TEST VW PASSAT ALLTRACK: Neporovnávajte ho s SUV, je to svojbytné auto pre všestranných motoristov
Ak uvažujete nad kúpou VW Passat Variant Alltrack, určite si prečítajte našu recenziu. Pripravili sme pre vás niekoľko dôležitých poznatkov, ktoré vám pomôžu v rozhodovaní sa.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
VW Passat Alltrack: Výbava a ceny
Na prvý pohľad do cenníkov by sa mohlo zdať, že Passat Variant Alltrack je v porovnaní so základovým Passat Variant výrazne drahší. Zatiaľ čo Passat Variant 1.5 TSI ACT DSG kúpite za cenníkových 37 090 €, verziu Alltrack za 50 490 €. To je rozdiel až 13 400 €, čo môžeme považovať za cenu veľmi solídneho jazdného auta. Lenže v porovnaní s celkom základnou verziou je v Alltracku nielen podstatne viac výbavy, ale aj výkonnejší a vyspelejší pohon. Naftový variant 2.0 TDI 4MOTION DSG s max. výkonom 147 kW (200 koní) musíme v cenníku porovnávať s verziou Passat Variant Business 2.0 TDI 4MOTION DSG, ktorá vychádza na 46 690 €. Takže reálny cenový rozdiel medzi konvenčným Passatom Variantom a verziou Alltrack je iba 3 800 €. Dodajme, že Volkswagen aktuálne ponúka Podnikateľský bonus 3 000 € a uvedené ceny sú vrátane DPH. Dosť dôvodov v prospech kúpy Alltracku. Štandardná výbava Passatu Variant je vskutku bohatá a v prípade verzie Alltrack dostanete aj exteriérové a interiérové doplnky (strieborný strešný nosič, nástupné lišty, spätné zrkadlá Chrom matt, vnútorný chróm Paket), nastavenie jazdného režimu či väčšiu svetlú výšku 174 mm, čo je o skoro 3 cm viac ako bežné kombi. Štandardná výbava verzie Alltrack zahŕňa aj:- Pohon 4MOTION: EBV elektronické rozdeľovanie brzdnej sily, EDS elektronická uzávierka diferenciálu, MSR regulácia krútiaceho momentu, Elektronická parkovacia brzda s funkciou AUTO-HOLD a Pedále a opierka na nohy z nerez ocele asistentom rozjazdu do kopca
- Nastavenie jazdného profilu
- LED predné svetlomety, LED denné svetlá, LED zadné svetlá, Dažďový senzor, Coming a Leaving home funkcia, Hmlové svetlá s odbočovacou funkciou
- Rádionavigačný systém Discover Media, 8″ farebný dotykový displej, 2x USB typ C, Streaming&Internet , rádio s Bluetooth a DAB+, WeConnect na 3 roky
- Palubný počítač Premium – farebný
- Sign Assist – rozpoznávanie a zobrazovanie dopravných značiek na palubnom počítači
- Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, KEYLESS GO
- Automatická 3-zónová klimatizácia Climatronic s dodatočným ovládaním zo zadných sedadiel
- Parkovacie senzory vpredu a vzadu
- Adaptívny tempomat ACC do 210 km/h
- Lane Assist – asistent zachovania jazdného pruhu
- Multifunkčný 3-ramenný kožený volant s radiacimi páčkami pod volantom,
- Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
- Komfortné predné sedadlá, poťah látka 7 Summits s nápisom Alltrack
- Vnútorný chróm Paket – chrómové orámovanie ciferníkov a výduchov ventilácie
- Operadlá zadných sedadiel asymetricky delené a sklopné 40:20:40
- Strešný nosič strieborný
- Disky z ľahkej zliatiny Ancona 8Jx17, pneu 225/55 R17 AirStop®
- Plnohodnotná rezerva z ľahkej zliatiny, náradie a zdvihák
- Nástupné lišty vpredu z nerez ocele s nápisom Alltrack
Jazda a výkon
Volkswagen Passat Variant Alltrack v našom prípade poháňal naftový štvorvalcový motor 2.0 TDI s max. výkonom pôsobivých 147 kW, čo je ekvivalent rovných 200 konských síl. Zdvihový objem valcov 1968 ccm dokáže v rozpätí 1750 – 3500 otáčok za minútu generovať krútiaci moment s hodnotou 400 Nm, ktoré si distribúciou na všetky štyri kolesá vedia s pohotovostnou hmotnosťou 1709 kg poradiť vyslovene hravo. Menej kultivovaný chod v porovnaní s benzínovými agregátmi patrí k vznetovému motoru, ale do interiéru prenikajú prevažne lichotivé časti zvukovej kulisy a iba slabé vibrácie, ktoré vlastne nestoja za reč. Za ideálnych podmienok Passat Variant Alltrack 2.0 TDI 4MOTION akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,2 sekundy, dosahuje max. rýchlosť 228 km/h. V štandardnom jazdnom režime je automobil dosť dynamický na to, aby ste boli s jeho výkonmi celkom spokojní, no ak predsa len chcete viac, stačí pomocou páky prevodovky aktivovať režim S. Vyslovene športový prejav však od tohto Passatu určite nečakajte ani vtedy, keď si nakonfigurujete vlastný jazdný režim so všetkými možnosťami prepnutými na „Sport“. Kombinovaná spotreba je podľa metodiky NEDC 5,2 l/100 km a 6,1 l/100 km podľa WLTP. Naše testovacie vozidlo za uplynulých 1823 km dosiahlo priemernú spotrebu 6,6 l/100 km.Praktický interiér vyššieho štandardu
Celkový dojem z prednej časti interiéru je prevažne dobrý. Materiálové vyhotovenie je na vysokej úrovni, okrem evidentne vyššej odolnosti povrchov sú zároveň príjemné na dotyk, na lesklých plochách neostáva veľa odtlačkov prstov. Priestorové pomery vpredu zodpovedajú kategórii vozidla. S výškou 173 cm a priemernou postavou sa budete cítiť fajn, hoci sa chvíľami budete so spolujazdcom dotýkať lakťami. Oceňujeme primerane vysoký posed, pohodlné sedadlá a rozsah nastaviteľnosti volantu a sedadla – sotva by ste našli niekoho, kto v Passate Variant nenájde ideálnu pohodlnú polohu. Dvere sa navyše otvárajú doširoka, teda spoločne s vyšším sedadlom nebudú mať pri nastupovaní a vystupovaní problém ani seniori, „silnejšie“ osoby či ľudia s boľavou chrbticou.Interiér vzadu
Sedenie vzadu považujeme za lepší štandard. Ak je vodič vpredu vysoký tak do 185 cm, je za ním dosť miesta nielen na kolená, ale aj na položenie tašky s notebookom. Pohodlie sedenia je skôr lepší priemer, nie je to vyššia trieda, ale priestorové pomery spoločne s primerane mäkkými sedákmi a nastaviteľným sklonom chrbtového operadla tvoria základ pre komfort aj na dlhých cestách.Batožinový priestor a variabilita
Passat Alltrack ponúka kufor s objemom 639 litrov (viac ako napr. v Tiguane), čo je údaj zodpovedajúci metodike merania VDA. V skutočnosti má ešte o niekoľko desiatok litrov naviac, ak sa použije roleta batožinového priestoru. Nepôsobí však, že by mala veľkú nosnosť. Mimochodom, roleta sa dá odobrať zo svojej východiskovej polohy a položiť na dno kufra tak pekne, že skoro nebude ani nevidieť. Pod podlahou je ešte priestor na rezervu, na bokoch sú odkladacie priestory na menšie predmety a nachádzame tu dva háčiky pre zavesenie nákupných tašiek. Tak to má byť. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť takmer do roviny a špeciálne oceňujeme, že sedadlá sa dajú sklopiť ako z kufra, tak aj zo strany sedadiel. Škoda pomerne vysokej a hrubej nakladacej hrany, v našej výbave s nevzhľadným plastovým krytom. Po sklopení zadných sedadiel sa sprístupňuje nákladný priestor s kapacitou 1 796 litrov.Zhrnutie testu VW Passat Variant Alltrack
Veľmi príjemný test, ktorý nás vytrhol zo zdanlivo nekonečného množstva mestských SUV. Alltrack je všestranné vozidlo s pridanou hodnotou, v ktorom sa budete cítiť dobre aj po rokoch a vďaka svojmu nekonfliktnému vzhľadu bude ešte dlho vyzerať pekne a aktuálne. Počas redakčného testu sme ocenili hodnotný (hoci podľa niekoho nudný) interiér, dostatok odkladacích priestorov, pokojný podvozok dobre filtrujúci nerovnosti a schopnosť vozidla poskytnúť zážitkovú jazdu v miernom teréne.Technické údaje Passat Variant Alltrack 2.0 TDI 4MOTION 147 kW 7DSG
Rozmery exteriéru- Dĺžka max. 4780 mm
- Šírka 1853 mm
- Výška 1503 mm
- Rázvor 2788 mm
- Rozchod kolies vpredu 1580 mm
- Rozchod kolies vzadu 1563 mm
- Základný objem 639
- Max. objem po sklopení sedadiel 1769
- Prevodovka 7‐st.DSG Automat
- Počet valcov 4
- Zdvihový objem valcov 1968 ccm
- Max. výkon 147 kW
- Max. krútiaci moment 400 Nm / 1750 ‐ 3500 1/min
- Emisná trieda EURO 6 AP
- Pohotovostná hmotnosť min. 1709 kg
- Prípustná celková hmotnosť 2280 kg
- Max. hmotnosť nebrzdeného prívesu 750 kg
- Maximálna rýchlosť 228 km/h
- Akcelerácia z 0‐100 km/h 7,2 s
- Ďalšie údaje
- Priemer otočenia cca. 11,7 m
- Druh paliva Nafta
- v meste 6.3 ‐ 6.3 l/100km
- mimo mesta 4.5 ‐ 4.5 l/100km
- kombinovaná (vážená) 5.2 ‐ 5.2 l/100km
- Kombinované emisie CO2 (vážené) 137 ‐ 137 g/km
- kombinovaná (vážená) 6.1 ‐ 6.1 l/100km
- Kombinované emisie CO2 (vážené) 160 ‐ 160 g/k
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk