Čitateľ, ktorý sa chcel dozvedieť o tom, prečo nechávať mincu na kľučke svojho auta,
, ktoré s danou témou súvisia. Dozvie sa napríklad to, že má zmysel usporiadať náklad v kufri auta pomocou debničiek, že sa oplatí v aute voziť malý kôš alebo ako dôsledne vyčistiť interiér vozidla.
Dá sa povedať, že ide o taký
malý podvod na čitateľa, pretože ten je nútený preklikávať sa neúmerne veľkým množstvom iného obsahu, aby sa dostal k avizovanej informácii – navyše, častokrát to vzdá, pretože sám nevie, či sa k nej vôbec má šancu dopracovať. Pri našom predchádzajúcom pokuse sme to vzdali po 25. kliknutiach na tlačidlo „Next page“.
Áno, aj na našej stránke je internetová reklama a vo veľkom množstve, avšak v porovnaní s uvádzanými príkladom jej sledovanie nie je podmienkou dostupnosti obsahu, neobmedzuje čítanie, nevynucuje si kliknutia a predovšetkým je bezpečná, keďže využíva bezpečnostné filtre od prevádzkovateľov reklamných sietí, teda spoločností Google, Strossle a ContentExchange. Tá bezpečnosť je pritom celkom kľúčová.
Bezpečnostná hrozba kvôli malvéru a iným nebezpečným softvérom
To, že sa čitateľ nedostane k avizovanej informácii, je síce frustrujúce a otravné, ale nie nebezpečné. Nebezpečenstvo vzniká vtedy, keď má čitateľov smartfón alebo počítač slabšie alebo žiadne antivírusové zabezpečenie. Mnohé reklamné siete s internetovou inzerciou totiž nemajú vytvorené také kvalitné bezpečnostné filtre ako Google, a tak zobrazujú aj reklamy s takzvanými škodlivými kódmi. Už len samotným zobrazením takejto reklamy môže čitateľ do svojho zariadenia natiahnuť škodlivý kód, ktorý sa bude prejavovať ako obyčajný vírus spomaľujúci počítač v pozadí ťažiaci bitcoiny,
v horšom prípade pôjde o malvér alebo momentálne veľmi populárny ransomvér.
Ransomvér je taký typ „počítačového vírusu“, ktorý zablokuje celý obsah vášho zariadenia a požaduje výkupné na jeho sprístupnenie. Obyčajne ide o relatívne nízke sumy a prevod má prebehnúť v niektorej kryptomene, aby sa nedala finančná transakcia sledovať autoritami, lenže po zaplatení nie je vôbec isté, že sa k zašifrovanému obsahu skutočne dostanete. Do popredia tak opäť vystupuje
známe odporúčanie IT špecialistov, že svoj digitálny obsah máme „zálohovať, zálohovať, zálohovať“. Nezálohuje vraj len ten, kto ešte o všetko neprišiel.
Ako sa takýmto kybernetickým hrozbám brániť? V prvom rade mať nainštalovaný a spustený bezpečnostný softvér, známy ako antivírus, nebáť sa za neho zaplatiť – dnes máme na trhu veľa bezpečnostných firiem, od ESET cez Kaspersky až po mnohé menej robustné a lacnejšie. Podstatné je mať aspoň niektorý z nich.