veľkú časť našej pozornosti na optimalizáciu pre vyhľadávače a distribúciu obsahu, ktorú dnes môžeme považovať za jednu z najlepších spomedzi slovenských motoristických médií. Naša návštevnosť je preto dlhodobo zdrojovo diverzifikovaná. Spravidla ide o tretinové pomery, kde sú najvýznamnejšími zdrojmi sociálne siete, vyhľadávače a priame návštevy.
Pre túto rôznorodosť zdrojov nie je výnimočné, keď naše príspevky oslovia v priebehu prvého týždňa aj 100-tisíc jedinečných čitateľov, čo prirodzene pritiahne ich pozornosť aj na naše ostatné príspevky. Výsledkom tejto snahy je miera okamžitých odchodov na úrovni iba 13,02 % (1.1.2022-31.12.2022) – to znamená, že naši čitatelia sa z prvého článku spravidla prekliknú aj na ďalšie. Je pre nás veľkým zadosťučinením aj to, že takmer každý druhý čitateľ sa k nám v priebehu mesiaca vráti.
Významnú pozornosť si zaslúži aj údaj o priemernom počte mesačných čitateľov za uplynulý rok (1.1.2022-31.12.2022) – priemerne až 685-tisíc čitateľov mesačne. Pre úplnosť dodávam, že každý mesiac publikujeme 100 až 150 príspevkov, pridávame početné aktualizácie a k tomu ďalšie určené pre našu Facebook stránku.
V súčasnosti predstavujú témy súvisiace s elektromobilitou približne 50 % všetkých našich príspevkov
Čitateľa je potrebné identifikovať, nájsť a obsah mu ponúknuť práve tam, kde sa práve nachádza – teda na mobile.
Tieto čísla nie sú zadarmo. Ide o výsledok dlhodobej práce jednotlivých autorov, u ktorých viac ako kedykoľvek predtým zohráva kľúčovú úlohu ochota učiť sa novoty. Už nestačí, aby autor vedel dobre písať a vyznal sa v autách. Rovnako dôležité je, aby vedel pracovať so zdrojmi, informáciami aj vlastnými znalosťami, aby pri svojej práci zohľadňoval často sa meniace nároky na SEO, mal znalosť jazykov HTML, CSS, práce s grafikou, fotografiami a videom, aby písal takzvane ľahko skenovateľné, informačne bohaté a členené príspevky a neustále prichádzal s vlastnými témami. Preto u nás spravodajské príspevky majú okolo 3500 znakov a autorské články spravidla viac ako 7000, pričom veľké testy áut mávajú rozsah aj takmer 10 normostrán. Napriek tomu na našich aktualitách čitatelia priemerne strávia takmer 4 minúty a pri dlhších autorských príspevkoch viac ako 9 minút (Google Analytics, priemer za 1.1.2022-31.12.2022).
Až 86,05 % čitateľov nás počas roka navštívilo z mobilného telefónu, 10,68 % z notebooku/desktopu a 3,27 % z tabletu. Aj tie tablety sú dôležité, reprezentujú asi 150-tisíc ľudí.
Nie je cieľom, aby si čitateľ článok čítal vetu za vetou,
podstatné je, aby našiel práve to, čo hľadal.
Kto číta náš obsah – detaily
Všetka naša snaha má za cieľ oslovovať predovšetkým dospelého čitateľa. Demografiu reálneho čitateľa si overujeme dvomi metódami: priebežnými dotazníkmi a z výsledkov Google Analytics.
Výsledky z posledného dotazníka z konca minulého roka, ktorého sa zúčastnilo viac ako 8 000 respondentov, vyplynuli aj nasledovné zistenia:
Grafy: Z výsledkov nášho rozsiahleho prieskumu o spaľovacích motoroch vyplynulo, že až 96 % respondentov – čitateľov Autoviny.sk zvažuje nákup nového automobilu. Ankety sa zúčastnilo celkom 8418 respondentov a 8376 z nich odpovedalo aj na poslednú otázku o nákupe nového auta. Odpoveď pritom nebola povinná.
Uvedené vekové rozpätie nám napokon potvrdzujú aj výsledky demografie z Google Analytics za obdobie roka 2022 (1.1.2022-31.12.2022): najpočetnejšia veková skupina má 35 – 44 rokov, potom nasleduje skupina 45 – 54 rokov, ďalej 25 – 34 rokov. Osoby do 24 rokov tvoria najmenej početnú vekovú skupinu. Podľa Google Analytics sú naši čitatelia z 62,3 % muži. Zastúpenie žien je na motoristické médium veľmi vysoké, až 37,7 %, pretože motoristami sú aj dámy a aj tie sa zaujímajú o zmeny v legislatíve, riešenia dopravných situácií a autá, ktoré zvažujú kúpiť.
Používatelia s profilmi zodpovedajúcimi záujmom o automobily patria k tým najpočetnejším aj podľa výsledkov Google Analytics, pričom naši čitatelia patria aj do skupín záujmov o cestovanie a nehnuteľnosti.
Cielenie na kvalitného čitateľa, teda osoby v produktívnom veku, ktorí sú motoristi a prípadne uvažujú nad kúpou nového vozidla, evidentne funguje a v nasledujúcom období sa ešte viac sústredíme aj na čitateľov, ktorí uvažujú konkrétne nad elektrifikovanými a elektrickými automobilmi.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.