Limuzína na podvozku SUV

PRVÝ TEST BMW X7 M60i xDrive: Luxus v najsurovejšej podobe

Kto chce najviac zo všetkého, ten má siahnuť po BMW X7 M60i xDrive.
Dostane nielen veľa luxusného priestoru, ale aj jazdný zážitok zodpovedajúci fenoménu M.
Cena od 120-tisíc eur
Vydané, zverejnil
Minulý týždeň nám značka BMW poskytla príležitosť zoznámiť sa s novým modelom X7. Najväčší bavorák, aký je dnes v predaji, sa medzičasom dočkal estetickej aj funkčnej modernizácie, vďaka ktorej pôsobí nekonvenčne, nápadne, brutalisticky. Dizajnový koncept so štrbinovými svetlometmi pre denné svietenie a vizuálne potlačenými stretávacími a diaľkovými svetlometmi sa spoločne s masívnymi spojenými ľadvinkami stáva pre BMW typický, využíva ho aj nová limuzína radu 7, respektíve elektrická limuzína i7. Prvé stovky kilometrov sme prešli prevažne po slovenských diaľniciach v prestížnej konfigurácii M60i xDrive. Spoločne s príplatkovou výbavou ide o auto, ktoré pôsobí na ceste veľmi dominantne pre svoj pôsobivý vizuál podporený športovými doplnkami a nápadným matným lakom karosérie Frozen Pure Grey a 23-palcovými hliníkovými diskmi BMW Individual, zároveň ako luxusný koráb pre vodiča a jeho posádku. Každý, koho sme počas dňa odviezli, ochkal nad kvalitou vyhotovenia detailov, nad tými displejmi vpredu,  celkovým priestorom, ale tiež nad nevšedne pestrou variabilitou zadnej časti interiéru. Testované BMW X7 bolo 6-miestne s tromi radmi sedadiel a nech si hovorí kto chce čo chce, do tých zadných sedadiel v treťom rade posadíte aj dospelé osoby normálnej telesnej konštitúcie. Celková dĺžka takmer 5,2 metra a rázvor až 3 105 mm umožňujú, aby mali všetci dostatok miesta na nohy. Jazdné vlastnosti zodpovedajú tomu, čím bol model X7 typický aj doteraz, ale vo verzii M sa pridávajú všetky tie priaznivé vlastnosti ohromujúceho benzínového agregátu so všetkou tou jeho kultivovanosťou pri pokojnej jazde a robustnou silou pripravenou pre prudké akcelerácie a zbytočne rýchle diaľničné tempo.  Na náš vkus sa síce na ceste príliš húpalo, vzduchový podvozok je nepochybne skvelý, ale aj v športovom režime stále o niečo mäkší, ako by sme si predstavovali. Je trocha v nesúlade s precíznym a primerane tuhým riadením v športovom režime, ktoré dáva aj napriek signifikantným rozmerom pocítiť, že máte vozidlo plne pod kontrolou. Vzduchový podvozok nás zaujal najmä svojím rozsahom nastavenia svetlej výšky. Nejde len o papierové hodnoty – keď sa pozriete na pohybujúcu sa karosériu zvonka, skoro nechcete veriť vlastným očiam. Na stredovej konzole BMW umiestnilo elegantný prepínač svetlej výšky podvozka s indikátorom aktuálneho stavu, takže aj počas jazdy viete jedným pohľadom zistiť, ako máte práve podvozok nastavený. Napriek veľkému rozsahu nastavenia svetlej výšky však musíme uznať, že sa nepremietajú do zmeny jazdných vlastností v takej miere, ako sme spočiatku očakávali. M60i xDrive znamená použitie benzínového 4,4-litrového motora V8 M TwinPower Turbo so 48-voltovou elektrickou sieťou, ktorá mierne podporuje výkon a pomáha znižovať spotrebu. Najvyšší výkon pohonu je 390 kW (530 koní), na všetky štyri kolesá posiela celkový krútiaci moment až do 750 Nm. Akcelerácia pri nastavení správneho režimu jazdy je mimoriadna, z nuly na rýchlosť 100 km/h sa toto takmer 2,7 tony vážiace auto dostane už za 4,7 sekundy. Keď takto zrýchľuje ľahké a malé vozidlo, je to celkom iný pocit, v X7 máte dojem, že sedíte kdesi v kabíne raketoplánu.  
TEST Volkswagen ID. 5 GTX: Neštartuje sa kľúčom ani tlačidlom a jazdí fantasticky
  BMW X7 M60i xDrive sa na Slovensku predáva od 120 860 €, s 23-palcovými diskmi kolies, matným lakom a čalúnením interiéru Merino Ivory White/Adas Grey sme sa dostali už na cenu 149 037 €, a to ešte nebola započítaná ďalšia príplatková výbava. Skrátka toto nie je nič pre priemerných, dokonca ani pre lepší priemer.      

Tento obsah je vyhradený
pre predplatiteľov časopisu auto motor a šport

Prihláste sa do svojho účtu
alebo si objednajte online predplatné hneď teraz.

Online predplatné ponúkame už od 1,98 €

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie