Test OPEL GRANDLAND 1.2 TURBO: Všestranné SUV s nočným videním, ktorým sa radi pochválite
Niekedy je Opel Grandland neprávom prehliadaný, pritom ide o kompaktné SUV, ktoré nám je sympatické pre svoju úprimnú snahu robiť dobrého parťáka na každý deň. A má aj vychytávky, ktoré vás milo prekvapia.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Opel Grandland: zopár dôležitých faktov na začiatok
Opel Grandland patrí medzi kompaktné SUV a je priamo konkurenciou pre modely ako Hyundai Tucson, Kia Sportage, Škoda Karoq, Peugeot 3008, VW Tiguan a mnohým ďalším. Všetky tieto autá stoja za pozornosť a ak máte záujem o kúpu takto veľkého SUV, mali by ste si dôsledne naštudovať ponuky všetkých automobiliek pôsobiacich u nás. Opel má výhodu, že je dobre známym výrobcom, ľudia sa k nemu radi vracajú aj pri nákupe nasledujúceho vozidla, model Grandland je navyše esteticky pútavý, vyvážený, cenovo konkurencieschopný a predáva so skôr jednoduchšími motormi, ktoré ho posúvajú do pozornosti väčšinového motoristu. Predáva sa s manuálnou aj automatickou prevodovkou, s benzínovým motorom 1.2 Turbo aj naftovým 1.5 CDTI, dokonca aj vo verzii plug-in hybrid s podporou pohonu 4×4.- LED ECO svetlomety s denným svietením, zadné LED svetlá, automatické svetlá (vrátane diaľkových)
- Automatická dvojzónová klimatizácia
- 7“ audiosystém Multimedia
- 7“ digitálna prístrojová doska
- rádio s FM/DAB, Apple CarPlay a Android Auto, 6 reproduktorov
- Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant v koži
- Elektrická parkovacia brzda
- Ambientné osvetlenie interiéru
- 17″ disky z ľahkých zliatin
- Elektrické ovládanie predných i zadných okien
- Prídavné elektrické kúrenie Quickheat (pre naftový motor)
- Rozpoznávanie dopravných značiek
- Varovanie pred vybočením z jazdného pruhu
- Varovanie pred čelnou kolíziou a protikolízne brzdenie
Zhrnutie testu Opel Grandland 1.2 Turbo 8AT
Opel Grandland je dobrým parťákom na cesty. Nesnaží sa prekvapovať luxusom ani vysokým výkonom, na druhej strane v ničom nepodlieza kvalitatívne štandardy, na ktoré sme zvyknutí. Práve vďaka tomu pôsobí ako také solídne SUV aj pre štvorčlenné rodiny, ktoré vedia s týmto autom vycestovať aj na dovolenku po Európe.Technické údaje Opel Grandland 1.2 Turbo 8AT | |
Rozmery, hmotnosti |
|
Pohon |
|
Max. rýchlosť | 188 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,3 s |
Spotreba podľa WLTP |
|
Batožinový priestor | 514 / 1652 dm3 |
Ceny |
|
uvedené ceny sú platné k termínu vydania testu, t.j. 4.1.2022 | |
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.