Technické údaje Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ


**Škoda Karoq**
Škoda Karoq je očakávaný model a už čoskoro bude odbornej verejnosti predstavený aj oficiálne. Dovtedy sa musíme zmieriť s fotografiami, ktoré poodhaľujú dizajn prednej časti, detaily interiéru a zadné partie. Z detailov môžeme hodnotiť, že Karoq skutočne po stránke dizajnu pôjde v šľapajách veľkého Kodiaqu, ponúkne rozmerný displej multimediálneho systému Columbus, pohon 4×4, automatickú DSG prevodovku a aj digitálnu prístrojovú dosku.

Nič z toho nie je prekvapivé, ale predsa len displeje namiesto analógu sú v škodovke pútavou inováciou. Na Karoq sú kladené veľké nároky už od prvej zmienky o jeho vývoji a je zrejmé, že v Mladej Boleslavi robia všetko preto, aby sa tieto očakávania naplnili.

Česká automobilka volí pri uvádzaní Karoqu podobnú stratégiu, ktorú využila aj pri Kodiaqu. Postupný teasing je zaujímavý, verejnosť sa vďaka nemu udržiava v napätí a motoristické magazíny o každej novej fotke radi napíšu.

Zadné aj predné svetlá budú typicky hranaté a tie vpredu (s najväčšou pravdepodobnosťou) rozdelené do štyroch samostatných jednotiek. Zadné partie by tentokrát mohli byť o niečo viac svojské a nepodobať sa tak veľmi na zadok aktuálneho Superbu. To je asi najväčšia dizajnová slabina Kodiaqu, i keď mnohým sa táto podobnosť nepochybne páči.

Škoda Karoq sa kompletne ukáže na tlačovej konferencii už o pár dní: 18. mája v Štokholme.

**​​Kompaktný Hyundai Kona**

Nové kompaktné SUV pripravuje aj Hyundai, ktorý sa nechal nachytať pri fotografovaní modelu Kona pre marketingové účely. Fotografie získal holandský motoristický magazín AutoWeek.

Crossover postavený na základoch modelu i20 so súčiastkami z i30 púta pozornosť výrazným oplastovaním spodných častí karosérie a odvážnym dizajnom predných partií. Nemusí ísť pritom o základnú verziu SUV-čka, pretože na internete už dnes kolujú rôzne vizuály, v ktorých toto oplastovanie chýba. Je potrebné podotknúť, že tieto vizuály však vyzerali lepšie, ako model zachytený na fotografiách od AutoWeeku.

Fotografie/video Hyundai Kona bez oplastovania:
![6gh3Px6fmv4](http://img.youtube.com/vi/6gh3Px6fmv4/0.jpg)

​​Model Kona by sa mohol stať vážnejším konkurentom možno aj pre Nissan Juke , Mazdu CX – 3 alebo Peugeot 2008 – a to nielen z pohľadu karosárskeho prevedenia a ceny. Dizajn je práve to, čo model Kona odlíši od ostatných automobilov rovnakej kategórie. Predné svetlomety s LED pásmi denného svietenia sú mimoriadne úzke, stretávacie svetlá sú potom zakomponované do oplastovanej časti, ktorá z prednej masky presahuje až k blatníkom kolies.​

Nevieme sa zbaviť dojmu, že dizajn prednej masky pripomína aktuálne Mondeo. Celkom atypickú pozíciu zaujali hmlovky, ktoré sú nápadne blízko pri sebe, evokujú predstavy o ich možnom poškodení pri nešetrnom nájazde na vyšší obrubník. Ich pozícia dokazuje, že doterajšie fotografie (alebo skôr renderingy) pripravovaného Hyundaiu nemusia byť celkom relevantné. Kuriózne tiež pôsobí C-stĺpik karosérie, dokonca ani zadné svetlá nepôsobia tak, že by využívali aktuálne dizajnové princípy značky.

O tom, že Hyundai pripravuje kompaktné SUV s názvom Kona, vieme už od apríla. V predaji by sa mal objaviť ešte koncom tohto roka.

_Zdroje: autoexpress.co.uk., autoweek.nl_

ZnačkaFIAT
ModelFullback
TypCross
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka5 285 mm
Šírka1 815 mm
Výška1 780 mm
Rázvor3 000 mm
Prevádzková hmotnosť1 875 kg
Užitočné zaťaženie2 910 kg
Objem batožinového priestoru (min.) dm3
Objem batožinového priestoru (max.) dm3
Max. výkon133 kW kW
Max. výkon pri3 500 ot./min
Max. krútiaci moment430 Nm
Max. krútiaci moment pri2 500 ot./min
Max. rýchlosť177 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h s
Palivonafta
Objem valcov2 442 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná náprava4×4
Typ prevodovkyautomatická
Počet prevodových stupňov5
Kombinovaná spotreba7,5 l/100 km
Emisie CO2196 g/km
Cena30 700

Pokračujte na ďalší príspevok »



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.