Z Frankfurtu priamo do Nitry! Volkswagen predstaví hneď niekoľko horúcich noviniek.
Autosalón v Nitre začína už o pár dní!
Vydané, zverejnil Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Dobrou správou je, že T-Roc prichádza s novým dizajnovým jazykom, ktorý obdržia aj iné modely značky. Agresívnejší vzhľad a kontrastné farby sú príjemnou zmenou, pretože o starých modeloch by nevedela nič zaujímavé povedať ani Eva Máziková. Predávať sa bude s troma benzínovými motormi TSI a troma naftovými motormi TDI v troch výkonových stupňoch: 85 kW (115 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Základné motory obdržia 6-stupňovoú manuálnu prevodovku a náhon na predné kolesá. Pri motoroch s výkonom 110 kW (150 k) si zákazník môže zvoliť aj pohon všetkých kolies 4MOTION (s ovládacím systémom 4Motion Active Control) a 7-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Najvýkonnejšie motory sa sériovo kombinujú s prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION.
Druhou frankfurtskou novinkou, ktorú uvidia návštevníci autosalónu v Nitre je Polo novej – v poradí už šiestej generácie. Auto je konečne vhodné aj pre ľudí, ktorým sa nezastavil rastový hormón v štrnástich a na zadné sedadlá sa zmestí aj priemerne veľký človek bez toho, aby si musel vodič zašpiniť príručný amputačný nôž, ktorý mal podľa mňa patriť k štandardnej výbave starého Pola. V doplnkovej výbave nájdeme zaujímavé prvky z väčších modelov, ako sú napríklad reflektory z LED alebo dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Neobyčajne široká ponuka motorov obsahuje až 8 agregátov – benzínových, naftových aj na zemný plyn CNG. Základ má k dispozícii veľmi slabý trojvalec 1.0 MPI s výkonom 55 kW (75 k) a vrcholnou motorizáciou je štvorvalec 2.0 TSI s výkonom až 147 kW (200 k).
Do tretice uvidíme aj novú verziu obľúbeného SUV – Tiguan Allspace. Oproti základnej verzii má predĺžený rázvor o 11 cm a celkovú dĺžku karosérie natiahnutú takmer o 22 cm na 4,70 m. Vďaka tomu je na výber aj s usporiadaním sedadiel 5+2, pričom sedadlo pre tri osoby v druhom rade je pozdĺžne posuvné o 18 cm a dve sedadlá v treťom rade dajú zaklopiť do podlahy. Päťsedadlová verzia má batožinový priestor so slušným základným objemom 760 dm3, pri sklopení zadných sedadiel je k dispozícii maximálny objem až 1920 dm3. Ponuka siedmich motorov sa začína benzínovým štvorvalcom 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a siaha až po turbodiesel 2.0 TDI Biturbo s výkonom 176 kW (240 k).
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.