Výber z aktuálneho čísla: Mercedes-Benz triedy S – Luxusný kompas
Pozíciu mobilnej predpovede budúcnosti automobilového priemyslu si Mercedes-Benz triedy S po facelifte posilnil. O tom sme sa presvedčili za volantom luxusnej überlimuzíny s hviezdou na kapote.
Vydané, zverejnil Majo Bóna
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Novinkou v rámci asistenčných systémov je aktívny tempomat, ktorý rýchlosť aktívne upravuje nielen podľa vzdialenosti od predchádzajúcich vozidiel, ale aj podľa aktuálneho rýchlostného limitu. Aktívny tempomat DISTRONIC uberie rýchlosť aj pred vjazdom na kruhový objazd. Využíva na to mapové podklady a v spolupráci s GPS tak reaguje vopred. Inými slovami, nastavíte si navigáciu, tempomat a jediné, čo musíte robiť, je točiť volantom.
Možno preto, aby ste si uvedomili luxusný charakter interiéru. Ten je na najvyššej úrovni, vodič i ostatní pasažieri si môžu užiť masáž, prípadne využiť funkciu ENERGIZING, ktorá slúži na revitalizáciu pasažierov či vodiča počas jazdy. Novinkou je podvozok ACTIVE BODY CONTROL. Auto si dopredu načíta zákruty a dokáže karosériu auta nakloniť až o 2,65°, čo priamo zvyšuje komfort jazdy. Zoznam magických technických prvkov uzatvárajú svetlomety MULTIBEAM LED s dosvitom až 650 metrov! A to je hodnota, ktorú nedosahujú svetlomety konkurencie využívajúce laser. Za volantom Mercedesu-Benz S 560 4MATIC, ktorý má pod kapotou osemvalcový bi-turbo motor s maximálnym výkonom 349 kW (469 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm, sa posúva jazdný zážitok o kúsok ďalej, no zároveň si uvedomíte, aká dobrá je S 500. Posledná verzia, s ktorou sme si potykali, bol momentálne špičkový Mercedes-AMG S 63 4MATIC+. Tento model kombinuje priemernú spotrebu 8,9 l/100 km s maximálnym výkonom 450 kW (612 k), čo bola kedysi hodnota dvanásťvalcových verzií.
Ešte viac šokuje maximálny krútiaci moment na úrovni 900 Nm. Klasický šprint zvládne za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, no, samozrejme, na želania zákazníka ju môžu odblokovať. Jazdné vlastnosti sú o kus športovejšie, ak si želáte, môžete absolvovať horský priechod v pretekárskom tempe. Hoci pointou tejto verzie je skôr maximálna rýchlosť na úrovni 300 km/h
POKRAČOVANIE NÁJDETE V AKTUÁLNOM VYDANÍ ČASOPISU AUTO MOTOR A ŠPORT!
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.