Technické údaje Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ
**Škoda Karoq**
Škoda Karoq je očakávaný model a už čoskoro bude odbornej verejnosti predstavený aj oficiálne. Dovtedy sa musíme zmieriť s fotografiami, ktoré poodhaľujú dizajn prednej časti, detaily interiéru a zadné partie. Z detailov môžeme hodnotiť, že Karoq skutočne po stránke dizajnu pôjde v šľapajách veľkého Kodiaqu, ponúkne rozmerný displej multimediálneho systému Columbus, pohon 4×4, automatickú DSG prevodovku a aj digitálnu prístrojovú dosku.
Nič z toho nie je prekvapivé, ale predsa len displeje namiesto analógu sú v škodovke pútavou inováciou. Na Karoq sú kladené veľké nároky už od prvej zmienky o jeho vývoji a je zrejmé, že v Mladej Boleslavi robia všetko preto, aby sa tieto očakávania naplnili.
Česká automobilka volí pri uvádzaní Karoqu podobnú stratégiu, ktorú využila aj pri Kodiaqu. Postupný teasing je zaujímavý, verejnosť sa vďaka nemu udržiava v napätí a motoristické magazíny o každej novej fotke radi napíšu.
Zadné aj predné svetlá budú typicky hranaté a tie vpredu (s najväčšou pravdepodobnosťou) rozdelené do štyroch samostatných jednotiek. Zadné partie by tentokrát mohli byť o niečo viac svojské a nepodobať sa tak veľmi na zadok aktuálneho Superbu. To je asi najväčšia dizajnová slabina Kodiaqu, i keď mnohým sa táto podobnosť nepochybne páči.
Škoda Karoq sa kompletne ukáže na tlačovej konferencii už o pár dní: 18. mája v Štokholme.
**Kompaktný Hyundai Kona**
Nové kompaktné SUV pripravuje aj Hyundai, ktorý sa nechal nachytať pri fotografovaní modelu Kona pre marketingové účely. Fotografie získal holandský motoristický magazín AutoWeek.
Crossover postavený na základoch modelu i20 so súčiastkami z i30 púta pozornosť výrazným oplastovaním spodných častí karosérie a odvážnym dizajnom predných partií. Nemusí ísť pritom o základnú verziu SUV-čka, pretože na internete už dnes kolujú rôzne vizuály, v ktorých toto oplastovanie chýba. Je potrebné podotknúť, že tieto vizuály však vyzerali lepšie, ako model zachytený na fotografiách od AutoWeeku.
Fotografie/video Hyundai Kona bez oplastovania:
![6gh3Px6fmv4](http://img.youtube.com/vi/6gh3Px6fmv4/0.jpg)
Model Kona by sa mohol stať vážnejším konkurentom možno aj pre Nissan Juke , Mazdu CX – 3 alebo Peugeot 2008 – a to nielen z pohľadu karosárskeho prevedenia a ceny. Dizajn je práve to, čo model Kona odlíši od ostatných automobilov rovnakej kategórie. Predné svetlomety s LED pásmi denného svietenia sú mimoriadne úzke, stretávacie svetlá sú potom zakomponované do oplastovanej časti, ktorá z prednej masky presahuje až k blatníkom kolies.
Nevieme sa zbaviť dojmu, že dizajn prednej masky pripomína aktuálne Mondeo. Celkom atypickú pozíciu zaujali hmlovky, ktoré sú nápadne blízko pri sebe, evokujú predstavy o ich možnom poškodení pri nešetrnom nájazde na vyšší obrubník. Ich pozícia dokazuje, že doterajšie fotografie (alebo skôr renderingy) pripravovaného Hyundaiu nemusia byť celkom relevantné. Kuriózne tiež pôsobí C-stĺpik karosérie, dokonca ani zadné svetlá nepôsobia tak, že by využívali aktuálne dizajnové princípy značky.
O tom, že Hyundai pripravuje kompaktné SUV s názvom Kona, vieme už od apríla. V predaji by sa mal objaviť ešte koncom tohto roka.
_Zdroje: autoexpress.co.uk., autoweek.nl_
Značka | FIAT |
Model | Fullback |
Typ | Cross |
Rok výroby/modelový ročník | 2018 |
Dĺžka | 5 285 mm |
Šírka | 1 815 mm |
Výška | 1 780 mm |
Rázvor | 3 000 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1 875 kg |
Užitočné zaťaženie | 2 910 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | dm3 |
Max. výkon | 133 kW kW |
Max. výkon pri | 3 500 ot./min |
Max. krútiaci moment | 430 Nm |
Max. krútiaci moment pri | 2 500 ot./min |
Max. rýchlosť | 177 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | s |
Palivo | nafta |
Objem valcov | 2 442 cm3 |
Usporiadanie valcov | 50 |
Počet valcov | 4 |
Poháňaná náprava | 4×4 |
Typ prevodovky | automatická |
Počet prevodových stupňov | 5 |
Kombinovaná spotreba | 7,5 l/100 km |
Emisie CO2 | 196 g/km |
Cena | 30 700 |