Užitočná inovácia: THULE ARCOS je prepravný box na ťažné zariadenie, ktorý nezvyšuje spotrebu
Pomocou zadného prepravného boxu využijete prepravný potenciál vášho auta naplno.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Čo je to Thule Arcos?
Značka Thule tento rok uvádza do svojho produktového portfólia významnú novinku: model Thule Arcos.
Ide o škrupinový prepravný box, ktorý sa upevňuje na štandardné ťažné zariadenie automobilu, priamo na jeho guľu a pripája sa do elektrického okruhu, pretože je vybavený svetlami. Keďže zakrýva tabuľku s evidenčným číslom vozidla, je potrebné ju premiestniť (alebo jej duplikát) na box.
Šírka boxu je o niečo menšia ako šírka priemerného automobilu, takže nezvyšuje riziko poškodenia pri prechádzaní zúženými pruhmi alebo zákrutami, navyše je polohovaný relatívne vysoko nad vozovkou, takže motorista nemusí mať obavy o zadný nájazdový uhol – bez obáv môže cúvať do mierneho kopca.
Thule Arcos je vyhotovený vo dvoch veľkostiach: Thule Arcos M má kapacitu 300 litrov a Thule Arcos L až 400 litrov, čo je viac, ako väčšina automobilov typu hatchback.
Prečo je lepší ako strešný box?
Strešné prepravné boxy sú nesmierne užitočným pomocníkom, ktorý rozširuje nákladnú kapacitu automobilu o stovky litrov priestoru. Na výber je dnes nesmierne množstvo boxov a tie od značky THULE považujeme za akýsi zlatý štandard. Strešné boxy však obnášajú aj určité kompromisy: spravidla je ňou mierne vyššia spotreba vozidla a tiež jeho väčšia celková výška, ktorá v niektorých prípadoch môže motoristu obmedzovať.
Preto THULE vyvinulo Arcos, ktorý tie dva kompromisy celkom ruší a umožňuje užívať len výhody. Patrí medzi ne aj podstatne ľahšia obsluha – výška tohto nákladného priestoru zodpovedá výške kufra auta, takže už nikdy nebudete musieť stáť na prahu otvorených dverí ani sa opierať o znečistené vozidlo.
Škrupina boxu je vodeodolná, prachuvzdorná, pevná a robustná, prevážaný náklad je tak v bezpečí pred poveternostnými vplyvmi. V THULE mysleli aj na to, aby sa s osadeným prepravným boxom dal otvoriť kufor auta, takže neprichádzate o možnosť využívať aj základný batožinový priestor. Keďže nosnosť ťažného zariadenia žiadnym spôsobom neovplyvňuje nosnosť strechy, na nej môžete ešte stále používať strešné nosiče na kajak, paddle board, bicykle, strešný stan, prípadne ďalší prepravný box.
Nezvyšuje spotrebu, predlžuje dojazd elektromobilov
Prepravný box na ťažné zariadenie nezvyšuje spotrebu, pretože prirodzene vznikajúce turbulencie vzduchu za vozidlom už nemajú vplyv na účinnosť pohonu.
Za určitých okolností však môže mať zadný prepravný box priaznivý vplyv na dojazd – nezávislý test poukázal na zistenie, že sa spotreba paliva a elektrickej energie dokonca znížila: „Zistili sme, že benzínové vozidlo aj elektromobil mali s namontovaným boxom o niečo nižšiu spotrebu, než keď auto jazdilo na testovacej trase bez boxu,“ uvádza magazín ViBilägare.
V prípade elektromobilov môže byť zníženie energetickej spotreby zodpovedné za dlhší dojazd na nabitie.
„Prirodzene, naše strešné boxy sú navrhnuté tak, aby boli aerodynamické, ale aj ten najdynamickejší strešný box spôsobuje určitý odpor pre svoju polohu na streche. Zadná časť auta je však miestom prakticky bez odporu vetra, preto môže zadný strešný nosič predstavovať negatívny odpor vetra. To znamená, že môžete ísť ďalej s rovnakým množstvom plynu alebo elektriny ako vozidlo so strešným boxom,“ hovorí Henrik Eriksson, riaditeľ dizajnu Thule.
Vhodný aj pre autá bez podpory strešných nosičov
Významným argumentom v prospech zadného prepravného boxu THULE ARCOS je to, že sa dá využiť aj na automobiloch, ktoré nie sú vybavené prípravou na osadenie strešných nosičov. Stačí vám ťažné zariadenie, či už pevné alebo odnímateľné. Nielen elektromobily niekedy nie sú dodávané s podporou štandardných strešných nosičov – Thule má teda riešenie aj pre nich.
Thule Arcos: ceny a dostupnosť
Prepravný box na ťažné zariadenie Thule Arcos bude pre spotrebiteľov uvedený na trh 1. februára 2023.
V prepočte budú ceny pohybovať okolo úrovní 1 407 € za verziu M a 1 461 € za verziu L.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.